Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 til å hjelpe til mer hjemme? Han bidrar når jeg spør om ting, men utrolig slitsomt å mase sånn.. Og ofte «gruer» jeg meg til å spørre om han kan gjøre ting.. men det er jo ikke en selvfølge at jeg skal gjøre ALT her i huset. Det blir ofte litt konflikt rundt dette, ømt tema.. Kan det bli bedre? 😅 Anonymkode: df3c1...ba5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Jeg endte opp med å bytte mann etter 10 år med sånt. Anonymkode: b06c1...8b9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Lag en ukeplan sammen, og fordel oppgavene mellom dere. Det kan lønne seg å ha en dag i uka der dere vasker sammen, da gå det dobbelt så fort. Anonymkode: f43b3...d88
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Han skal ikke "hjelpe til"! Han skal gjøre det som er hans eget ford...te ansvar som far og partner! Skriv opp absolutt alt som må gjøres i hjemmet gjennom dagen, uken og måneden, og så fordeler dere arbeidsoppgavene jevnt mellom dere. Siden han fremdeles ikke har skjønt at det er hans ansvar å ta sin del og ikke utnytte deg som hushjelp, så ville jeg i tillegg krevd parterapi. Hadde ikke orket å oppføre meg som moren til en trassig ung ungdom overfor han som liksom skal være mannen min. Hvis han ikke innser og aksepterer at han må ta sin naturlige halvdel av oppgavene med hjem, barn og familie, da vil du aldri få ham til å endre seg. Han må ville endre adferd selv. Og spørsmålet er jo om han vil - det har jo vært veldig behagelig å ikke ha noe ansvar, bare gjøre litt de gangene du en gang i blant orker å mase på ham... Anonymkode: a9d78...83b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Min mann var sånn i starten. Vi løste det med å skrive opp alle små og store oppgaver som må til for at alt skal gå rundt. Vi delte det i «daglig», «ukentlig», «månedlig» og «annet». Så fordelte vi alle oppgaver, hvem som skal gjøre hva, og hvilken ukedag det skal gjøres på. Så fulgte vi den planen slavisk i noen mnd, til mannen gradvis begynte å se hva som trengs å gjøres i huset, og etter hvert gjorde mer og mer «av seg selv». Nå er det mange år siden, og mannen min både ser hva som må gjøres, og gjør det uten mas. Hvis ikke det hadde vært sånn tror jeg ikke vi hadde vært sammen fremdeles... Anonymkode: 813d5...2c6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 Ja han kan ofte være som et stort barn, liker seg best på sofaen med mobilen.. Jeg må snakke med han om det. Men det er vanskelig uten å «angripe» han.. Han går lett i forsvarsposisjon Anonymkode: df3c1...ba5
GuttemammaX3 Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja han kan ofte være som et stort barn, liker seg best på sofaen med mobilen.. Jeg må snakke med han om det. Men det er vanskelig uten å «angripe» han.. Han går lett i forsvarsposisjon Anonymkode: df3c1...ba5 Man går bare i forsvar om man blir angrepet. Ikke klag eller kritiser hvordan det har vært, bare si at dere må lage et system for hvem som gjør hva fremover😉
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 18 minutter siden, GuttemammaX3 skrev: Man går bare i forsvar om man blir angrepet. Ikke klag eller kritiser hvordan det har vært, bare si at dere må lage et system for hvem som gjør hva fremover😉 Ja for all del, behandle ham med silkehansker. Anonymkode: 472f3...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå