Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Jeg hadde mest sannsynlig en SA i går. Ringte legevakt to ganger, men legen ringte meg aldri tilbake.. Hun på AMK sa at dette kanskje ikke ble så prioritert, pga det ikke er noe å gjøre med når det går galt. Det forstår jeg.. likevel hadde jeg hatt godt av en samtale med lege, og kanskje han allerede i går kunne henvist til gyn for UL. Jeg vil jo få sjekket ut og bekreftet/avkreftet om det har gått galt el ikke. Mest trolig er der ikke liv..(min magefølelse) Det er uansett en påkjenning psykisk.. Hun på AMK sa at man har rett på ul innen 7 dager.. Skal man vente i en uke og ikke få svar?? Synes ikke dette er holdbart i det hele tatt... Anonymkode: 986a3...96e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Dette er nesten litt misbruk av legevakt synes jeg. Hadde du hatt store smerter og ukontrollert blødning så hadde du nok fått kommet inn. Men en vanli sa... Det kan virkelig vente til fastlegen åpnerm Anonymkode: be886...233
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette er nesten litt misbruk av legevakt synes jeg. Hadde du hatt store smerter og ukontrollert blødning så hadde du nok fått kommet inn. Men en vanli sa... Det kan virkelig vente til fastlegen åpnerm Anonymkode: be886...233 Spar deg for sånne krasse kommentarer! HI Anonymkode: 986a3...96e
Pobie Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Ingen grunn til å ringe legevakt for SA. Legevakten er der for ting som ikke kan vente til fastlegen åpner. Litt dårlig at de aldri ringte deg tilbake, men samtidig kan det hende at de hadde mye viktigere saker som måtte prioriteres. Ring fastlegen så burde du få time på dagen, evt neste dag. Det er ikke noe som haster, selv om det er kjipt å vente noen dager på svar.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Jeg tipper at legen var opptatt med syke pasienter. Spontanabort er som regel ikke farlig, særlig når du ikke har store smerter eller blødninger. Ring fastlegen din og få ø-hjelp i dag, så blir du henvist. Klem! Anonymkode: 45e52...e2b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Jeg forventet ikke å komme inn til lege i går. Det var heller ikke nødvendig.. Men kanskje legen kunne skrevet en henvisning til ul i så fall. Så tar det litt mindre tid å vente. Jeg ble anbefalt å ringe legevakt i går, og synes uansett legen kan ringe tilbake.. Fikk time hos fastlege i dag, og hun på tlf stusset på at legen ikke hadde ringt meg tilbake. Anonymkode: 986a3...96e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg forventet ikke å komme inn til lege i går. Det var heller ikke nødvendig.. Men kanskje legen kunne skrevet en henvisning til ul i så fall. Så tar det litt mindre tid å vente. Jeg ble anbefalt å ringe legevakt i går, og synes uansett legen kan ringe tilbake.. Fikk time hos fastlege i dag, og hun på tlf stusset på at legen ikke hadde ringt meg tilbake. Anonymkode: 986a3...96e Å skrive henvisninger ikke noe legevakten prioriterer, det er fastlegens jobb. Anonymkode: 45e52...e2b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å skrive henvisninger ikke noe legevakten prioriterer, det er fastlegens jobb. Anonymkode: 45e52...e2b Enig! Har nettopp vært gjennom sa selv og kunne aldri falt meg inn å ringe legevakta av den grunnen. Har heller ikke kontaktet lege. Kun tatt en ny graviditetstest hjemme som bekreftet mistanken min. Anonymkode: be886...233
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Hvis de sa de skulle ringe deg opp igjen så forstår jeg at du reagerer på at de ikke gjorde det. Allikevel, som nevnt over, kommer det mest sannsynlig av at de har hatt andre ting som må prioriteres. En SA er som oftest ikke noe man trenger umiddelbart hjelp med. Jeg hadde en medisinsk abort hjemme tidligere i år, etter MA i uke 8. Jeg blødde vanvittige mengder på kort tid og besvimte gjentatte ganger. Ringte på føden (som ga meg tablettene) og fikk fortsatt beskjed om at jeg hadde det best hjemme dersom jeg hadde noen sammen med meg. Jeg fikk heller aldri time for å sjekke om alt var ute (merkelig nok), og fikk bare beskjed om å teste med g-tester og ta en ny hcg etter 4 uker. Du vil uansett bli henvist av fastlege i dag, og da vil du nok få en time ganske kjapt. Det er uutholdelig å stå i den situasjonen og samtidig måtte vente på svar, jeg vet, men i helsevesenet må ting prioriteres og en SA som man uansett ikke får gjort noe med står ikke øverst på lista. Håper du slipper å vente mange dager, har forståelse for at du bare vil få dette overstått ❤️ Anonymkode: 122fa...b92
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde mest sannsynlig en SA i går. Ringte legevakt to ganger, men legen ringte meg aldri tilbake.. Hun på AMK sa at dette kanskje ikke ble så prioritert, pga det ikke er noe å gjøre med når det går galt. Det forstår jeg.. likevel hadde jeg hatt godt av en samtale med lege, og kanskje han allerede i går kunne henvist til gyn for UL. Jeg vil jo få sjekket ut og bekreftet/avkreftet om det har gått galt el ikke. Mest trolig er der ikke liv..(min magefølelse) Det er uansett en påkjenning psykisk.. Hun på AMK sa at man har rett på ul innen 7 dager.. Skal man vente i en uke og ikke få svar?? Synes ikke dette er holdbart i det hele tatt... Anonymkode: 986a3...96e Beklager, men det er sånn helsevesenet i Norge er. Du kan like gjerne miste troen på systemet først som sist, så ikke du får sjokk hvis du faktisk blir veldig syk en dag. Anonymkode: ad9a9...755
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager, men det er sånn helsevesenet i Norge er. Du kan like gjerne miste troen på systemet først som sist, så ikke du får sjokk hvis du faktisk blir veldig syk en dag. Anonymkode: ad9a9...755 Nå er det en viss forskjell på å gjennomgå SA og å bli veldig syk da. En SA er en stor psykisk påkjenning for den som går gjennom det, men det er sjelden noe som tilsier at man trenger legetilsyn umiddelbart. Anonymkode: 122fa...b92
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Spontan abort er jo en utrolig kjip ting. Dessverre også veldig vanlig. Det har sikkert vært ganske hektisk pga stor pågang da det har vært jule- og nyttårshøytid. Er det pasienter som er sykere enn deg blir de prioritert og henvisning vil bli prioritert helt sist. Henvisning en dag før vil ikke bety stort. Håper du blir gravid igjen raskt og får et fint svangerskap:) Anonymkode: c5886...732
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spontan abort er jo en utrolig kjip ting. Dessverre også veldig vanlig. Det har sikkert vært ganske hektisk pga stor pågang da det har vært jule- og nyttårshøytid. Er det pasienter som er sykere enn deg blir de prioritert og henvisning vil bli prioritert helt sist. Henvisning en dag før vil ikke bety stort. Håper du blir gravid igjen raskt og får et fint svangerskap:) Anonymkode: c5886...732 Ja er klar over at dette er veldig vanlig og skjer ofte..uansett kjipt. Som sagt, jeg forventet ikke å komme til lege i går da det roet seg med blødning osv. Jeg ville bare kontakte lege slik at det var i systemet, og vil jo uansett komme til for undersøkelse så raskt som mulig. Det er en psykisk påkjenning å gå gjennom en SA. Gå rundt og vente er ikke noe særlig.. Jeg er heldig og har barn fra før ❤️ men håper så klart på ny graviditet snart. Men jeg synes enkelte her inne er veldig frekke og krasse i kommentarer.. som for eks misbruker legevakt? Må jo være lov å ta en tlf til legevakt.. Anonymkode: 986a3...96e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja er klar over at dette er veldig vanlig og skjer ofte..uansett kjipt. Som sagt, jeg forventet ikke å komme til lege i går da det roet seg med blødning osv. Jeg ville bare kontakte lege slik at det var i systemet, og vil jo uansett komme til for undersøkelse så raskt som mulig. Det er en psykisk påkjenning å gå gjennom en SA. Gå rundt og vente er ikke noe særlig.. Jeg er heldig og har barn fra før ❤️ men håper så klart på ny graviditet snart. Men jeg synes enkelte her inne er veldig frekke og krasse i kommentarer.. som for eks misbruker legevakt? Må jo være lov å ta en tlf til legevakt.. Anonymkode: 986a3...96e Men å få en legevaktslege til å bruke tiden på å skrive henvisning for deg er misbruk av legevakt. Anonymkode: f178c...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå