Gå til innhold

Gravid 7+1 - liten blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en liten blødning i går kveld/natt. Veldig lyst rosa og ikke mye. Vet at dette kan være normalt, men likevel ekkelt..og man blir litt engstelig. Er det noe som bør sjekkes opp, eller bare avvente å se? Føler jeg har litt mensmurringer. Men har i grunn hatt litt av det innimellom, og har skjønt det kan være ganske normalt. 

Anonymkode: dc344...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting å gjøre hvis det er begynnende abort. Så du trenger ikke å oppsøke lege

Selv ville jeg bestilt time til privat ultralyd og sett om hjertet slår

Anonymkode: 84cce...8d0

Skrevet

Det er helt normalt, og ingenting å sjekke opp. Dersom noe mot formodning skulle være galt er det likevel ingenting som kan gjøres. Jeg hadde endel småblødninger i starten, og har et friskt og aktivt foster nå i uke 28 likevel.

Skrevet

Ok. Er klar over det ikke er så mye å gjøre. Tenkte bare om det er «vits» å sjekke opp. Forstå meg riktig.. :) Men det var så lite og har ikke vært noe i dag. Krysser fingrer for at det går bra :) 

Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en liten blødning i går kveld/natt. Veldig lyst rosa og ikke mye. Vet at dette kan være normalt, men likevel ekkelt..og man blir litt engstelig. Er det noe som bør sjekkes opp, eller bare avvente å se? Føler jeg har litt mensmurringer. Men har i grunn hatt litt av det innimellom, og har skjønt det kan være ganske normalt. 

Hadde blødninger i alle mine svangerskap, men ungene ble født friske til termin likevel. Du kan ta det med ro foreløpig.

Skrevet

Jeg hadde «rosa på papiret» i en uke, før jeg fant ut at det var svangerskap utenfor livmor med indre blødninger og måtte operere ut venstre leder med «foster» i. Det er veldig normalt med småblødning i svangerskap og kan ha mange årsaker- men hvis du får smerter må du til lege, får du kraftige smerter på siden må du til sykehuset. Begynner du å blø kraftig og har menssmerter er det spontanabort. 

Jeg har hatt to svangerskap som gikk dårlig nå, og i begge hadde jeg litt menssmerter fra starten. Redd for å si at jeg tror det kan være et tegn på at det ikke går bra. 

Men håper jeg tar feil! Du må nesten bare vente og se om det øker. Slutter det er det sikkert ingen fare. Lykke til! 

Skrevet (endret)

Jeg hadde småblødninger i hele første halvdel av mitt andre svangerskap, og det gikk helt fint :) 

Endret av Løvetanner
Skrevet

Fikk litt småblødning på slutten av arb.dagen i dag og har hatt det utover kvelden.. Men det er ikke så mye og mest sånn lyserosa. Har mesmurring.. så det føles ut som jeg har mensen på en måte. Men det gjør ikke vondt. Bare ubehagelig og litt oppblåst.. Får håpe det gir seg ila helgen 

Skrevet

Jeg mista i jula nå, var 5+3. Ikke noe småblødninger til forvarsel. Hadde vanlige menssmerter og litt sterkere blødninger enn vanlig. Tok test etter 4 dager med blødning som var negativ. 

Anonymkode: 5e01b...349

Skrevet

Jeg blødde i begge mine svangerskap og mistet også begge.. småblødninger kan være tegn på missed abortion, det hadde jeg 2 ganger på rad

Anonymkode: 0964a...91f

Skrevet

Jeg var gravid i fjor og hadde da småblødninger fra uke 6. Viste seg å være en MA, ble påvist på ul i uke 8.

Gravid igjen nå. Begynte å blø før forventet mens og da var det mensliknende blødninger. Trodde løpet var kjørt, men fikk positive tester. Blødde slik frem til uke 8 og fikk flere ul på sykehuset. Så ingen flere blødninger før jeg fikk en styrtblødning 12+0. Men alt står bra til med lille i magen og jeg er 15 uker i dag. 

Så min erfaring er at blødninger kan være hva som helst. Jeg ville nok bedt om en ul på sykehuset dersom det fortsetter, og evt bestilt privat dersom du ikke får der. Er det en begynnende SA, eller MA, er det jo dessverre ingenting å gjøre, men håper det er ufarlige blødninger og at ting går veien☺️ 

Anonymkode: bfd3f...91b

Skrevet

Har blødd litt i dag også dessverre.. mer enn bare lyserosa.. Har på meg bind og har skiftet et par ganger. Har en følelse på at det er noe galt..og har egentlig hatt en litt dårlig magefølelse en stund, kanskje siden jeg ikke har hatt noen tegn på graviditet. Bare følt meg litt trøtt.. 

Må jeg kontakte lege, el kan det bare gå sin gang? Tenker uansett at jeg kanskje vil ringe lege på mandag og få sjekket.. 

HI 

Skrevet

Anbefaler å kontakte lege. Få sjekket med ultralyd og hvis det er en MA må du få satt i gang abort medisinsk. 

Skrevet

Jeg ville også bedt om en sjekk, lykke til❤️

Anonymkode: bfd3f...91b

Skrevet

Ender dessverre i SA.. 😭Har blødd på dag 3, og nå plutselig begynte jeg å blø masse og ALT konmer ut.... Skikkelig murring/menssmerter også. Bør jeg kontakte legevakt i kveld eller kan jeg vente til i morgen tidlig? Må vel få sjekke at alt kommer ut osv..? 

Skrevet

Ja, du må få sjekket med ultralyd at alt er ute. Hvis rester ligger igjen kan du få infeksjon. Vet hvordan du har det, klem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...