Gå til innhold

Trives dere som bor i blokk med den bo formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller drømmer dere bare om hus med hage?

Anonymkode: 3738f...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker det! Lite vedlikehold da vaktmestere tar seg av vedlikehold sommerstid og vintertid. Trives godt å bo et sted med en etasje da det er lettere å holde styr på de minste og vite at de ikke faller ned noen trapper. 

Anonymkode: 2a126...078

Skrevet

Nei aldri mer hus og hage og alt vedlikeholdet. 

Trives godt i blokk. Borettslaget står for brøyting, strøing, maling, plenklipping, vedlikehold generelt. Kjekt for oss som ikke har interesse for alt det som følger med eget hus. 

Anonymkode: 63f78...f73

Skrevet

Ønsker meg hus og hage, men det er kun for å få større plass å bo på. Drømmer om en liten grønnsakshage og terrasse. Vil ikke ha en stor villa og hage, men litt å putle med bare, og en plass å sitte ute når vi griller, eller bare en plass å sole seg. Vi er på jakt, men det haster ikke. For egentlig stortrives jeg i blokk. Ikke noe utvendig vedlikehold, annet enn dugnad en gang før sommeren. Føler meg trygg siden vi har naboer så veldig tett, samtidig føler jeg ikke at jeg bor for tett oppi andre. Hadde ikke vi ønsker større plass tror jeg at vi kunne bodd her resten av livet. Men, leiligheter i blokk med flere soverom koster mye mer enn en enebolig her jeg bor. 

Anonymkode: 35284...a48

Skrevet

Har bodd i blokk, aldri mer. For tett på andre. Trangt og uten hage.

Anonymkode: 67576...a31

Skrevet

Får angst av å bo så tett på andre, og med så mange regler å forholde seg til. Og støy.

Anonymkode: 02b9c...f07

Skrevet

Blokk må være for pensjonister som ikke har bil og ønsker å sitte inne hele dagen. For et pes å hver eneste dag hilse på en haug med naboer hver gang du skal ut, masse dører og trapper før du endelig kan trykke en masse knapper for å komme deg ut med bilen. Sammenlignet med egen hage, og bilen/sykkelen stående utenfor døra. Hagearbeid er lystbetont og bra for helsa.

Anonymkode: d9068...48c

Skrevet

Jeg prøvde blokk, i Oslo sebtrum, i 14 dager. Så flyttet vi.  Regler, tett på naboen, lytt, innsikt fra naboer inn i leiligheten osv... grusomt!

Leiligheten var kjempe stor, men trives mye bedre med hage, usjenert tomt, og mine egne ordensregler. Uten å vite når naboen spiser middag.

Anonymkode: f4a9b...61b

Skrevet

Elsker det. Ser ikke mer til naboen her enn da jeg bodde i enebolig. Veldig god lydisolert, ingen støy. Ingen gjenboere og gjennomgående endeleilighet, stort og flott. Ikke noe vedlikehold, ikke noe måking og strøing, svære flott opparbeidete områder for barna og alltid en haug å leke med.

Anonymkode: 879d1...36b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Elsker det. Ser ikke mer til naboen her enn da jeg bodde i enebolig. Veldig god lydisolert, ingen støy. Ingen gjenboere og gjennomgående endeleilighet, stort og flott. Ikke noe vedlikehold, ikke noe måking og strøing, svære flott opparbeidete områder for barna og alltid en haug å leke med.

Må legge til siden det ble nevnt over her, har også egen garasje samt oppstillingsplass til bil nr 2. Og lyd går ikke lettere fra balkong til balkong enn den gjør over hekken mellom rekkehushagene.

Skrevet

Jeg bor i rekkehus med hage. Føler jeg har svært lite privat liv. Naboen kan glane ned i hagen fra sin andre etasje. Ville fått mere privatliv på en balkong. Svært slitsomt. Med hage med masse innsyn . Å en tulling til nabo. 

Anonymkode: 3738f...4d2

Skrevet

Vi bor i blokk sentralt i Oslo, jeg elsker det. Er oppvokst på landet, men får helt angst ved tanken på å skulle bo i enebolig, være avhengig av bil og bruke masse tid på og penger på tak som må oppgraderes og snømåking og alt. Trives kjempegodt med ultrahyggelige naboer, balkong og med gangavstand til alt. Det er heller ikke veldig lytt hos oss, men jeg liker å høre at det er svake lyder fra folk rundt meg. 

Anonymkode: 08f96...ca9

Skrevet

Love it, blir mer og mer for compact living. Jeg vil helle ha flere små boliger som familien etter hvert kan rotere på (når ungene blir store) enn én stor (rastløs sjel). Drømmen er en liten leilighet sentralt i byen (Oslo), en hytte "på landet" og en liten ferieleilighet et eller annet sted som er varmt på vinteren. Gjerne noe vi kan leie ut litt innimellom for å dekke utgifter, ev. bare satse på langtidsleie i "syden" (hadde bare vært fint å ha noe ungene kunne brukt også). Foreløpig har jeg to av tre (dvs. har leilighet i Oslo, vil bytte til noe mer sentralt når ungene en gang flytter ut), så får vi se om vi får til det siste på sikt.

Jeg har hatt hus og hage, det var ikke noe for meg. Nå bor vii lavblokk nært marka, ser/hører knapt naboene. Jeg har ikke bil så trenger ikke tenke på parkering.

Anonymkode: 0db9d...f13

Skrevet

Elsket å bo i blokk da jeg var alene. Det føltes trygt å ha folk rundt seg til enhver tid og jeg hadde toppleilighet, så opplevde lite støy fra naboer. Veldig stille og rolig område generelt, men allikevel kort avstand til alt. Veldig godt med minimalt vedlikehold. Kunne ikke tenkt meg tilbake i blokk på nåværende tidspunkt, i småbarnsfasen, men når vi blir eldre og barna har flyttet ut så kunne jeg nok godt flyttet i blokk igjen. 

Anonymkode: 7cf46...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...