Gå til innhold

Billig middag?🍲

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til billig middag til 2 barn og 2 voksne?😊

Anonymkode: 1098e...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pose med frosne grønnsaker, sånn lapskausblanding. Tror den koster 14-15 kr.

En pakke middagspølser (i terninger), det får du jo i flere prisklasser. Gilde er vel dyrest, men maks 20-30 kr

En buljongterning og vann

Vips har du middag til alle, og mine unger elsker pølselapskaus.

Anonymkode: f71f0...16d

Skrevet

Det er ofte billig å lage  normal norsk mat. 
poteter, saus, grønnsaker, kjøttkaker, fisk,  osv. 
supper. 

det ligger en fin gruppe på face som  heter  enklere en pizza, lettvint og billig hverdagsmat . 

Anonymkode: b7928...d6b

Skrevet

koteletter med ris og blomkålmos
pasta og skinkeform
resteomelett
hjemmelaget tomatsuppe, gjerne med ostesmørbrød ved siden av
løksuppe
gulrotsuppe
havregrøt
grillede kyllinglår med ris og salat - rema 1000 har 900 g kyllinglår til 55 kr, det er som regel 5 lår i en pakke
pannekaker
wok med eggnudler (4 - pack fra eldorado), gulrot, løk, brokkoli, paprika, svinestrimler
spagetti og kjøttsaus - gulrøtter og løk sammen med kjøtttdeigen
budsjettform - https://matfrabunnenfb.blogg.no/1478192387_budsjettform_for_fami.html

Det viktigste jeg tenker at dere gjør, er at dere setter opp meny og handleliste for 1 eller 2 uker av gangen, og passer på at middagene passer sammen. Sånn at har dere brukt f.eks 1/2 blomkål i en rett, så brukes resten i en annen rett i samme periode.

Anonymkode: e8cca...c54

Skrevet

Jeg går mot "strømmen". Etter at vi sluttet med storhandel, har matbudsjettet vårt gått kraftig ned. En ting er storhandel av ting man bruker mye og som holder seg lenge og er på tillbud, men ellers handler vi alt etterhvert. 

Mandag er rester-etter-helga-dag. Og er det ingen rester (sjelden) så blir det egg og bacon eller noe fra "hurtigmatlageret" Det er alltid noe i hus som vi kan lage noe av. 

Resten av uka bestemmes stort sett middagen ut fra hva vi har i kjøleskapet / fryseren og kombinerer det med nye innkjøp. Ofte kommer tilbudsavisene på mandag, så da sjekker vi hva som er på tilbud denne uka og legger en matplan ut fra dette.

Vi har blitt utrolig flinke til å ta vare på å bruke rester enten til middag eller som lunsj på jobb / skole. En over her nevner frossen lappskausblanding, og det er noe av det vi alltid har i "hurtigmatlageret" vårt i fryseren, sammen med små poser med oppkuttet pølse. Da har vi middag på 1-2-3 om det skulle være tomt for annet og ingen har orket eller hatt tid eller har husket å handle. 

Etter at vi sluttet å storhandle, men handler etterhvert, er det så og si aldri mat i huset som har blitt handlet og ikke brukt fordi det ikke alltid passer å lage akkurat det den dagen. 

Anonymkode: c2537...a40

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går mot "strømmen". Etter at vi sluttet med storhandel, har matbudsjettet vårt gått kraftig ned. En ting er storhandel av ting man bruker mye og som holder seg lenge og er på tillbud, men ellers handler vi alt etterhvert. 

Mandag er rester-etter-helga-dag. Og er det ingen rester (sjelden) så blir det egg og bacon eller noe fra "hurtigmatlageret" Det er alltid noe i hus som vi kan lage noe av. 

Resten av uka bestemmes stort sett middagen ut fra hva vi har i kjøleskapet / fryseren og kombinerer det med nye innkjøp. Ofte kommer tilbudsavisene på mandag, så da sjekker vi hva som er på tilbud denne uka og legger en matplan ut fra dette.

Vi har blitt utrolig flinke til å ta vare på å bruke rester enten til middag eller som lunsj på jobb / skole. En over her nevner frossen lappskausblanding, og det er noe av det vi alltid har i "hurtigmatlageret" vårt i fryseren, sammen med små poser med oppkuttet pølse. Da har vi middag på 1-2-3 om det skulle være tomt for annet og ingen har orket eller hatt tid eller har husket å handle. 

Etter at vi sluttet å storhandle, men handler etterhvert, er det så og si aldri mat i huset som har blitt handlet og ikke brukt fordi det ikke alltid passer å lage akkurat det den dagen. 

Anonymkode: c2537...a40

Akkurat det du sier der, er jeg enig.  

Skrevet

Her kan man ofte finde hel kylling i halv-pris-kurven på butikken. I slowcookeren sammen med de grønnsaker man har i huset og  så koke ris til. Da blir det god og billig middag. Kan sikkert også gjøres i ovn eller gryte, men det har jeg ikke prøvd.

Middagsvafler. Jeg erstatter melet i vaflene med havregryn, litt sammalt hvete og revne rotgrønnsaker. Bruker ikke sukker i røren men noe salt. Kan serveres med bacon eller skinke eller ost. Etter hva man har/hva som ligger i halvpriskurven på butikken.

Anonymkode: 323f1...525

Skrevet

Poteter/ris/pasta, grønnsaker og hva som helst protein fra 50%-hyllen. Jeg handler daglig eller annenhver dag, og sparer store summer på å ikke bestemme meg for middag før jeg ser utvalget.

Ellers, restesuppe/gryte når jeg ser at det har samlet seg grønnsaker som må brukes opp.

Anonymkode: 53d78...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...