Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Jeg har en svoger som jeg slier med holdningene til. Han reiser veldig mye og forteller at selv om han ikke har førerkort kjører han i utlandet. Han har skaffet seg et falsk førerkort som politiet og utleiefirmaer i en del land ikke gjennomskuer. I tillegg bryr han seg ikke noe særlig om fartsregler, alkoholinntak ol i land der det ikke er så enkelt å kreve inn bøtene fra utlendinger. Reiseforsikkring og ansvarsforsikring er heller ikke noe han bryr seg særlig mye om. Han bryr seg veldig lite om han kunne komme til å skade noen og regner bare med at andre skal ordne opp om han selv skulle komme ille ut. Vi reiser selvfølgelig ikke på ferie sammen med ham, men jeg sliter skikkelig med å la vær å protestere mot moralen hans når han begynner å fortelle om alt det uforsvarlige han gjør på reisene sine. Hva mener dere, bør slikt bare oversees eller bør man si noe hver gang? Anonymkode: 59f5f...111
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Du klarer ikke å endre på en voksen idiot. Bare vær glad du ikke er gift med han Anonymkode: 4629a...965
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Og jeg ville bare himlet litt diskret med øynene og aldri gått inn i diskusjoner. Anonymkode: 4629a...965
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Jeg har også en svoger jeg overhodet ikke er enig med, og han synes det er gøy så han smører på litt i håp om å provosere meg. Han er ikke helt god og jeg gidder overhodet ikke diskutere med han, jeg bare sier "deg om det" og snakker om noe annet... Han vet godt hva jeg mener og at jeg ikke er enig med han, men jeg har ikke noe stort behov for å fortelle han det hele tiden bare fordi han elsker å provosere. Anonymkode: 81d88...bad
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Neste gang du vet han skal reise, så hadde jeg anonymt ringt ambassaden der han skal å si i fra. Anonymkode: bbb1b...4f9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Ville skygget unna. Familiebånd er sterke. Jeg har sagt ifra, kun resultert i dårligere forhold til familien rundt og ingen endring hos idiot. Hadde det vært min bror derimot, hadde jeg vært mer direkte. Anonymkode: cffec...701
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 Da kan du enten tipse anonymt eller ikke gi det oppmerksomhet i det hele tatt. Han her blir tydeligvis tilfredsstilt godt av all oppmerksomheten du gir han for dette. Er sikker på han legger på i tjukke lag bare for å provosere Anonymkode: 67290...8b3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neste gang du vet han skal reise, så hadde jeg anonymt ringt ambassaden der han skal å si i fra. Anonymkode: bbb1b...4f9 Det ville jeg også ha gjort. Og så ville jeg dessuten ha gått til politiet i Norge og fortalt om hans praksis, og spurt om råd for hvordan det ev. er mulig å stoppe ham. For meg er det ingen forskjell i om han gjør dette i utlandet eller i Norge. Jeg ville anmeldt ham i Norge for å skåne andres liv og helse. Og jeg ville gjort det jeg kunne for å stoppe hans farlige praksis i utlandet for å skåne andres liv og helse der. Om han ikke ville snakket med meg igjen ville det vært helt greit. Da hadde han vist på enda en måte at han ikke er voksen og ikke tar ansvar for egne handlinger. Anonymkode: 75843...267
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Så trist. Jeg tror dessverre ikke du vil klare å «omvende» ham. Jeg støtter den over som skriver at du bør svare «du om det» eller lignende og så la det ligge. Anonymkode: 46f24...ad0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da kan du enten tipse anonymt eller ikke gi det oppmerksomhet i det hele tatt. Han her blir tydeligvis tilfredsstilt godt av all oppmerksomheten du gir han for dette. Er sikker på han legger på i tjukke lag bare for å provosere Anonymkode: 67290...8b3 Dessverre er det en del slike idioter der ute, så dessverre ingen grunn til å tro at han legger på. Et familiemedlem av meg som bodde i mange år i utlandet så mange av disse norske idiotmennene. Anonymkode: 75843...267
amandine Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 Du kan si deg uenig. Jeg tror rett og slett jeg hadde sagt at dette synes jeg er så forkastelig og galt på alle måter at dette vil jeg ikke vite noe om eller høre på. Og så hadde jeg gått meg en tur. Du kan kanskje ikke gjøre så mye og du vinner aldri en diskusjon mm ed idioter, men du kan si klart og tydelig fra hva du mener.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 Når det er bare voksne ville jeg bare ignorert og skiftet samtaleemne. Hvis det var barn tilstede ville jeg til en viss grad ha sagt imot. Jeg ser ikke poenget i å starte en dskusjon, men synes samtidig ikke slike meninger bør få stå uimotsagt rundt barn. Derfor hadde jeg nok kommet med et utsagn der jeg tok tydelig avstand fra det han fortalte, for så å forsøke å skifte samtaleemne. Anonymkode: 22fe3...e0b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Og kan man jo ønske han er lite benbrudd eller blindtarmbetennelse, så får han se hvor smart det er å reise uten forsikring. Anonymkode: e892d...3ee
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 Til sånne folk pleier jeg bare å si «ja, ok, du er en skikkelig tøffing. Nå snakker vi om noe hyggelig og interessant i stedet» Anonymkode: faa41...949
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 Spør hvor gøy det ville være å komme hjem fra en ferie hvor han har tatt sju glass vin og deretter kjørt ned og drept en fireåring. Anonymkode: 8c87a...ef5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #16 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spør hvor gøy det ville være å komme hjem fra en ferie hvor han har tatt sju glass vin og deretter kjørt ned og drept en fireåring. Anonymkode: 8c87a...ef5 Tro meg, deg hjelper ingenting til sånne folk. De er udødelig og kommer selvfølgelig ikke til å kjøre på noen... Anonymkode: 81d88...bad
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 14 minutter siden, Pashla skrev: Ikke kommentere - men anmelde! 14 minutter siden, Pashla skrev: Ikke kommentere - men anmelde! Til hvem da? Tenker du jeg skal sende et brev til politiet i Thailand og fortelle at for 2 mnd siden var det en turist som kjørte med promille men at det ikke skjedde noen ulykke? Anonymkode: 59f5f...111
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til hvem da? Tenker du jeg skal sende et brev til politiet i Thailand og fortelle at for 2 mnd siden var det en turist som kjørte med promille men at det ikke skjedde noen ulykke? Anonymkode: 59f5f...111 Han er i besittelse av et falskt førerkort. Det kalles dokumentfalsk og er straffbart! På linje med å lage falske pengesedler eller falske pass...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 15 minutter siden, Pashla skrev: Han er i besittelse av et falskt førerkort. Det kalles dokumentfalsk og er straffbart! På linje med å lage falske pengesedler eller falske pass... Ja, men det ligner ikke på noen måte på et vanlig førerkort. Det er bare et papir der det står at han har lov til å kjøre, skrevet på et aseatidk språk. Anonymkode: 59f5f...111
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2020 #21 Skrevet 6. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men det ligner ikke på noen måte på et vanlig førerkort. Det er bare et papir der det står at han har lov til å kjøre, skrevet på et aseatidk språk. Anonymkode: 59f5f...111 Det er jo en forfalskning likevel. Han har ikke lov å forfalske utenlandske dokumenter heller.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #22 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, Pashla skrev: Det er jo en forfalskning likevel. Han har ikke lov å forfalske utenlandske dokumenter heller. Saken er at ingen ville kjenne det igjen som noe viktig en gang i hjemlandet. (Han er ikke norsk) og jeg vet ikke en gang om det er ulovlig å inneha et slik dokument der selv om jeg regner med det. Han er mellomeuropeer. Det er i praksiss ingentong å anmelde så lenge det ikke skjer noe galt eller vi skulle vist det når han gjør det. Anonymkode: 59f5f...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå