Gå til innhold

«Kontakt din tillitsvalgte!»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når folk stiller spørsmål og legger fra problemstillinger fra sitt arbeidsforhold på Kvinneguiden, da tviler jeg på at de er organisert. Husk at bare annenhver arbeidstaker i Norge er organisert. 

Anonymkode: 364b7...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en skam hvis det er sant! Må være pinlig å være gratispassasjer. 

Anonymkode: 4c994...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er en skam hvis det er sant! Må være pinlig å være gratispassasjer. 

Anonymkode: 4c994...719

Er nok dessverre sant, ungdommen gir blanke faen.

Anonymkode: face8...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Det er en skam hvis det er sant! Må være pinlig å være gratispassasjer. 

Anonymkode: 4c994...719

Hva mener du?

Anonymkode: dcdb4...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en skam hvis det er sant! Må være pinlig å være gratispassasjer. 

Anonymkode: 4c994...719

Gratispassasjer på hva da?

Anonymkode: a20b0...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gratispassasjer på hva da?

Anonymkode: a20b0...2a6

Alle lønnsavtaler/tariff etc som forbund kjemper frem, med betalende medlemmer i ryggen, som de andre høster godene av. 

Anonymkode: 9498c...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange som meg har erfaring at den dagen du trenger hjelp av den eller de tillitsvalgte er de opptatt av sin egen posisjon som de har fått fordi onkelen er leder av hovedgruppa eller de meler sin egen kake. Min mann har to ganger vært gjennom omorganisering og overtakelse/ firma blitt solgt, null hjelp å få av organisasjon og tillitsvalgt. Har ikke interesser eller kunnskap om det de skal jobbe mot. Bortkastet fagforeningsavgift i åresvis. 

Anonymkode: 5836f...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror mange som meg har erfaring at den dagen du trenger hjelp av den eller de tillitsvalgte er de opptatt av sin egen posisjon som de har fått fordi onkelen er leder av hovedgruppa eller de meler sin egen kake. Min mann har to ganger vært gjennom omorganisering og overtakelse/ firma blitt solgt, null hjelp å få av organisasjon og tillitsvalgt. Har ikke interesser eller kunnskap om det de skal jobbe mot. Bortkastet fagforeningsavgift i åresvis. 

Anonymkode: 5836f...c9a

Men så er det også MANGE som har fått hjelp hos sin tillitsvalgte i vanskelige situasjoner.

Tillitsvalgte skal velges på demokratisk vis. 

 

Anonymkode: 6ebaa...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror mange som meg har erfaring at den dagen du trenger hjelp av den eller de tillitsvalgte er de opptatt av sin egen posisjon som de har fått fordi onkelen er leder av hovedgruppa eller de meler sin egen kake. Min mann har to ganger vært gjennom omorganisering og overtakelse/ firma blitt solgt, null hjelp å få av organisasjon og tillitsvalgt. Har ikke interesser eller kunnskap om det de skal jobbe mot. Bortkastet fagforeningsavgift i åresvis. 

Anonymkode: 5836f...c9a

Har han engasjert seg i forbundet da? Det er jo han selv og de andre medlemmene som må velge rett person til oppgaven. Ikke bare sitte og klø seg bak inntil man får nytte av forbundet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men så er det også MANGE som har fått hjelp hos sin tillitsvalgte i vanskelige situasjoner.

Tillitsvalgte skal velges på demokratisk vis. 

 

Anonymkode: 6ebaa...3a8

Nettopp! Man får de tillitsvalgte man fortjener, ved at man forspiller sin sjanse til å påvirke hvem det blir om man ikke engasjerer seg.

Anonymkode: 6df11...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem, firmaet jeg jobbet for ble kjøpt opp av et stort selskap som ikke fulgte tariffavtaler, vi fikk ikke noe hjelp da godene våre forsvant en etter en. Jeg sa opp medlemskapet, ble sagt opp pga nedbemanning 2 år i etterkant, betalte selv for advokat. Alt her i verden er ikke svart og hvitt, og jeg synes ikke jeg har vært en gratispassasjer!

Anonymkode: bccd8...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...