Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Altså, jeg lurer veldig!😅 Når jeg er hos tannlegen, så henter assistenten meg på venterommet. Ber meg sette meg i stolen, tar røntgen, og vips borte. Det hele tar 4 minutter. Maks. Så kommer tannlegen. 45 minutter med tannlegen, ser ikke assistenten igjen. Ja, jeg har skjønt at de steriliserer utstyr og gjør det klart, slik at det står reint fremme når tannlegen skal begynne å fikse tennene. Men hele dagen? Minus 4 minutter pr pasient for å følge dem inn? *myemanskallurepå*🤯😅😂😂 Anonymkode: 85a6c...d0e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, jeg lurer veldig!😅 Når jeg er hos tannlegen, så henter assistenten meg på venterommet. Ber meg sette meg i stolen, tar røntgen, og vips borte. Det hele tar 4 minutter. Maks. Så kommer tannlegen. 45 minutter med tannlegen, ser ikke assistenten igjen. Ja, jeg har skjønt at de steriliserer utstyr og gjør det klart, slik at det står reint fremme når tannlegen skal begynne å fikse tennene. Men hele dagen? Minus 4 minutter pr pasient for å følge dem inn? *myemanskallurepå*🤯😅😂😂 Anonymkode: 85a6c...d0e De går til hånde under hele behandlingen, når jeg er der i alle fall? Hos den offentlige tjenesten er det også ofte de som snakker med foreldrene når småbarn er der inne, informerer og gir opplæring i pusseteknikk og forebygging. Anonymkode: b8c75...317
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Venninnen min kalte det for en «vaskejobb». Hun følte hun vasket utstyr hele dagen. Holdt ikke ut lenge i den jobben. Anonymkode: 92e9c...b49
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: De går til hånde under hele behandlingen, når jeg er der i alle fall? Hos den offentlige tjenesten er det også ofte de som snakker med foreldrene når småbarn er der inne, informerer og gir opplæring i pusseteknikk og forebygging. Anonymkode: b8c75...317 Jeg går til privat, ikke offentlig. Bare voksne pasienter. Anonymkode: 85a6c...d0e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #5 Skrevet 2. januar 2020 Jobber i privat klinikk. Noe av det jeg gjør. Tar telefon, administrerer timeboken, kimmuniserer med pasientene, passer på venterommet, gjør klart behandlingsrommet, tar bilder, behandler bilder i røntgenprogrammet, passer på pasienten før og under behandling, assisterer tannlegen, tar i mot betaling, gjør klart behandlingsrommet til neste pasient, registrerer journal, oppdaterer journal, vasker, desinfiserer og stereliserer utstyr, reparerer proteser, lager modeller osv osv osv. Er utrolig mye man får gjort som tannhelsesekretær. Veldig spennende arbeid og hektisk arbeidsdag. Anonymkode: c1885...2ea
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Skrevet 2. januar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber i privat klinikk. Noe av det jeg gjør. Tar telefon, administrerer timeboken, kimmuniserer med pasientene, passer på venterommet, gjør klart behandlingsrommet, tar bilder, behandler bilder i røntgenprogrammet, passer på pasienten før og under behandling, assisterer tannlegen, tar i mot betaling, gjør klart behandlingsrommet til neste pasient, registrerer journal, oppdaterer journal, vasker, desinfiserer og stereliserer utstyr, reparerer proteser, lager modeller osv osv osv. Er utrolig mye man får gjort som tannhelsesekretær. Veldig spennende arbeid og hektisk arbeidsdag. Anonymkode: c1885...2ea Bare lurer, hva utdanning har du? Lurer oppriktig, pga ønske om karrierendring! 😊 Anonymkode: 6f053...d4d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #7 Skrevet 2. januar 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare lurer, hva utdanning har du? Lurer oppriktig, pga ønske om karrierendring! 😊 Anonymkode: 6f053...d4d Har fagbrev i kontor- og adminstrasjonsfaget fra før, men nå har jeg tatt vg3 Tannhelsesekretær og fått autorisasjon. Det er 3 år videregående. Vg1 helse- og sosial og vg2 helseservice før vg3. Trenger ikke fagbrevet i kontorfaget, men ser at det helt klart er en fordel. Anonymkode: c1885...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå