Gå til innhold

Når man skifter tissebleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gned over med fuktig klut eller våtserviett, vanligvis. Men ble ikke hysterisk hvis det innimellom manglet, f eks ved bleieskift på tur eller i bilen.

Anonymkode: 3a6d0...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Større barn og voksne vasker ikke underlivet hver gang de tisser heller. Det er ikke sunt å vaske et spedbarn k underlivet opptil 10-12 ganger i døgnet. Vasker du morgen og kveld i tillegg til ved bæsjebleier så blir ungen mer enn den nok. 

Anonymkode: 3120b...721

Skrevet

jeg vasker hver gang

Anonymkode: 6d234...8df

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

jeg vasker hver gang

Virkelig? Du vasker deg hver gang du tisser? Hvorfor?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun snakker jo ikke om seg selv 😂

Anonymkode: d6624...ee2

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg merker at barnet mitt ikke blir vasket ved bleieskift i barnehagen, han lukter alltid stram, gammel urin når jeg henter han. De i barnehagen bekrefter at de ikke vasker ved bleieskift, selv om jeg har bedt de gjøre det. Jeg vasker alltid ved bleieskift, også når det "kun" er urin!!! Selv om bleien absorberer bra, blir det liggende gammel urin på huden om man ikke vasker. 

Anonymkode: 8dd4e...dcb

Selvfølgelig gjør de ikke det. Det er helt unødvendig

Anonymkode: 8cce5...236

Skrevet
33 minutes ago, Anonym bruker said:

barnet så klart

Skrevet

Vasker morgen og ved bæsjbleier.

Hvis hun ikke har bæsjet hele dagen, så vasker jeg kveld også.

Tørker hvis hun akkurat har tisset, og det er synlig vått på huden.

Anonymkode: a0307...222

Skrevet
På 5.1.2020 den 21.36, Anonym bruker skrev:

Hæ? Er jeg den eneste som ikke vasker ungene morgen og kveld? 

Lukter det, vasker jeg. Men pleier aldri å vaske etter tissebleie. Er ikke tiss veldig rent? 

Anonymkode: c9493...e9a

Nei du er ikke den eneste. Jeg trodde jeg var den eneste helt til jeg leste ditt svar.
 Takk 

Anonymkode: dc688...cdc

Skrevet
På 6.1.2020 den 17.53, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gjør de ikke det. Det er helt unødvendig

Anonymkode: 8cce5...236

Hvordan kan du mene at det er unødvendig? Jeg skriver jo at han lukter stramt av gammel urin, det er jo en klar indikasjon på at det er behov for en vask! De har faste bleieskiftetider, to ganger om dagen, så urinen blir liggende en stund i bleien og godgjøre seg før det blir skiftet til ren bleie. Jeg synes det er utrolig ekkelt og veldig uhygienisk å ikke vaske når man skifter urinbleie på et barn!

Og til deg som skriver at større barn og voksne ikke vasker seg nedentil hver gang de tisser: de tisser i do og ikke i en bleie! Urinen blir ikke liggende mot huden i en lengre periode, men tørket bort med en gang med papir. Det er stor forskjell!

Anonymkode: 8dd4e...dcb

Skrevet

Jeg vasker med stelleklut og vann ved tissebleier, men mannen min og de ansatte i barnehagen gjør det ikke. Det lukter aldri vondt av han, men jeg er bare vant som sykepleier at man alltid vasker nedentil når man skifter bleier på eldre, så jeg har videreført det til barnet mitt. 

Anonymkode: c1234...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...