Gå til innhold

Hvert nyttår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter med artikler om dyr som har dødd. Facebookstatusene er deretter. 
Dette har pågått i mange mange år. Selv har jeg ikke dyr, så jeg har ikke dette problemet. Jeg skyter heller ikke opp raketter, men venner og bekjente gjør det. Jeg tør aldri gå i nærheten av det der. 

men hvorfor er dette fremdeles lov, hvis det skaper slik et problem? 

Anonymkode: e40f4...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange dyreeiere som skal ha kritikk altså, 50-60 hunder savnet etter nyttårsaften. Hvor vanskelig er det egentlig å holde hunden inne mens dette pågår...

Anonymkode: fc6ee...5ba

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mange dyreeiere som skal ha kritikk altså, 50-60 hunder savnet etter nyttårsaften. Hvor vanskelig er det egentlig å holde hunden inne mens dette pågår...

Dette lurer jeg også på! Dyreeierne søker en del oppmerksomhet mistenker jeg. 

Skrevet

Det er helt idiotisk at fyrverkeri fremdeles selges. 

Anonymkode: b3eda...2a6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er helt idiotisk at fyrverkeri fremdeles selges. 

Anonymkode: b3eda...2a6

Kan så være, men det er mye som er idiotisk. Folk må ta ansvar den ene kvelden dette pågår og ta inn dyrene sine. Idioter som lar hunden stå ute, for så å klage på at den er borte etterpå.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan så være, men det er mye som er idiotisk. Folk må ta ansvar den ene kvelden dette pågår og ta inn dyrene sine. Idioter som lar hunden stå ute, for så å klage på at den er borte etterpå.

Hadde det enda vært så vel

Anonymkode: 0b3e6...ccf

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det kun pågår en kveld og bare innenfor det lovlige tidsrommet der du bor, da er du jammen heldig! Leste du om hesten som ble skremt av fyrverkeri og døde? Det var rundt klokka to dagen før nyttårsaften. Hvor lenge synes du vi skal holde dyrene inne? Vi snakker ikke om kl 18 til 00 på nyttårsaften her altså. Et år begynte smellene tredje juledag her jeg bor. Og da snakker vi fire døgn i strekk, uten å kunne ta med hunden ut. 

Skrevet
1 minutt siden, Superdolly skrev:

Hvis det kun pågår en kveld og bare innenfor det lovlige tidsrommet der du bor, da er du jammen heldig! Leste du om hesten som ble skremt av fyrverkeri og døde? Det var rundt klokka to dagen før nyttårsaften. Hvor lenge synes du vi skal holde dyrene inne? Vi snakker ikke om kl 18 til 00 på nyttårsaften her altså. Et år begynte smellene tredje juledag her jeg bor. Og da snakker vi fire døgn i strekk, uten å kunne ta med hunden ut. 

Det har nok vært noen episoder hvor det har vært utenom loven ja. Men dette er ikke et stort problem.

Skrevet

Det har nok vært noen episoder hvor det har vært utenom loven ja. Men dette er ikke et stort problem.

Mulig det ikke er et stort problem der du bor. I så fall vil jeg gjerne vite hvor det er, for da skal jeg tilbringe romjulen der i desember. Men her er det altså det som er problemet. Folk klarer ikke vente til det lovlige tidsrommet, og dermed er det ikke så lett å "bare holde dyrene inne" og passe på dem. 

Skrevet

Jo det ER et stort problem! Det er ALLTID fyrverkeri +/- 2 dager rundt nyttårsaften. Omtrent alle hunder som blir borte er fordi de er blitt skremt på DAGEN og klarer å slite seg løs fra båndet pga panikk. 

Anonymkode: af8a6...900

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det ER et stort problem! Det er ALLTID fyrverkeri +/- 2 dager rundt nyttårsaften. Omtrent alle hunder som blir borte er fordi de er blitt skremt på DAGEN og klarer å slite seg løs fra båndet pga panikk. 

Anonymkode: af8a6...900

Hvor er egentlig alle som elsker dette fyrverkeriet på forum? Det eneste jeg ser her inne er kritikk fra «moralens voktere» . 😅 jeg heller hadde aldri fyrt opp utenom loven, for jeg vil ikke at dyr skal lide eller at folk skal miste dem fordi noen skal ha det gøy. Men skriver en del her inne for å virke moralsk?

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste at det var ca 560.000 hunder i Norge. Hvis 60 rømmer utgjør det 0,1 promille. Det vil jeg si kan tolkes som at huneeiere flest har svært god kontroll på hundene sine denne dagen.

Anonymkode: a4e02...ac6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du leste ikke aviser eller hørte ikke nyheter siste par dagene før nyttår?

Barn ned i 12-årsalderen som fyrte av fyrverkeri målrettet mot tilfeldige forbipasserende og biler midt på dagen, inni busser, inni en stall.

Her hørte jeg første fyrverkeri lille julaften, så har det vært noen smell stort sett hver dag, også første nyttårsdag.

Og så er det alle de personskadene som også kommer hvert år.

Anonymkode: 91c68...92b

Skrevet

Det blir ingen endring så lenge denne regjeringen sitter, for det er jo i realiteten Frp som styrer skuta, og de strammer ikke inn på noe de anser som en del av privatlivet til folk. Drit i at mange både personer og dyr blir skadet hvert år. Drit i alle bygninger som blir skadet hvert år. For det er jo livsnødvendig å få lov å fyre av fyrverkeri...

Anonymkode: 91c68...92b

Skrevet
Skrevet

Det verste er vel hvordan fyrverkeri påvirker og skremmer alle ville dyr. Fugler dør jo av skrekk. 

Bruk droner med lys i stedet, det bråker ikke, kan gjenbrukes og er mye finere

Anonymkode: 5a5cf...f17

Skrevet

Det verste er vel hvordan fyrverkeri påvirker og skremmer alle ville dyr. Fugler dør jo av skrekk. 

Bruk droner med lys i stedet, det bråker ikke, kan gjenbrukes og er mye finere

....og lander ikke på hustak og innsiget så der blir brann....

Skrevet

....og lander ikke på hustak og innsiget så der blir brann....

Innsiget = i skogen 

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Starter med artikler om dyr som har dødd. Facebookstatusene er deretter. 
Dette har pågått i mange mange år. Selv har jeg ikke dyr, så jeg har ikke dette problemet. Jeg skyter heller ikke opp raketter, men venner og bekjente gjør det. Jeg tør aldri gå i nærheten av det der. 

men hvorfor er dette fremdeles lov, hvis det skaper slik et problem? 

hvis folk hadde holdt seg til regelene mellom 18-02 hadde mye hjulpet.

Da hadde ikke dyra blitt skremt i dagevis. Jeg er for raketter innen for loven, men er i mot før og etter.

synes ikke at det skal gå utover mange millioner for at noen ikke kan holde seg

Anonymkode: 7c8b0...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...