Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Har en liten på snart 3 år som sier lite. Men den siste uken har ordene begynt å komme så smått veldig gøy! Hvordan var det med deres barn? Begynte de plutselig å snakke eller kom det smått litt etter litt? Førstemann var også litt sen men snakket mye mer da han var 3 år . Anonymkode: cac74...fd8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 min snakket som en foss når han var 2,5 år, mens søskenbarnet hans var 1,5 år, er veldig forskjell på barn Anonymkode: be3e5...e29
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Når han begynte i bhg var han bare akkurat fyllet 2 år så vel maks 3 ord ca. Når han var 2.5 år å skulle på kontroll på helsestasjonen så kunne han de fleste ordene på listen å sa små setninger. Så gikk fort etter han begynte i bhg Anonymkode: 3f9db...332
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 Min eldste snakket sent, sa ikke navnet sitt og vanlige ord før han var 2 år og 9 mnd ca. Når det først løsnet var det som en propp som ble tatt -utrolig mange ord og etterhvert setninger kom av seg selv. Idag er han 9 år gammel og veldig verbal av seg. Flink med ord, snakket rent siden han var ca. 6 år gammel. Leser som en voksen. Min bekymring viste seg å være helt unødvendig... Anonymkode: 32a87...afd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #5 Skrevet 2. januar 2020 Mitt første barn snakket veldig tidlig. Mange tuller med at «hun kunne jo snakke fra hun kom ut av magen din». Kunne «diskutere» med voksne når hun var 2,5 år. Lillebror var veldig sen. Så sen at vi ble bekymret. Helsestasjonen at alt er bra, han er bare sen med å prate. Han var 4 år når han begynte å prate litt ordentlig. Storesøster kunne de ordene når hun var 1,5 år. Så vi sammenlignet dessverre veldig og derfor tror jeg vi ble ekstra bekymret. Nå er han 9 år, prater som alle andre, og har blitt veldig smart. Han lærte seg faktisk også så smått å lese før han begynte på skolen. Så utviklingen gikk plutselig fort. Anonymkode: c6987...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå