Gå til innhold

Er det mulig? Angelina Jordan: Overjordisk!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 minutter siden, VictoriaS skrev:

Ja, helt himmelsk talent! Gåsehud🤩

Jeg visste jo at hun var fantastisk, men nå begynte tårene bare å trille! 

Anonymkode: bef2b...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et talent! Fantastisk nydelig  

Håper så inderlig at hun har de rette folka rundt seg, så de tar vare på henne og ikke ødelegger henne. 

Anonymkode: 3d8eb...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så glad i så mye sånn Mariah Carey-vibrasjoner jeg. Men ellers fint.

Anonymkode: 8a16b...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sangstemme noe man er født med eller kan trene ? Jeg eier IKKE en eneste tone. 
 

på samme måte som at fotografer må ha en ting jeg ikke husker navnet på. Det kan ikke trenes. Det er noe msn er født med

Anonymkode: 2e0c9...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er sangstemme noe man er født med eller kan trene ? Jeg eier IKKE en eneste tone. 
 

på samme måte som at fotografer må ha en ting jeg ikke husker navnet på. Det kan ikke trenes. Det er noe msn er født med

Anonymkode: 2e0c9...9a7

Sang er en opptrent ferdighet som koster arbeid og øving, øving, øving... 

Anonymkode: 1a2b9...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sang er en opptrent ferdighet som koster arbeid og øving, øving, øving... 

Anonymkode: 1a2b9...c4a

Men man er født med talentet/sangstemmen. Altså, ikke alle kan bli virkelig gode eller synge reint. Men alle kan bli myemyemye bedre enn de i utgangspunktet er. 

Anonymkode: f0b94...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er født i Norge men hvilken land er hun egentlig fra?

Anonymkode: 4efef...c27

Vel, om du lurer på hvor foreldrene kommer fra, så er far svensk og mor japansk/iransk. 

Anonymkode: 0cabf...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er sangstemme noe man er født med eller kan trene ? Jeg eier IKKE en eneste tone. 
 

på samme måte som at fotografer må ha en ting jeg ikke husker navnet på. Det kan ikke trenes. Det er noe msn er født med

Anonymkode: 2e0c9...9a7

Dette ned gehør og rene toner kan man ha et medfødt talent i, men ellers er det trening trening og trening. 

 

Anonymkode: cff9e...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2020 den 9.23, Anonym bruker skrev:

 

Anonymkode: bef2b...4fe

Dette er ikke min type musikk, men fikk en tåre i øyekroken nå🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er født i Norge men hvilken land er hun egentlig fra?

Anonymkode: 4efef...c27

Hvis hun er født i Norge, så kommer hun selvsagt ikke egentlig fra noe annet land? 

Anonymkode: 3d8eb...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men man er født med talentet/sangstemmen. Altså, ikke alle kan bli virkelig gode eller synge reint. Men alle kan bli myemyemye bedre enn de i utgangspunktet er. 

Anonymkode: f0b94...aca

Nei, du tar feil. Alle kan lære å synge. Om man blir en stor kunstner eller ikke, typ Maria Callas, kommer an på litt mer enn bare det håndverksmessige (sangtekniske). Men alle kan lære å synge reint, og alle kan bli gode, med rett veiledning. Jeg underviser selv i sang, og har gjort det siden 1999, så dette veit jeg. 

Anonymkode: 1a2b9...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette ned gehør og rene toner kan man ha et medfødt talent i, men ellers er det trening trening og trening. 

 

Anonymkode: cff9e...282

Gehør er ferskvare og må øves, det også...

Anonymkode: 1a2b9...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gehør er ferskvare og må øves, det også...

Anonymkode: 1a2b9...c4a

Er det ikke også sånn at av dem med absolutt gehør så har en stor overvekt spilt et instrument med faste toner, som piano, fra de var ganske små? Det må jo tyde på at gehøret i stor grad er noe de har lært og i mindre grad er medfødt.

Anonymkode: 430fb...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke også sånn at av dem med absolutt gehør så har en stor overvekt spilt et instrument med faste toner, som piano, fra de var ganske små? Det må jo tyde på at gehøret i stor grad er noe de har lært og i mindre grad er medfødt.

Anonymkode: 430fb...9f6

Jepp, ganske riktig. Man kan muligens finne ut (en vakker dag, etter en masse forskning) at der er genetiske komponenter også i det å være musikalsk. Foreløping vet man ikke -  og man har heller ikke definert hva musikalitet består av.
Men absolutt gehør har lite med musikalitet å gjøre, i seg selv. Et slikt gehør baserer seg på gjenkjennelse av frekvenser, men det er heller ikke ufeilbarlig. 

Selv har jeg et relativt gehør, og holder det skjerpet ved å øve, lytte, bladsynge, dirigere kor osv. Mannen min har absolutt gehør, men han kan også bli forvirret; han sier at etter en dag på musikkrommet der han har f eks stemt opp 10 sure gitarer, så er gehøret hans helt forvirra og trenger å nullstille seg.

Anonymkode: 1a2b9...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 8.51, Anonym bruker skrev:

Vel, om du lurer på hvor foreldrene kommer fra, så er far svensk og mor japansk/iransk. 

Anonymkode: 0cabf...915

Hennes biologiske far er spansk :) 

Anonymkode: 41875...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...