Gå til innhold

Føler meg aldri god nok .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt på jobb. Jeg gjør mitt beste og står på. Men føler jeg alltid jobber mot strømmen og alt føles så tungt. Har aldri vært en selvsikker person og er ikke den mest utadvendte. Men prøver å engasjere meg og delta på det sosiale som skjer. Men aldri er det noen som tar initiativ til kontakt med meg, det er alltid jeg som må henvende meg til andre. Ingen spør meg hvordan jeg har det, hva som skjer hos mitt og mine osv. Hadde det ikke vært for barna mine, hadde jeg forsvunnet for lenge siden. Det er virkelig tungt å føle seg usynlig i hverdagen. Er omgitt av mange men likevel så ensom og fortapt. Føler meg dum som føler det slik men sånn er det altså. Rått og brutalt.. 

Anonymkode: 8d0c2...dff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bare jobber på feil plass? Søk jobber og se hva som kan dukke opp av muligheter for deg :)

Fortsett å være sosial i lunsj på jobb, spør andre hvordan det går med dem, og fortell innimellom uoppfordret hva som skjer i ditt liv.

En bekjent av meg velger bevisst å beholde en jobb kun fordi den betaler ham godt nok til at han greier seg. Han sier at han jobber kun fordi han må for å forsørge seg selv og barna, og at han ellers lever for familien, venner og hobbyer. Han sier at arbeidsmiljøet på jobben ikke er særlig godt, men han velger å bare se på jobben som et nødvendig onde, han er høflig og hyggelig og profesjonell, og så gir han blaffen i at han jobber med kolleger som er klikkete og har spisse albuer for å komme seg videre.

Jeg ville forsøkt å finne noe du kan interessere deg for utenom jobben. Enten med eller uten barna. Det å treffe folk gjennom felles interesser gjør ofte at det er lettere å bli kjent og få vennskap.

Og ta en prat med legen din også, det finnes muligheter for at du kan få hjelp om du trenger det også.

Klem :)

Anonymkode: 223e4...c91

Skrevet

Vet du hva, du har helt rett. At jobben kan bare være et nødvendig «onde», så vi klarer oss. 
her finnes ikke flere ledige jobber, og om jeg skal finne noe annet så blir det dårligere betalt. Å gå videre på skole er ikke aktuelt enda.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva, du har helt rett. At jobben kan bare være et nødvendig «onde», så vi klarer oss. 
her finnes ikke flere ledige jobber, og om jeg skal finne noe annet så blir det dårligere betalt. Å gå videre på skole er ikke aktuelt enda.

Jeg tror i hvert fall at det kan hjelpe deg å tenke slik om den. Du kan tenke slik på jobben og likevel gjøre ditt beste, en god jobb og være en hyggelig kollega som gjør ditt og bidrar - men uten at det som skjer på jobb får trykt deg ned, fordi du har innsett at jobben bare er en mellomstasjon for deg som gjør stor nytte for deg nå i form av en lønn du kan greie deg på og som dermed gir deg frihet.

Greier du det så tror jeg du får lettet mye, for da trenger du heller ikke "bevise" noe der, du kan bare være deg selv og hyggelig, men uten å ha forventninger til noe mer. Og så fokuser på godene, lønnen og friheten den gir deg.

Men jeg ville likevel ha jobbet for å få mer positive impulser utenfor jobb, med interesser du kan gjøre med barna og kanskje noe du kan gjøre på egen hånd. Man trenger det også! :)

Anonymkode: 223e4...c91

Skrevet

Du er ikke alene. Jeg er heller aldri god nok. Aldri vært det. Har en merkelig greie med å ikke få det varme båndet.

Selv blabdt mine beste venner blir jeg ikke invitert til fellesskap. Vi er alltid alene sammen.

Anonymkode: a61b8...aab

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke alene. Jeg er heller aldri god nok. Aldri vært det. Har en merkelig greie med å ikke få det varme båndet.

Selv blabdt mine beste venner blir jeg ikke invitert til fellesskap. Vi er alltid alene sammen.

Anonymkode: a61b8...aab

Hva er det varme båndet? 

Anonymkode: f81ec...283

Skrevet

Det handler om å ta litt plass. 
Alle er ofre for det du nevner. Ingen spør meg heller, men jeg velger å ikke fokusere på det. 
Dette rammer alle. 

Anonymkode: 3ccba...4d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...