Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Sopp hver gang jeg har mensen (blør lite og lenge, fikser ikke tampong.) tåler ikke binda, evt er det noe hormonelt. Og jeg har laaaaange indre skjønnslepper, hvertfall den ene henger og slenger og gnikker og gnur... Hvor mye skal det til for å få dekket operasjon? Jeg bryr meg ikke det spøtt om hvordan det ser ut der nede, men den soppen er til å få spader av. Og ja, jeg smører og lufter og vasker (trusene) på 90 grader osb.... Anonymkode: 6aaee...dd8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Jeg dt ikke svaret på det du spør o., men ka skje menskopp kan hjelpe om du ikke har forsøkt det. Anonymkode: 41518...5de
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Lange kjønnslepper har ikke noe med soppen du får å gjøre. Du har en ubalanse i kroppen som du må få styr på. Be om en ordentlig sjekk. Om du har et dårlig kosthold og/eller et kosthold med mye karbohydrater og sukker så er du med på å fore soppen hele tiden. Så kjenner du deg igjen i det så må du ta tak i kostholdet. Når soppen blomstrer sånn opp så har du også en ubalanse i bakteriefloraen din, så pøs på med både gode tarmbakterier og vaginale bakterier mellom mensperiodene. Anonymkode: 334e9...d5f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Jeg fikk dekket å brenne bort slimhinnene i livmoren pga lignende problemer. Mister da mensen, men kan da selvfølgelig ikke få flere barn heller. Så må være ferdig med den delen først. Anonymkode: 1e11c...a20
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Har aldri hatt sopp etter at jeg begynte med menskopp istedenfor tampong. Anonymkode: 291eb...0d7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Menskopp skal bli! Men jeg som strever med å få tamponger til å vere på rett plass, fikser jeg menskopp? Anonymkode: 6aaee...dd8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Hadde det før jeg også men opr på volvat. 12000 da iallefall. Hadde myyye problemer med sopp før.. aner ikke om det har noe sammenheng.. kutta ut truseinnlegg og begynte med bomullstruser. Ikke g streng. Tok diflucan flere ganger og melkesyre stikkpiller. Tålte ikke den ene sopp kremen.. uansett nå er problemet borte. Anonymkode: 3fcbe...ade
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Menskopp skal bli! Men jeg som strever med å få tamponger til å vere på rett plass, fikser jeg menskopp? Anonymkode: 6aaee...dd8 Jeg har hatt årevis med soppinfeksjon, og det som fikk satt en stopper for det var da jeg ringte gyn for n’te gang. Helsesekretærer i andre enden spurte: «Men du vasker deg ikke med såpe da, Hilde?» «Nei, nei! Jeg bruker bare Dr.Greve.» «Ja, der har du det. Det er det verste du kan gjøre. Bruk bare vann, så går det over.» Hun fikk rett. Etter 6-7 år med gjentagende soppinfeksjoner, Canesten, yoghurt og Flukonazol, ble det borte. Så. Vann. Ikke noe mer. Og den derre menskoppen funker ikke. Hos meg bare ruller den rundt og sitter feil. Har prøvd tre sykluser nå, og det funker ikke. Anonymkode: b1c26...03f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Kan anbefale menskopp!! Jeg har aldri sopp lenger etter at jeg begynte med menskopp. Hvis du vil legge litt penger i det kan jeg anbefale Nixit, den er litt mindre styrete og enklere å få på plass (og du kan ha sex mens den er i!). Kjønnsleppene dine har ingenting med soppen å gjøre, så ikke operer deg på grunn av det! Anonymkode: 74acd...505
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt årevis med soppinfeksjon, og det som fikk satt en stopper for det var da jeg ringte gyn for n’te gang. Helsesekretærer i andre enden spurte: «Men du vasker deg ikke med såpe da, Hilde?» «Nei, nei! Jeg bruker bare Dr.Greve.» «Ja, der har du det. Det er det verste du kan gjøre. Bruk bare vann, så går det over.» Hun fikk rett. Etter 6-7 år med gjentagende soppinfeksjoner, Canesten, yoghurt og Flukonazol, ble det borte. Så. Vann. Ikke noe mer. Og den derre menskoppen funker ikke. Hos meg bare ruller den rundt og sitter feil. Har prøvd tre sykluser nå, og det funker ikke. Anonymkode: b1c26...03f Men setter du den inn riktig? Jeg må sette den langt inn, og være nøye med at den ligger rundt livmortappen. Anonymkode: 74acd...505
