Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Var hos tannlegen i oktober. Ble oppdaga et digert hull. Hadde ikke hatt noe smerter. Det overraska tannlegen. Tannlegen trudde jeg måtte rotfylle men ville prøve med fylling først. Kunne ikke tygge på tanna i lang tid etter. Så blei det bedre og jeg kunne nesten spise som normalt (jeksel), men de tre siste ukene får jeg smerter med en gang jeg tygger der eller pusser borti. Har aldri smerter ellers. Må jeg oppsøke tannlege trur dere? Anonymkode: 7a5b5...fa0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Du skal alltid gå tilbake om det blir vondere. Om du må rotfylle eller ikke er det bare tannlegen som kan svare på, men da nå ikke en vond tann utvikle seg videre uten å ta kontakt da, i verste fall er det en betennelse som sprer seg og det kan være farlig. I beste fall er det bare en nervebane som ligger åpen og vil lukke seg igjen etterhvert, men da ville det nok vært mest ising. Uansett bør en tannlege se på det. Anonymkode: 8cd4c...b87
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Umulig å si på forhånd. Jeg hadde et stort hull og hadde bare hatt bittelitt vondt. Tannlegen sa tanna måtte rotfylles. Jeg valgte å trekke siden jeg ikke orket tanken på rotfylling, og da den var tatt ut sa tannlegen at det var riktig avgjørelse, for den hadde ikke latt seg redde med rotfylling heller. Anonymkode: a16c7...578
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skal alltid gå tilbake om det blir vondere. Om du må rotfylle eller ikke er det bare tannlegen som kan svare på, men da nå ikke en vond tann utvikle seg videre uten å ta kontakt da, i verste fall er det en betennelse som sprer seg og det kan være farlig. I beste fall er det bare en nervebane som ligger åpen og vil lukke seg igjen etterhvert, men da ville det nok vært mest ising. Uansett bør en tannlege se på det. Anonymkode: 8cd4c...b87 Takk men jeg har ikke vondt annet enn når jeg trygger noe med motstand. Hadde ikke vondt i det hele tatt før etter at jeg fikk fylling Anonymkode: 7a5b5...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå