Gå til innhold

Dere som bruker 15 000+ kr på konfirmasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der disse 15k ikke er en del av gave/bunad etc. Hva går pengene til? Leie av lokale, mat? 

Anonymkode: 2dfca...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

35 gjester x 350 Kr i mat er jo en start, men hvorfor tenke så mye på hva andre gjør? 

Anonymkode: dcb95...5b2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

35 gjester x 350 Kr i mat er jo en start, men hvorfor tenke så mye på hva andre gjør? 

Anonymkode: dcb95...5b2

Prøver bare å orientere meg. Har en tiåring selv og lurer på hvor mye det er lurt å legge av til den tid kommer 😊

Skrevet

Bruker ca 20 000,- på selskapet og 20 000,- på gave.

Anonymkode: 5ad13...880

Skrevet

485 per kuvert, pluss drikke....35 gjester. You do the math!!

Anonymkode: 74153...695

Skrevet

Betalte ca 450 PR kuvert for middagen, 3000kr i leie av lokaler, pluss blomster, lys, duker, servietter, konfirmasjonskake og drikke. 

Utover dette så fikk jeg venner og familie til å bake noen kaker.

Anonymkode: 953cc...ff4

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker ca 20 000,- på selskapet og 20 000,- på gave.

Anonymkode: 5ad13...880

Ja, det var ikke det jeg lurte på, hehe. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betalte ca 450 PR kuvert for middagen, 3000kr i leie av lokaler, pluss blomster, lys, duker, servietter, konfirmasjonskake og drikke. 

Utover dette så fikk jeg venner og familie til å bake noen kaker.

Takk, har dere brukt cateringselskap? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk, har dere brukt cateringselskap? 

Maten var bestilt gjennom catering ja. Jeg orket ikke arbeidet med å stå og lage all maten selv. Var nok å sette fingrene i utenom...

Skrevet

Brukte ca 18.000 og av de var 10.000 for gaven hun fikk. Hadde det hjemme, lagde stort sett all mat selv. Og da kjøpte jeg faktisk tallerkner, bestikk og glass for anledningen og 

Anonymkode: 8fbdc...c6d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brukte ca 18.000 og av de var 10.000 for gaven hun fikk. Hadde det hjemme, lagde stort sett all mat selv. Og da kjøpte jeg faktisk tallerkner, bestikk og glass for anledningen og 

Dette synes jeg høres mye mer "håndgripelig" ut. Hvor mange laget du mat til? 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette synes jeg høres mye mer "håndgripelig" ut. Hvor mange laget du mat til? 

Vi var 27 stk. Noe bestilte jeg, men det var bare rundt 500 kr. Lagde tapas. Også den sedvanlige «alle baker kaker» så jeg bakte bare to selv. 

Skrevet

Vi leide plass på et hotell nær hjemmet, for helsen min er ikke god. Det koster når en ikke har plass eller helse til og ordne det meste selv. 

Anonymkode: 166ed...e01

Skrevet

Min svoger og svigerinne tjener meget godt og valgte å feire konfirmasjonen på hotell. Nærmere 1.000 kroner per kuvert, det var 45 gjester. Så kom alt drikke i tillegg. Sammen med ny bunad kostet det langt over 100.000 kroner.

Min familie er liten og sammen med mannens side er vi ikke en gang 30. Vi har valgt å ha selskap hjemme. Vanvittige priser på lokale i mai! Jeg lager maten selv, med hjelp av min søster. Blir koldtbord med noen varmretter. God forberedelse er tingen, flere ting kan lages dager i forveien. Regner med at vi betaler rundt 5.000.

Så konfirmasjon kan være vidt forskjellig kostbart. Skal man ha det fint på budsjett må man dog investere mye arbeid.

Anonymkode: 1855e...a7f

Skrevet

Vi ga 15 000 kr i  gave, men siden vi hadde selskapet hjemme ble det ikke så dyrt. Tror vi brukte rundt 6000-7000 kr på det, pluss noen hundrelapper på innbydelser og takkekort. 

Anonymkode: 2188f...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...