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Går du på hormonell prevansjon? Jeg var sånn, og det var en bivirkning på p-pillene. Da vi valgte sterilisering og sluttet med pillene ble soppen borte... Anonymkode: 82407...a0d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men setter du den inn riktig? Jeg må sette den langt inn, og være nøye med at den ligger rundt livmortappen. Anonymkode: 74acd...505 Jeg kan ikke forstå hvordan jeg ellers skal gjøre det. Det blir jo så mye klin slik jeg gjør det nå, jeg kan da ikke dytte den enda lenger inn. Jeg bretter den og lirker den så langt inn jeg klarer inkl to, tre fingre. 🙈 Anonymkode: b1c26...03f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke forstå hvordan jeg ellers skal gjøre det. Det blir jo så mye klin slik jeg gjør det nå, jeg kan da ikke dytte den enda lenger inn. Jeg bretter den og lirker den så langt inn jeg klarer inkl to, tre fingre. 🙈 Anonymkode: b1c26...03f Kan være du har feil str også. Vacumet skal gjøre at den holder seg på plass, "limt" intill/rundt livmorhalsen. Anonymkode: 291eb...0d7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 Behandler mannen din seg for sopp? Jeg var plaget med sopp hver mens etter fødselen og det varte i noen år... Mannen behandlet seg, men ikke til hver gang jwg hadde det og var ikke like nøye som meg.(ikke alltid han hadde symptomer, men smurte seg likevel) Men så en gang.. Fikk han skikkelige symptomer, og gikk gjennom en real omgang med smurning. Etter den gangen så ble jeg også kvitt det. Anonymkode: 71446...9f7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Sopp hver gang jeg har mensen (blør lite og lenge, fikser ikke tampong.) tåler ikke binda, evt er det noe hormonelt. Og jeg har laaaaange indre skjønnslepper, hvertfall den ene henger og slenger og gnikker og gnur... Hvor mye skal det til for å få dekket operasjon? Jeg bryr meg ikke det spøtt om hvordan det ser ut der nede, men den soppen er til å få spader av. Og ja, jeg smører og lufter og vasker (trusene) på 90 grader osb.... Anonymkode: 6aaee...dd8 Sopp blir ikke vekk selv om du opererer. Anonymkode: fa0f5...a39
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt årevis med soppinfeksjon, og det som fikk satt en stopper for det var da jeg ringte gyn for n’te gang. Helsesekretærer i andre enden spurte: «Men du vasker deg ikke med såpe da, Hilde?» «Nei, nei! Jeg bruker bare Dr.Greve.» «Ja, der har du det. Det er det verste du kan gjøre. Bruk bare vann, så går det over.» Hun fikk rett. Etter 6-7 år med gjentagende soppinfeksjoner, Canesten, yoghurt og Flukonazol, ble det borte. Så. Vann. Ikke noe mer. Og den derre menskoppen funker ikke. Hos meg bare ruller den rundt og sitter feil. Har prøvd tre sykluser nå, og det funker ikke. Anonymkode: b1c26...03f Har ikke vasket med såpe på årevis. For det funker hverfall ikke, har funnet ut at for mye vasking emd vann også gjør ting verre....dusjer ca en gang om dagen, men prøvde før ofte å "vaske vekk soppen" ved å vaske oftere. Men da bl det bare verre. Det som funker best er å sove uten truse og bruke bommulstruser, og luftige bukser av naturleg material på dagtid. Men skulle gjerne blitt thelt kvitt det.... Så, kanskje kutte ut sukker og raske karbohydrater. Det kan jo hjelpe mot stor mage osb også... Anonymkode: 6aaee...dd8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Behandler mannen din seg for sopp? Jeg var plaget med sopp hver mens etter fødselen og det varte i noen år... Mannen behandlet seg, men ikke til hver gang jwg hadde det og var ikke like nøye som meg.