Gå til innhold

HVEM VAR DET?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som bestemte at kommuner skulle slås sammen i 2020? 😡

Anonymkode: 47558...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer?

Jeg er glad jeg bor midt i den nye storkommunen, for jeg ahr ingen tro på at det blir bedre for de som nå blir i utkanten av kommunen, som tidligere var egne kommuner. Jeg tror de på flere områder vil få et vesentlig dårligere tilbud.

Det er jo idioti at regjeringen har tvunget gjennom dette. Forskningen på de kommunene som frivillig tidligere slo seg sammen i håp om å få bedre økonomi pga. stordriftsfordeler har vist at de ikke sparer noe, men heller får økte utgifter fordi det var en hel del smådriftsfordeler som var usynlige i regnskapene. Og til tross for dette velger politikerne å fremdeles gjennomføre atter en sentraliseringsreform, selv etter et utall andre lignende reformer også har vist seg å slå feil mtp. de "økonmiske fordelene".

Anonymkode: 6a405...e78

Skrevet

I all hovedsak er det den sentraliseringskåte blå-blå regjeringen som står bak tankene om at sammenslåing og "stordrift" skal være fornuftig, også for kommuner av helt ulik karakter. Sentralisering og privatisering er det store mantraet for disse. Tragisk. 

Anonymkode: 12928...de2

Skrevet

En forbanna løk. Jeg finner ikke ett eneste godt argument for.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I all hovedsak er det den sentraliseringskåte blå-blå regjeringen som står bak tankene om at sammenslåing og "stordrift" skal være fornuftig, også for kommuner av helt ulik karakter. Sentralisering og privatisering er det store mantraet for disse. Tragisk. 

Anonymkode: 12928...de2

Jeg synes det er kjempe, kjempetrist. De ødelegger lang, lang tid med mye historie. Gatenavn må også skifte veier fordi man ikke kan ha 2 gater i 1 kommune som har samme navn. 

Skrevet
8 minutter siden, amandine skrev:

En forbanna løk. Jeg finner ikke ett eneste godt argument for.

Ikke jeg heller. Har bare sett teoretiske påstander som man med et halvt øye umiddelbart kan se ikke er realistiske når det kommer til gjennomføring, hvis man har noenlunde allmenn kunnskap innen de ulike områdene. Og der jeg har fagkunnskap, der ser jeg et planlagt katastrofe...

Anonymkode: 6a405...e78

Skrevet

Idioti - rett og slett!!!

Anonymkode: a6729...e4d

Skrevet

For oss blir det helt grusomt vi var en liten kommune hvor ting gikk forholdsvis fort. Det vil si søknader, nav osv. Nå blir alt bare fullstendig kaos! 

Anonymkode: 91118...4a1

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For oss blir det helt grusomt vi var en liten kommune hvor ting gikk forholdsvis fort. Det vil si søknader, nav osv. Nå blir alt bare fullstendig kaos! 

Ja, her må jeg reise dobbelt så langt for å komme meg dit jeg skal siden alt blir flyttet.

Skrevet

Jeg er for sammenslåingen. Men jeg er motstander av hvem vi slo oss sammen med. De kommunene som før var små vil ikke ha en dritt å si mot den store kongen med all makt. Nå blir det utbygging av alt mulig rart vi aldri har ønsker oss. Turveier rett utenfor døren er snart et avsluttet kapittel.

Anonymkode: cb294...e2d

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, her må jeg reise dobbelt så langt for å komme meg dit jeg skal siden alt blir flyttet.

Det som er det morsomste er at vi hadde folkeavstemming 90%!!!! Var i mot sammenslåing! Største deltakelse i en folkeavstemming og allikevel var det bare et spill for galleriet de kunne ikke brydd seg mindre om hva vi innbyggere ønsket

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det som er det morsomste er at vi hadde folkeavstemming 90%!!!! Var i mot sammenslåing! Største deltakelse i en folkeavstemming og allikevel var det bare et spill for galleriet de kunne ikke brydd seg mindre om hva vi innbyggere ønsket

Slik var det her også. Med nesten 70% mot. Men det ble overhode ikke tatt hensyn til. Hele sammenslåingen er en stor vits. Her jeg kommer fra er det iallefall veldig dårlig stemning og mye splittelse på grunn av dette.

Anonymkode: 064ee...693

Skrevet

Det er vel en konsekvens av alle som stemte på blå regjering. Fordi det kunne være greit å få en forandring. Hvilken skade kunne det gjøre, lizzm.. 

Anonymkode: 9175a...616

Skrevet

Jeg jobber i offentlig forvaltning og ser daglig utfordringer med småkommuner. Så jeg er for sammenslåingen. 

Anonymkode: 507ff...a2e

Gjest Antarctica
Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel en konsekvens av alle som stemte på blå regjering. Fordi det kunne være greit å få en forandring. Hvilken skade kunne det gjøre, lizzm.. 

Anonymkode: 9175a...616

Kommuner skal være store og «robuste». Mens f eks jernbanedrift blir bedre når den splittes opp; det er blåblå logikk 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...