Gå til innhold

Prikk i synsfeltet..blir ikke borte!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en synsnervebetennelse i sommer, ble helt bra i august, men den ene prikken blir aldri borte.. vet ikke om det kommer fra betennelsen heller, minner mest om en sånn «eye floater» (beklager, kommer ikke på hva det heter på norsk). 

noen som vet hvor lenge sånne eventuelt kan vare? Skal til lege igjen snart, så skal selvfølgelig spørre da også, ble bare plutselig nysgjerrig på om det i det hele tatt kan være det 😛 Den er ikke stor, dekker en og en bokstav når jeg leser på mobilskjerm her inne, nyheter etc, men irriterende nok likevel..

Anonymkode: a148e...153

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en floater (Det finnes ikke noe godt norsk ord, evt "flyter"), vil den antagelig aldri forsvinne. Men de ligger ikke i ro, så hvis prikken alltid skygger for bokstavene, kan det være noe annet. Ta kontakt med øyelegen du var hos i sommer (Hvis du var via øyelege), så får du enten time direkte eller beskjed om at du må ha ny henvisning fra fastlegen. 

Anonymkode: fe06d...a89

Skrevet

Normalt. Har et par sånne selv, så har spurt😉 det er helt normalt at det kommer «med alderen» fra du er over 30. Noen får det mer enn andre. 

Anonymkode: 45fb9...ad9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er en floater (Det finnes ikke noe godt norsk ord, evt "flyter"), vil den antagelig aldri forsvinne. Men de ligger ikke i ro, så hvis prikken alltid skygger for bokstavene, kan det være noe annet. Ta kontakt med øyelegen du var hos i sommer (Hvis du var via øyelege), så får du enten time direkte eller beskjed om at du må ha ny henvisning fra fastlegen. 

Anonymkode: fe06d...a89

Den følger synsfeltet hele tiden, så da er det kanskje ikke en sånn floater likevel? Hm.. var hos øyelege først, så ble jeg innlagt på nevrologisk avdeling. Skader jo ikke å høre med øyelegen, da :) Takk for svar.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Normalt. Har et par sånne selv, så har spurt😉 det er helt normalt at det kommer «med alderen» fra du er over 30. Noen får det mer enn andre. 

Takk for svar! :) Tror jeg skal høre med øyelegen likevel når det har vært sånn siden betennelsen på øyet, ikke kommet etter jeg ble bra.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den følger synsfeltet hele tiden, så da er det kanskje ikke en sånn floater likevel? Hm.. var hos øyelege først, så ble jeg innlagt på nevrologisk avdeling. Skader jo ikke å høre med øyelegen, da :) Takk for svar.

Takk for svar! :) Tror jeg skal høre med øyelegen likevel når det har vært sånn siden betennelsen på øyet, ikke kommet etter jeg ble bra.

Veldig lurt å høre ja, uansett😊

Skrevet

Enig med hun som sa du bør ta kontakt med øyelegen igjen. Jeg har masse sånne "floaters" og de flytter seg hele tiden. Selv om man selvfølgelig ser dem og formen på dem så kan man aldri fokusere direkte på en slik "floater", så har du noe som skygger for noe når du leser og den alltid er på samme sted, da bør du få det sjekket.

Anonymkode: aa5b4...bb0

Skrevet

Takker for svar! Har nå googla eye floaters, og tror ikke det er det.. den prikken jeg har ligner mer på..uhm..sånne hull i gamle filmer? Hvor det er svart/grått i midten og med en «sol» rundt, hvis det gir noen mening? Får høre på mandag med øyelegen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...