(ikke alltid han hadde symptomer, men smurte seg likevel) Men så en gang.. Fikk han skikkelige symptomer, og gikk gjennom en real omgang med smurning. Etter den gangen så ble jeg også kvitt det. Anonymkode: 71446...9f7 Nei, det har jeg jo ikke tenkt på!!! Ikke at vi er så aktive på den fronten for tiden. Men jeg har jo en plan om å komme igang igjen, men syns jeg enten har mensen, sopp, begge deler, eller unger sovende i sengen.....men blir jo litt flere sjanser om jeg ikke har sopp halve mnd. Anonymkode: 6aaee...dd8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Går du på hormonell prevansjon? Jeg var sånn, og det var en bivirkning på p-pillene. Da vi valgte sterilisering og sluttet med pillene ble soppen borte... Anonymkode: 82407...a0d Har hormonspiral, den har ført til mye småblødnnger, mye truseinnlegg, bind og dermed mye sopp.... Har gått på P-piller 3 mnd nå for å få syklusen i rute igjen, men ser ikke ut som det funker kjempebra. Mannen sier han vil sterilisere seg, men gjør ingenting med det. Anonymkode: 6aaee...dd8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan anbefale menskopp!! Jeg har aldri sopp lenger etter at jeg begynte med menskopp. Hvis du vil legge litt penger i det kan jeg anbefale Nixit, den er litt mindre styrete og enklere å få på plass (og du kan ha sex mens den er i!). Kjønnsleppene dine har ingenting med soppen å gjøre, så ikke operer deg på grunn av det! Anonymkode: 74acd...505 Nei, det kan vere jeg bare kjenner dem ekstra godt når jeg har sopp... Anonymkode: 6aaee...dd8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det har jeg jo ikke tenkt på!!! Ikke at vi er så aktive på den fronten for tiden. Men jeg har jo en plan om å komme igang igjen, men syns jeg enten har mensen, sopp, begge deler, eller unger sovende i sengen.....men blir jo litt flere sjanser om jeg ikke har sopp halve mnd. Anonymkode: 6aaee...dd8 Vi var heller ikke så overaktive når jeg var plaget med soppen. Hadde liksom knappe 2 gode uker før det først ble sopp og deretter mens... Jeg "grudde" litt til sex innmellom fordi jeg viste at det kom sopp. Så det ble mindre av den grunn. Men prøv å behandle mannen også. Anonymkode: 71446...9f7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #21 Skrevet 6. januar 2020 Jeg svarte over om kosthold, men veldig viktig at mannen din også behandler seg mot sopp. Før ble det sagt at kun kvinnen trengte behandling, men det stemmer ikke for alle! Jeg fikk sopp av en jeg var sammen med for maaange år siden. Gjorde alt rett, men fikk det likevel igjen hver gang vi hadde sex. Var greit å se at det var det som var årsaken siden vi bodde langt fra hverandre og dermed ikke hadde ofte sex. Jeg fikk ham til å gå til legen som sa det var helt unødvendig å behandle ham siden han ikke hadde symptomer. Jeg fikk sopp igjen og satte sexstopp inntil også han hadde behandlet seg. Legen ville fremdeles ikke gi ham, mente jeg var hysterisk visstnok, men min eks (som var mer redd for min sex-nekt ) holdt på sitt og fikk behandling likevel - den gangen måtte man få det på resept. Etter han behandlet seg fikk jeg det aldri igjen etter sex. Men så begynte jeg å få sopp igjen, hadde da vært singel og uten sex lenge. Da var det kun kosthold som hjalp sammen med mye probiotika og vaginale bakterier i tillegg. Så lenge jeg nå holder styr på kostholdet mitt så får jeg ikke sopp lenger, selv om jeg nå har en helsetilstand som gjør meg mer utsatt for å få bl.a. sopp. Så for meg er det helt avgjørende. Anonymkode: 334e9...d5f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #22 Skrevet 7. januar 2020 På 5.1.2020 den 23.54, Anonym bruker skrev: Jeg dt ikke svaret på det du spør o., men ka skje menskopp kan hjelpe om du ikke har forsøkt det. Anonymkode: 41518...5de Sopp og lange kjønnslepper har ingenting med hverandre å gjøre. Gå til legen. Anonymkode: 0148f...e9c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #23 Skrevet 7. januar 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke forstå hvordan jeg ellers skal gjøre det. Det blir jo så mye klin slik jeg gjør det nå, jeg kan da ikke dytte den enda lenger inn. Jeg bretter den og lirker den så langt inn jeg klarer inkl to, tre fingre. 🙈 Anonymkode: b1c26...03f Når den er inne, skal du kjenne rundt kanten øverst at den sitter rundt livmorhalsen. Det er også lurt å snurre den en gang rundt sånn at den fester seg skikkelig. Når den sitter i skal den være utslått som om når du har den ute, og sitte litt fast liksom. Prøv en gang til. Når den sitter skikkelig er den gull verdt! Min kostet 99 kroner og er helt genial! Anonymkode: 2cda4...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå