Gå til innhold

Når pleier dere å spise middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her pleier vi å spise i 1630-1700-tiden, og jeg har lagt merke til at andre rundt oss syns det er tidlig. Når pleier dere å spise middag?

Anonymkode: b083b...86c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spiser min sønn og jeg når han kommer hjem fra skolen sånn ca kl 15. Jeg er hjemmeværende. 

I helgene varierer det litt mer, ut i fra hva vi gjør. 

Hadde vi hatt en mann som ikke kom før 17 eller senere så kan det vel hende vi hadde ventet. Eller varmet opp til ham 😅

Anonymkode: a3ae6...484

Skrevet

Ca 17.00 

Anonymkode: f8c26...fdd

Skrevet

Det varierer med når vi er ferdige på jobb og hva ungene skal på kvelden. Som regel blir det mellom 17 og 19.30.

Anonymkode: fe57b...665

Skrevet

Ca 17.30. Litt pluss/minus.

Bortsett fra dager hvor jobb/trening betyr at vi må spise brødskive til middag og middag til kvelds. 

Merker godt at det er en del unger i området som spiser middag tidligere. Da er de ferdige å spise og kommer rennende hit akkurat før vi er klar til å sette oss til bords. Hamrende irriterende! Da blir det omtrent umulig å få til et skikkelig måltid for ungene har bare fokus på å kaste i seg fortest mulig og greier omtrent ikke sitte stille. Det blir ikke et hyggelig måltid da. Men med mindre vi bare tar en brødskive kan vi ikke spise så tidlig middag som kl 16.30. Rekker det ikke pga jobb.

Anonymkode: fe148...f5b

Skrevet

Det blir som regel alltid rundt 17.00 🙂

Anonymkode: 72656...7dd

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ca 17.30. Litt pluss/minus.

Bortsett fra dager hvor jobb/trening betyr at vi må spise brødskive til middag og middag til kvelds. 

Merker godt at det er en del unger i området som spiser middag tidligere. Da er de ferdige å spise og kommer rennende hit akkurat før vi er klar til å sette oss til bords. Hamrende irriterende! Da blir det omtrent umulig å få til et skikkelig måltid for ungene har bare fokus på å kaste i seg fortest mulig og greier omtrent ikke sitte stille. Det blir ikke et hyggelig måltid da. Men med mindre vi bare tar en brødskive kan vi ikke spise så tidlig middag som kl 16.30. Rekker det ikke pga jobb.

Anonymkode: fe148...f5b

Samme her. Og gjerne er det de samme ungene som dag etter dag kommer midt i middagstida. Vi spiser vanligvis rundt kl 17.00. Jeg er jo på jobb til klokken 16!

Anonymkode: 7ce44...9c4

Skrevet

Vi spiser mellom 16-1630 i hverdagene. Jeg og barna. Mannen kommer litt senere og varmer opp maten da. 

Skrevet

En gang mellom 16 og 19.30, avhengig av ungenes treningstider. 

Anonymkode: c5137...cf8

Skrevet

18.30 eller senere. Men helst ikke etter 20. Har mann og eldste som kommer hjem omkring 17-18. 

Anonymkode: ae2e7...dc5

Skrevet

En gang mellom 17.30 og 19.30.  

Anonymkode: 9ba36...ecf

Skrevet

16.30-17.00 

Anonymkode: 2320e...eaa

Skrevet

Stort sett 16-17. Minste er ofte sulten etter bhg og eldste er også sulten rundt denne tiden. 

Anonymkode: 9ac6f...a0d

Skrevet

18.30-19 når barna er i hus etter trening. Vi har byttet om på kveldsmat og middag.

Anonymkode: 79493...7d4

Skrevet

16-17. Mannen lager maten klar til jeg kommer fra jobb (han slutter  først) jeg slutter alt fra 15 til 16.30

Anonymkode: 27284...8f6

Skrevet

Mellom 17 og 18

Anonymkode: 87bd8...a0b

Skrevet

16-tiden, må rekke å spise før de drar på fritidsaktiviteter.

Anonymkode: 334c6...d11

Skrevet

Rundt 15.30. 

De fleste rundt oss er ferdig med middag og klar til aktiviteter eller besøk kl 17. 

Bor på et lite sted med kort arbeidsvei for de fleste og er takknemlig for at vi har såpass lang ettermiddag sammen med barna. 

Anonymkode: d90fe...b18

Skrevet

Vi spiser middag kl 16-16.30. Ungenes aktiviteter starter kl 17. Noen ettermiddager er det såvidt vi rekker å spise, men stort sett går det greit. Jeg har inntrykk av at barnas venner også har middag hjemme hos seg mellom kl 16-17. 

Anonymkode: 98654...161

Skrevet

1630 ca

Anonymkode: da221...0eb

Skrevet

Alt mellom 15.30 og 19.30, kommer an på når vi får laget middagen (pga jobb osv), og når vi har lyst på middag. Nå er det bare meg og barnet, da, så vi får styre det veldig selv, og liker det sånn ;)

Anonymkode: f00f2...09c

Skrevet

Det varierer fra dag til dag. Hver morgen ser vi på ukeplanen og bestemmer når det passer best med middag. Ungene er i skolealder, slik at de gjør avtaler med venner utenom meg. Da er det enklere for alle å bestemme ett tidspungt hver morgen slik at de vet hva de skal forholde seg til. 

Selv om vi bare er tre, så fungerer det ikke med en fast tid. Jeg jobber turnus, eldste barnet er på skolen frem til fire noen dager, hun jobber også litt, så kommer fritidsaktiviteter på toppen av dette. Så hver morgen ser vi på lista og blir enige om hva som passer oss best. Egentlig kan begge ungene lage middag, men det skjer hvert skuddår eller da hadde det blitt grandis hver dag om de hadde laget. Idag hadde det blitt middag kl 15 om vi ikke hadde hatt restemat vi må spise før vi lager noe nytt. Jeg starter fire på jobb og ungene er hjemme til tre. Men siden det er første dag etter juleferie så vet jeg at de ikke kommer hjem på en stund, det er mye skravling som må gjøres på vei hjem. 

Anonymkode: 855b1...b68

Skrevet
On 1/5/2020 at 4:21 PM, Anonym bruker said:

Her pleier vi å spise i 1630-1700-tiden, og jeg har lagt merke til at andre rundt oss syns det er tidlig. Når pleier dere å spise middag?

Anonymkode: b083b...86c

hverdager : 17-1730

helger : har gjerne noe lett i 12-13 tiden, så kveldskos 18-19 ( Fredag og Lørdag )

Søndag : 15

ferier : alt fra 15-19

Anonymkode: 34b39...b48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...