Gå til innhold

Hva slags forhold har du til naboene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere bare på hils eller prater dere mye? Eller er det ingen kontakt ? Bare ett kjapt hei. 

Anonymkode: 9cbce...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt forskjellig. Er på hils med alle i gata, og smalltaker med de fleste om vi møtes ute. Ellers er det dugnad i gata to ganger i året, da er det felles mat etterpå for de som ønsker. Vi er ca 20 hus i gata. 

Skrevet

Hva gjør du, Hi?

Jeg har bodd mange steder, har vært veldig forskjellig hvilket forhold jeg har hatt til naboer. Vokste opp med at alle snakket med alle, hilste, at det bare var å stikke innom naboen og låne litt mel eller sukker, om nødvendig. Noen steder jeg har bodd har det vært på samme måten, andre steder har det vært null kontakt med naboene.

Jeg er sosial, så jeg tar gjerne initiativ til både å hilse og til å slå av et par ord en gang iblant. Ser at mange setter pris på det når det passer.

Har ikke bodd her jeg bor så lenge, noen er veldig hyggelige, andre mer tilbaketrukne, og noen trenger tydeligvis bare litt mer tid på seg før de åpner mer opp.

Anonymkode: 3f328...742

Skrevet

På hei med en del, ikke alle bryr seg like mye. Kun et par- tre naboer prater mer enn kun hei. Drikker aldri kaffe eller noe m noen. Bor i rekkehus. Nittedal. 

Anonymkode: 1a304...60a

Skrevet

Sier som regel alltid hei først... De fleste her er noen idioter. Bor i et utrolig dårlig nabolag. Er få som prater sammen her... Før var det en som prøvde å samle nabolaget ved å holde fest hver sommer, men var skjeldent noe suksess. Folk ble drita å begynte å prate piss, damene begynte å grine, mens mannfolka målte pikk og pratet lønn, helt utrolig tragisk... 

Anonymkode: 7bad1...5ff

Skrevet

Ene naboen er vi på hils med, småprater da vi treffes, andre naboene er vi en del sammen med. Treffes over et glass vin, en og annen grilling sammen osv. (vi har ca jevngamle barn). Tredje naboen er vi ikke særlig på talefot med. Vi hilser, men det gjør ikke hun. Har bestemt oss at uansett så skal ikke vi synke på hennes nivå. Litt komplisert greie med at jeg kjente mannen hennes godt fra før siden han var barndomskompis av min far og hadde hytte i nærheten av hverandre. De hadde en skikkelig stygg skilsmisse som endte med at mannen tok selvmord. Eks kona, altså min nabo prøvde å lure barna for arv osv så har ikke særlig til overs for henne dessverre. 

Hun har også laget til masse drit i forbindelse med at vi bygde på huset. Klarte å forsinke prosessen masse, men mange ekstra runder i kommunen. Ho kom heldigvis ingen vei, annet enn å klare å forsinke vår prosess. 

Anonymkode: caeef...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...