Gå til innhold

Slutte med smokk... 4 år gammel jente..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke klart det enda, ble 4 i november. 
hun er kreftsyk og har tre år igjen med behandling. Så vi har ikke tatt denne smukke kampen enda😬😬 

Hun bruker den helst til soving og noen dager når hun sovner på dagtid. 

Anonymkode: 66b39...78c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg kampen som er viktig, og det er den mot kreften! 

Smokken blir hu lei etterhvert av seg selv, ellers får dere ta den kampen når kreftene er tilstede. 

God bedring! 

Anonymkode: 1f662...923

Skrevet

❤️ God bedring ❤️ 

Ville heller ikke tatt den kampen nå, la hun slutte til sommeren for eksempel. 

Anonymkode: 66e43...d02

Skrevet

Smokken kommer hun til å slutte med av seg selv før eller siden. Så lenge hun ikke snakker med den i munnen kan dere vel la henne ha den? Ikke sikkert hun vil ha den lenger når det nærmer seg skolestart, selv om hun kanskje må gå litt på sykehusskolen? God bedring! ❤️

Anonymkode: 0725a...478

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke klart det enda, ble 4 i november. 
hun er kreftsyk og har tre år igjen med behandling. Så vi har ikke tatt denne smukke kampen enda😬😬 

Hun bruker den helst til soving og noen dager når hun sovner på dagtid. 

Vær så snill.....

La nå ungen ha smokken sin. Har fortsatt tilgode å se en voksen med smokk. Alle unger slutter med det, før eller siden.

Anonymkode: e2347...4ec

Skrevet

Ja tenkte d var greit å vente til vår og sommer. Hun sover tidvis mye på dagtid enda. Og vi plukker den bort slik at i våkentiden er d helst kosen. Men er hun ekstra sliten får hun smokken. 
Kusinen på fire år har også smokken enda.

Skrevet

Hadde IKKE tatt den kampen nå, dere har viktigere ting å tenke på!! ❤️ 

Anonymkode: de870...a87

Skrevet

Den kampen tar du ikke. Har selv en som sluttet sent pga mye sykehus. Ikke så alvorlig som hos dere men du verden så mye trøst hun hadde i smokken når hun hadde vondt, hadde tatt blodprøver osv. 

La henne beholde denne trøsten. 

Masse gode tanker til dere. ❤️

Anonymkode: d4fef...c7a

Skrevet

Jeg skulle til å skrive at dere bare burde ta en prat med henne og så ta den, enkelt og greit. Men da du skrev at hun har kreft og i behandling så tenker jeg annerledes. I et slikt tilfelle ville jeg latt henne beholde den, hun trenger sikkert tryggheten og trøsten den gir. Ikke stress med det nå, fokuser på å klare det hun må gjennom nå, så kommer det bedre tider etterhvert hvor hun mest sannsynlig parkerer smokken av seg selv. 

Anonymkode: 5280e...7a3

Skrevet

Ja ser for meg at vi bare må ta en prat og ta den til slutt 😅 Har noen heftige runder på sykehus foran oss, så vi venter nok litt til. Hun faller ikke en tåre under blodprøver eller undersøkelser. Er så modig og tar frem hånden hver gang. Jeg gråter mer 🙈😳

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å tatt kampen akkurat nå. Hvis smokken gjør at hun faller til ro, koser seg og slapper av er det viktigst. Hun er 4år, samtidig har hun en helt annen hverdag enn andre 4åringer. Jeg tenker derfor at du ikke trenger stresse med at hun er så «stor» og bruker smokk. Jeg hadde fokusert på de viktigste kampene. Mulig jeg hadde snakket indirekte med henne om dette, men jeg hadde ikke gjort det til en kamp. Når det er sagt, lykke til videre. Styrke klemmer sendes til dere😍

Anonymkode: 0c9a7...b93

Skrevet

Ikke ta den. Ikke nå. Kanskje denne smokken gir mer trøst og ro enn du aner. Min kusine gikk gjennom en kreftbehandling som barn, men noe eldre. Hun hadde en bamse hun tviholdt på, som om den var gull. Det var ikke noe hun kunne beskrive den gang, men nå er hun glad for at ingen tok den fra henne. Det var noe med den bamsen som gav henne en egen ro. 

Bare glem å i det hele tatt planlegge å fjerne den. Du kan ikke sammenligne henne med andre 4-åringer. Hun er ikke i en sammenlignbar situasjon. 

Anonymkode: b9df8...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...