Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Dattera mi får flere meldinger når de andre er på overnatting eller er hos hverandre (det gjeld spesielt to som egentlig er venner med min dattee). F.eks. :kva gjere du skriv ho ene, dattera mi svarer og spør kva venninna gjera på. Ho svarer nå speler eg og ..... spel og etterpå skal me ut. Hvorfor gjør de det. Er det for å få dattera mi sjalu, ho vet at de er på overnatting hos hverandre. Savner at ho er nummer 1 for nokon, ho er stort sett andre valget og har ingen bestevenn. Og så ringer de til min datter på treveis kommunikasjon der de ser ansiktene til kvarandre og de to andre er i lag og fjoller og ler. Vanlig? Og så spurte ho eine kva dattera mi skulle gjera i morgon og dattera mi svarte veit ikkje. Ho andre svarte at ho skulle vera med ....i morgon og (altså ho som ho var med i dag). Kvifor skriv dei slik, er det bevisst/ubevisst utestenging? Eller er det ikkje noko vondt meint? HI Anonymkode: 18bda...1ff
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dattera mi får flere meldinger når de andre er på overnatting eller er hos hverandre (det gjeld spesielt to som egentlig er venner med min dattee). F.eks. :kva gjere du skriv ho ene, dattera mi svarer og spør kva venninna gjera på. Ho svarer nå speler eg og ..... spel og etterpå skal me ut. Hvorfor gjør de det. Er det for å få dattera mi sjalu, ho vet at de er på overnatting hos hverandre. Savner at ho er nummer 1 for nokon, ho er stort sett andre valget og har ingen bestevenn. Og så ringer de til min datter på treveis kommunikasjon der de ser ansiktene til kvarandre og de to andre er i lag og fjoller og ler. Vanlig? Og så spurte ho eine kva dattera mi skulle gjera i morgon og dattera mi svarte veit ikkje. Ho andre svarte at ho skulle vera med ....i morgon og (altså ho som ho var med i dag). Kvifor skriv dei slik, er det bevisst/ubevisst utestenging? Eller er det ikkje noko vondt meint? HI Anonymkode: 18bda...1ff Det er sånt vi har opplevd også. Man må lære dem at det ikke er ok.. Snakke litt om «Hva hadde du følt?» De har sluttet med det nå, og de er 11.. Anonymkode: cc3fb...1ad
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er sånt vi har opplevd også. Man må lære dem at det ikke er ok.. Snakke litt om «Hva hadde du følt?» De har sluttet med det nå, og de er 11.. Anonymkode: cc3fb...1ad Ja, men kan jeg snakke med de ungene, bør jeg si det til foreldrene deres eller bare la det være? Vil ikkje blåse det opp viss det er en bagatell, så usikker..🤔 Hi Anonymkode: 18bda...1ff
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, men kan jeg snakke med de ungene, bør jeg si det til foreldrene deres eller bare la det være? Vil ikkje blåse det opp viss det er en bagatell, så usikker..🤔 Hi Anonymkode: 18bda...1ff Jeg har snakket om det når de har vært samlet his oss. Har også tatt det opp med foreldre i det ene tilfellet hvor det skjedde flere fanger. Ikke som en klage på barna, men fokus på at det kan være lurt å snakke med barna om det. Anonymkode: cc3fb...1ad
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Noen unger kan nok sikkert bruke det som et middel til å gjøre andre sjalu eller hevde seg selv. Men samtidig ser jeg at unger på den alderen ikke alltid er flinke til å se utenfor seg selv. Litt vanskelig å forklare, men noen ganger glemmer de å spørre andre så lenge de selv er med. Min 10-åring er også en del av et trekløver. Veldig vanskelig til tider. Hvis hun går samme med den ene, kan hun noen ganger glemme å inkludere den andre. Jeg spør hvorfor ble ikke Kari også med, og da kan jeg få som svar at det glemte jeg å spørre om eller lignende. Så det er ikke alltid onde tanker bak. Men når min datter har overnatting får de ikke lov til å ringe rundt til andre, med mindre de skal invitere flere over. De får holde på med andre ting enn telefonen da. Hvis min datter hadde blitt utsatt for sånne oppringinger flere ganger ville jeg tatt en prat med foreldrene. Bare informert om at du har en som blir veldig lei seg. Jeg som foreldre hadde ønsket å vite om min datter gjorde sånn. Anonymkode: 529ed...9c9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Dette gjør de nok for å gjøre henne sjalu - garantert!! Anonymkode: 3065b...34d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 Min jente er 8 år, men hun har fått beskjed om at det ikke er lov til å ringe andre når hun har besøk/overnatting. Det kan være veldig sårt for den som blir ringt til og føler seg utenfor. Anonymkode: 24e69...1ee
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 Vi opplever dette hele tiden. Dessverre. Jenta mi har mange venner. Men opplever ofte skryt om hva de skal finne på med andre. Den vanligste hersketeknikken blant kvinner i alle aldre er ikke å behandle noen direkte bra. Men å behandle noen veldig bra, foran en annen. Anonymkode: 23efb...ff5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 Den vanligste hersketeknikken blant kvinner i alle aldre er ikke å behandle noen direkte DÅRLIG. Men å behandle noen veldig bra, foran en annen. Rettelse😅 Anonymkode: 23efb...ff5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #10 Skrevet 4. januar 2020 Jenter er så utspekulerte og slemme mot hverandre - Også når de bare er 10 år dessverre. Vi har slitt mye med «jenteproblemer» med datteren vår på nå 11 år. Storebror på12 har aldri skjønt hva oppstyret dreier seg om... Anonymkode: 29bc3...d75
Nyttårs barn Skrevet 4. januar 2020 #11 Skrevet 4. januar 2020 Jeg tror også dette er en form for posisjonering. Litt sånn "Se på oss hvor gøy vi har det, og hva driver du med da?" Og dette er jo noe vi eldre jentene også gjør, når vi legger ut statuser på Facebook og skryter av ting vi er med på. Ser mange av mine jevnaldrende som driver med akkurat samme greia. Noen mer indirekte enn andre såklart, men veldig mye av det vi mennesker driver med handler om posisjonering og rangorden.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min jente er 8 år, men hun har fått beskjed om at det ikke er lov til å ringe andre når hun har besøk/overnatting. Det kan være veldig sårt for den som blir ringt til og føler seg utenfor. Anonymkode: 24e69...1ee Hun burde ikke hatt telefon. Så bra du i alle fall har gitt henne noen retningslinjer. Anonymkode: fffd1...d96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå