Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Mine foreldre har flyttet nærmere oss. Bare noen kilometer. De er greie og de renner meg ikke ned heller. Men nå spør min mor om å få en husnøkkel. Hun sier det er så praktisk hvis hun skal innom med noe eller se til huset når vi er vekke. Enda så glad jeg er i de så liker jeg ikke at hjemmet mitt kan bli besøkt når som helst, når jeg ikke er hjemme. Jeg er en kvinne av 2020 som kan ha det helt strøkent, men så helt bombet om vi har mye på timeplanen. På de dagene liker jeg ikke gjester, med unntak av barn og tenåringer. Anonymkode: e3e38...e23
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mine foreldre har flyttet nærmere oss. Bare noen kilometer. De er greie og de renner meg ikke ned heller. Men nå spør min mor om å få en husnøkkel. Hun sier det er så praktisk hvis hun skal innom med noe eller se til huset når vi er vekke. Enda så glad jeg er i de så liker jeg ikke at hjemmet mitt kan bli besøkt når som helst, når jeg ikke er hjemme. Jeg er en kvinne av 2020 som kan ha det helt strøkent, men så helt bombet om vi har mye på timeplanen. På de dagene liker jeg ikke gjester, med unntak av barn og tenåringer. Anonymkode: e3e38...e23 De eneste jeg har utlevert husnøkkel til, er mine foreldre. De kommer ikke i tid og utid, de bruker nøkkelen kun når det er spsesille anledninger der de må bruke nøkkelen. Anonymkode: c6751...db4
Brillefanten Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Hvis det hadde vært fare for at min mor hadde kommet innom og snikryddet, så hadde jeg levert fra meg i ekspressfart 😇
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Svigers har nøkkel til vår leilighet. Sjenerer meg ikke. De har aldri misbrukt den. Det skjer at de henter barna og kjører dem hjem f eks. Da er det praktisk at de har nøkkel. Men du kan jo snakke med din mor om det. Forklar at du synes tanken på at de kan låse seg inn uanmeldt stresser deg. Du kan jo foreslå at de får en nøkkel men at de må ringe deg og avtale før de stikker innom. Da er det rene linjer. Anonymkode: f6d0b...8df
the amazing spidermamma Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Vi har gitt nøkler til foreldre på begge kanter, men de bor et stykke unna, og det er praktisk at de har nøkler hvis de f.eks skal hente ungene før vi kommer hjem fra jobb. De 'misbruker' ikke nøklene til å låse seg inn og snike seg rundt i skuffer og skap, så det er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 Hi her. Jeg vil tippe min mor hadde kommet innom ukentlig. Hun har mindre grense for å komme når jeg ikke er der enn når jeg er der. Hun elsker matsalg og hadde kommet innom med frysevarer eller annet som hun hadde plassert rundt. På dagtid. Anonymkode: e3e38...e23
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 Vi ga bort nøklene med en gang vi flyttet i nytt hus sammen. Aldri vært redd for at mamma skal snike seg inn. Hvorfor tror du det? Anonymkode: 14356...a25
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Nei. Mamma skal ikke inn her når ingen er hjemme. Anonymkode: f0f32...d1c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 Vi har ekstranøkkel i garasjen som alle vi kjenner vet om. Føler de at de har ærend i huset så må de vel komme inn. I hvert fall om det er for å rydde eller fylle opp fryseren 🤗 Men det er moren din, om du ikke vil at hun skal komme med ting når dere ikke er hjemme er det jo bare å si det. At noen andre kan komme inn i huset når vi er borte kan jo være praktisk. Vi var på ferie i utlandet da tordenvær gjorde at sikringsskapet vårt gikk sundt, da var det greit at far kunne åpne for elektrikeren. Anonymkode: a7478...55f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine foreldre har flyttet nærmere oss. Bare noen kilometer. De er greie og de renner meg ikke ned heller. Men nå spør min mor om å få en husnøkkel. Hun sier det er så praktisk hvis hun skal innom med noe eller se til huset når vi er vekke. Enda så glad jeg er i de så liker jeg ikke at hjemmet mitt kan bli besøkt når som helst, når jeg ikke er hjemme. Jeg er en kvinne av 2020 som kan ha det helt strøkent, men så helt bombet om vi har mye på timeplanen. På de dagene liker jeg ikke gjester, med unntak av barn og tenåringer. Anonymkode: e3e38...e23 Nei, hsr et godt forhold til mine foreldre, men hadde jeg trodd at de kunne komme til å bruke den til å låse seg inn uten å spørre først, så hadde det vært uaktuelt. Anonymkode: 4368e...963
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 Og hva synes mannen din om ideen? Anonymkode: 4368e...963
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Vi har kodelås, og både moren min og søsteren min kan koden. Men de bruker den aldri uten at det er avtalt. Hadde de låst seg inn i tide og utide så hadde jeg skiftet kode. Anonymkode: fc449...386
