Gå til innhold

Hvor mye må vi sette av til sommerferie? (KR)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å enten ta 2 dager på Hunderfossen, eller noen andre parker. Veldig usikkert enda! 2 voksne og 2 barn, hvor mye bør vi egentlig sette av til ferie? Er ofte ferie i 2 uker, men i år var det snakk om 3. Har lyst til å finne på litt morsomme ting, kanskje overnatte steder osv.

Anonymkode: df713...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du i grunn planlegge etter hva dere har økonomi til. Vi bruker ca 100 tusen på sommerferie hvert år og sparer til det gjennom året. Hadde vi hatt råd til halvparten så hadde vi reist for halvparten. Når det er sagt så går det fort endel penger i slike parker så ville satt opp en liste med ønsker og planlagt etter dette 

Skrevet
9 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her må du i grunn planlegge etter hva dere har økonomi til. Vi bruker ca 100 tusen på sommerferie hvert år og sparer til det gjennom året. Hadde vi hatt råd til halvparten så hadde vi reist for halvparten. Når det er sagt så går det fort endel penger i slike parker så ville satt opp en liste med ønsker og planlagt etter dette 

Lurer på hvor mange ganger jeg har lest t du bruker 100 tusen på sommerferie hvert år👏🏻🤦🏼‍♀️🥱 

Anonymkode: 67e54...eab

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lurer på hvor mange ganger jeg har lest t du bruker 100 tusen på sommerferie hvert år👏🏻🤦🏼‍♀️🥱 

Liker å skryte litt

Anonymkode: 400fd...eca

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var at man bruker etter eget budsjett og egen økonomi. Det er ikke noen grunn i det hele tatt til å skryte av å bruke 100 tusen på ferie. Det er en prioritering vi gjør. Mange prioriterer på andre måter og det er også helt fint 

Skrevet

Det er vanskelig å si hvor mye du må sette av. Ferie kan gjøre billig og ferie kan gjøres dyrt. Det er forholdsvis enkelt å sjekke priser på forskjellige ting på nett, men så må dere jo bestemme hva dere vil. I en park eller flere? En dag eller to (eller tre) dager i samme park? Overnatting på luksushotell, i telt eller en plass mellom der. Lage mat selv og ha med niste, eller spise ute. Vi kan lett bruke masse penger på ferie. Men vi kan også bruke mye mindre og ha en flott ferie på lavbudsjett. Så i stedet for å tenke på hvor mye penger du må sette av på ferie, synes jeg du skal tenke på hvor mye du kan og vil bruke på ferie. Å planlegge ferie er halve moroa, så da er det bare å sjekke billettpriser, rabattmuligheter, om det er dager som er dyrere eller billigere enn andre, hva prisen er på overnatting og reise. Osv osv. 

Om jeg ikke husker feil fra i fjor kostet en dagsbillett i Dyreparken ca 500 kr, litt under kanskje. Og så var det vel 150 kroner ekstra inkludert badelandet. Så er det ganske god rabatt om man velger mer enn en dag. Så mellom 2000 og 2500 for en familie på fire. (Jeg aner ikke hva andre parker koster, det kan du google like godt som meg). Selv om det finnes noen rabatter, er inngangspengene kanskje det man kan gjøre minst med. Men reise, overnatting, mat og lommepenger er jo det man virkelig kan bruke mye eller mye mindre penger på. 

Anonymkode: 6a342...f47

Skrevet

Vi har hatt 1 dyr ferie med barn, da var vi innom 3 fornøyelsesparker, og kjørte 3 dager for å komme oss til den plassen som var lengst borte. Var vel borte i 2 uker.
Vi bodde forholdsvis rimelig, på hytter og noen dager hos familie.

Tror vi brukte ca 50 tusen. Det er ikke en slik ferie vi har råd til hvert år.

Men som det sies over her, så kan en ferie gjøres dyr eller billig. Det spørs jo hvor utgangspunktet er også, bor dere 1 time eller 2 unna?

Billetten til parken er vel like dyr uansett, så ta utgangspunkt i 2 dagers billett i en park hvis det er det dere tenker.

Så kommer valgene:
Hotel eller hytte. Evt billig eller dyr hytte/hotel. evt telt på campingplass eller fricamping.
spise ute hver dag eller lage mat i hytta noen dager?
Kjøre eller fly til destinasjonen? evt leiebil?

God planlegging er ofte verdt mye, og man kan slippe billigere unna. Jeg laget en plan, og bestilte i god tid før.

Anonymkode: b7dee...c7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...