Gå til innhold

Mye vann i kroppen. Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det vises mest i ansiktet. Skikkelig pløsete hud uten noen trekk og store/tykke øyelokk. Men ser det på legger også. 

Hva er beste kuren mot mye vann i kroppen? 

Anonymkode: 7ccd3...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mindre salt i maten. Mindre alkohol og fett. Mere bevegelse av kroppen. Mere søvn og aqua tabletter du får på helsekost.

Anonymkode: 42ffa...cba

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mindre salt i maten. Mindre alkohol og fett. Mere bevegelse av kroppen. Mere søvn og aqua tabletter du får på helsekost.

Anonymkode: 42ffa...cba

Hvor effektive er de tablettene, blir man løpendes på do hele tiden? Jeg har Furix, men kan jo ikke bruke de hvis jeg skal noe for jeg tisser som en gal i flere timer.

Ikke hi

Anonymkode: e6b7e...4ec

Skrevet

Gå til legen, om du ikke allerede har det, og sjekk årsaken før du tester kjerringråd. Det kan være at du kan få medikamenter, eller endre medikamenter du allerede har, så det fungerer bedre for deg. 

Og aldri forsøk reseptfritt uten å dobbeltsjekke interaksjon med medikamenter du allerede bruker (relis, felleskatalogen, apotek). 

Utover det, når du har sjekket om det er medisinsk årsak, så er det jo råd som over her. Mosjon, diett og livsstil som er nøkkelen. 

Anonymkode: b7a97...959

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor effektive er de tablettene, blir man løpendes på do hele tiden? Jeg har Furix, men kan jo ikke bruke de hvis jeg skal noe for jeg tisser som en gal i flere timer.

Ikke hi

Ja, det er sånn kroppen kvitter seg med væske... 🙄🙄🙄

Anonymkode: e6a15...06b

Skrevet

Vann får vekk vann. Drikk mye, kutt ut karbo, salt og sukker.  Pluss vær i bevegelse 🏃‍♀️

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er sånn kroppen kvitter seg med væske... 🙄🙄🙄

Anonymkode: e6a15...06b

Åååå, du sier ikke det......

Skrevet

Drikker allerede 2,4 l vann daglig. Liker ikke salt, men kan hende jeg finner noen overraskelser i kostholdet. Ironisk nok var jeg saltavhengig for litt over 10 år siden uten å slite med vann i kroppen. 

Sukker er en stor syndebukk hos meg. Er heller ikke den flinkeste til å bevege meg på grunn av kronisk sykdom. Hvordan vite om man beveger seg nok for å holde vann borte? 

Anonymkode: 7ccd3...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...