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 Nå har ikke vi nøkkel, men både min mor, min bror og min søster har koden til døra. Anonymkode: 1f646...8d7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 Du kjenner din mor best. Hvordan vil hun bruke nøkkelen? Vil hun varsle før hun går inn i huset? Dette tror jeg du best finner svaret på selv, for det er ingen av oss som kjenner din mor, eller deg, så vi vet ikke hva som passe for dere. Anonymkode: 8b2a6...ed7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #16 Skrevet 5. januar 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ga bort nøklene med en gang vi flyttet i nytt hus sammen. Aldri vært redd for at mamma skal snike seg inn. Hvorfor tror du det? Anonymkode: 14356...a25 Jeg synes det er litt forskjell på at dere selv tar initiativ til å gi bort nøkkelen og at HI sin mor ber om å få nøkkel. Det sier nemlig noe om HI sin mor, og at hun antagelig er mer interessert i å komme seg inn i datterens hus, enn dine foreldre. 😊 Anonymkode: 8b2a6...ed7
soleia Skrevet 5. januar 2020 #17 Skrevet 5. januar 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Jeg vil tippe min mor hadde kommet innom ukentlig. Hun har mindre grense for å komme når jeg ikke er der enn når jeg er der. Hun elsker matsalg og hadde kommet innom med frysevarer eller annet som hun hadde plassert rundt. På dagtid. Anonymkode: e3e38...e23 Mor mi er litt slik og, så eg skjønnar skepsisen. Svigers har nøklar til huset vårt, som er praktisk feks om dei passar katten vår, eller ungane har gløymt nøkkel osv. Dei ville aldri ha snoka rundt her. Mor mi har nøkkel til hytta vår, sidan dei bur nært. Det er kjekt at ho kan sjå etter, og ho har feks låst opp for elektrikar. Fryseboksen fyller seg med pizza når det er tilbod på nærbutikken.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #18 Skrevet 5. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kjenner din mor best. Hvordan vil hun bruke nøkkelen? Vil hun varsle før hun går inn i huset? Dette tror jeg du best finner svaret på selv, for det er ingen av oss som kjenner din mor, eller deg, så vi vet ikke hva som passe for dere. Anonymkode: 8b2a6...ed7 HI her. Jeg stoler 100% på at hun ikke snoket. Men vet hun vil låse seg inn ukentlig. Bevisst når vi ikke er der for velmenende å ikke forstyrre. Hun vil gå gjennom huset, inn på bad, vaskerom, bod, kjøkken og frys. Fordi hun liker å spandere ting hun finner på salg. Anonymkode: e3e38...e23
sug lut Skrevet 5. januar 2020 #19 Skrevet 5. januar 2020 Ikke sånn som du beskriver din mor. Min egen hadde derimot fått. Hun skjønner grenser.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #20 Skrevet 5. januar 2020 Svigermor låser seg kjapt inn på hytta, det er bra slik at hun passer på litt om strømmen går eller det er mye snø. Jeg vet også at hun av og til tar med seg venninner og drikker kaffe der. Mannen liker det ikke men jeg synes det er helt greit. Hun respekterer vårt privatliv ( tror jeg) og at hun liker seg så godt der at hun gjerne vil vise frem og nyte det selv tar jeg som et kompliment. Anonymkode: 56eab...849
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #21 Skrevet 5. januar 2020 Bytt til kodelås, den er knyttet til mobilen så du kan låse opp med den når det trengs. Da trenger ikke mor nøkkel, skal hun, barna eller noen andre inn kan de ringe deg og du låse opp kodelåsen fra mobilen din. Da går aldri noen inn uten din viten og din mor må kontakte deg om hun vil inn. Eller du kan kjøpe en sånn boks som du legger en husnøkkel i, med kode til. Flere av vennene til barna våre har det hjemme, skulle de ha glemt nøkkel da og er litt alene på ettermiddagen f.eks kan de ringe mamma eller pappa og få koden til nøkkelboksen og dermed nøkkel til huset. Da kan du også si nei til å levere fra deg nøkkel, det trengs ikke for dere har nøkkel i nøkkelboksen om det skulle bli en krise engang. Anonymkode: 77e86...245
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #22 Skrevet 5. januar 2020 Vi har nøkler til hverandre. Utrolig praktisk. Misbrukes aldri. Men så er det heller ikke noe problem om foreldrene våre ser litt rot i blant, de skjønner hvordan livet er og vet at det stort sett er skjønn orden. Anonymkode: aeea1...abc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #23 Skrevet 5. januar 2020 Hos oss har fire sett foreldre nøkler til vårt hjem (begge våre foreldre er skilt og etablert på nytt), i tillegg til mannens ene bror. Det føles trygt og godt for oss at de har nøkler og kan bistå med barn eller andre ting om noe skulle skje. Dette har vi nytt godt av flere ganger. Anonymkode: f8960...4d7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #24 Skrevet 5. januar 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Jeg stoler 100% på at hun ikke snoket. Men vet hun vil låse seg inn ukentlig. Bevisst når vi ikke er der for velmenende å ikke forstyrre. Hun vil gå gjennom huset, inn på bad, vaskerom, bod, kjøkken og frys. Fordi hun liker å spandere ting hun finner på salg. Anonymkode: e3e38...e23 Snakk med henne! Det er utrolig hva som kan løses med samtale. Det høres jo ikke ut som om hun bevisst ønsker å gå over dine grenser. Anonymkode: f6d0b...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå