Gå til innhold

Egenmelding og dårlig samvittighet i dag😖

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forkjøla med kroppsverk og utmattethet, hadde feber i natt. Valgte derfor å ringe jobb og si jeg ikke kom i dag, men får likevel dårlig samvittighet for det. Vet de klarer seg helt greit uten meg, men jeg kunne kanskje klart å ta meg sammen og holdt ut i kveld også, det er rolige dager i helgene. Er så godt som aldri syk ellers heldigvis, og har derfor lite erfaring med dette.

Hvordan putte den samvittigheten i en boks og glemme den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger vel bare å høre at du kan være hjemme med god samvittighet? Det kan du!

Bruk dagen til å slappe av, så kroppen din får hentet seg inn og du er klar for jobb igjen snart!

Anonymkode: 9d4a5...4fa

Skrevet

Det er veldig veldig VELDIG få tilfeller av generelle sykdomstilstander man ikke KAN ta seg sammen og komme gjennom en arbeidsdag hvis man må. 

Problemet er imidlertid at man gjerne drar sykdoms tilfellet ut i tid, og risikerer å forverre det i tillegg. Kroppen blir mye raskere frisk når man hviler. 

På toppen av det hele er dårlig samvittighet den mest bortkastede følelsen i hele universet. Du er hjemme nå, avgjørelsen er tatt, stol på deg selv og at den var riktig og vær glad for at du kanskje får en frisk uke, framfor en hvor du hangler på halv maskin.

Det er slike dager man har egenmeldinger for! Du hadde feber. Kroppen forteller deg at den trenger hvile.

Ta det fra meg, som leder for nesten 40 mennesker. Noen tar for lett på det, og har dårlig arbeidsmoral. De fleste gjør ikke det, og har god arbeidsmoral. Du høres ut som sistnevnte. 1 egenmeldingsdag er mye bedre enn hele den kommende uken på halv maskin pga du presset deg med feber.

Anonymkode: a5bdd...b3e

Skrevet

Takk❤️ Jeg skal prøve🤧

Skrevet

Som en med lavt imunforsvar, pga medisiner, så synes jeg det er flott du holder deg hjemme dersom du arbeider med mennesker.

Anonymkode: e765d...85f

Skrevet

Hvis du skulle vært på jobb i dag er vel sjansen stor for at du er i kontakt med en del mennesker gjennom arbeidsdagen (pleie eller butikk), så da gjorde du helt rett i å holde deg hjemme. 

Slipp samvittigheten og stell godt med deg. God bedring. 

Skrevet

Bedre for jobben at du kommer deg på beina igjen kjapt, enn at du presser deg maks og ender med bronkitt og bihulebetennelse. 

Anonymkode: 71fc7...0e9

Skrevet

Hjalp litt på samvittigheten at jeg faktisk ble litt verre også💩 Takk for støtte folkens, håper dere ikke blir smittet av innlegget mitt😅

Skrevet

Tenk alle som kunne blitt smittet om du gikk på jobb! Bedre med en dag hjemme. Så er du fortere frisk og andre slipper muligvis unna akkurat denne smitten. Det er vel slikt som dette egenmeldingsdagene er oppfunnet for...

God bedring!

Anonymkode: 6fc3a...c87

Skrevet

God bedring ❤️ Hold deg hjemme med god samvittighet!

Skrevet
6 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Er forkjøla med kroppsverk og utmattethet, hadde feber i natt. Valgte derfor å ringe jobb og si jeg ikke kom i dag, men får likevel dårlig samvittighet for det. Vet de klarer seg helt greit uten meg, men jeg kunne kanskje klart å ta meg sammen og holdt ut i kveld også, det er rolige dager i helgene. Er så godt som aldri syk ellers heldigvis, og har derfor lite erfaring med dette.

Hvordan putte den samvittigheten i en boks og glemme den?

Hva er det du er ute etter egentlig? Å høre hvor flink du er som så sjelden er borte fra jobb og at du har dårlig samvittighet for å ha vært hjemme en dag når du har feber? Teiteste tråden jeg har lest på lenge! Du må liksom skrive det her for samvittigheten🙄

Anonymkode: bcc73...bae

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du er ute etter egentlig? Å høre hvor flink du er som så sjelden er borte fra jobb og at du har dårlig samvittighet for å ha vært hjemme en dag når du har feber? Teiteste tråden jeg har lest på lenge! Du må liksom skrive det her for samvittigheten🙄

Jeg lurer på hvor det gikk galt for deg? Du kan ikke ha det bra som har behov for å komme med slikt oppgulp. 

Håper 2020 blir et bedre år for deg ❤️

Anonymkode: 8091f...557

Skrevet
På 5.1.2020 den 21.48, Anonym bruker skrev:

At jeg er sjelden borte fra jobb handler ikke om å være flink, men å være heldig. Jeg har et skikkelig effektivt immunforsvar, og jeg kan ikke engang skryte på meg at det er jeg som har oppdratt det😅

Dårlig samvittighet hadde jeg ja, fordi jeg er uvant med tilstanden. Og det jeg var ute etter var en bekreftelse på at det var unødvendig. 

Skrevet
1 minutt siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

😅 Og det jeg var ute etter var en bekreftelse på at det var unødvendig. 

Jeg må signere den andre anonyme og være enig i at dette var teit. Trenger du vår bekreftelse på at det er unødvendig å ha dårlig samvittighet? Da feiler det deg kanskje andre ting også.

Anonymkode: de3f0...2bf

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må signere den andre anonyme og være enig i at dette var teit. Trenger du vår bekreftelse på at det er unødvendig å ha dårlig samvittighet? Da feiler det deg kanskje andre ting også.

Anonymkode: de3f0...2bf

Herlighet! Har dere aldri vært i tvil om noe? Enkelte ganger ser man tydelige skryteinnlegg herinne, men dette var ikke et av dem. Om man er usikker på akkurat hvor grensen for egenmelding går er det da greit å spørre. Alt er ikke svart/hvit. Det er alltid en gråsone. Å antyde at hi er psykisk tilbakestående - eller hva det nå var du tenkte å antyde - er virkelig direkte tåpelig! 

Anonymkode: 6fc3a...c87

Skrevet

Man må rasjonalisere og overbevise seg selv om at det beste er å være hjemme denne dagen.

Jeg greide ikke det idag og måtte avgårde med 3t søvn i natt. 

Skrevet

Forstår deg godt! Jeg er hjemme med omgangssyken men har fortsatt dårlig samvittighet. Jeg har nå blitt bedre men må fortsatt holde meg hjemme pga 48t regelen.  Jobber med syke folk så sjefen er også veldig på at vi skal holde oss hjemme, jeg også. Likevel er den dårlige samvittigheten der.

Anonymkode: e4d41...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...