Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Jeg føler at jeg er utrygg, selvom ikke hundene er slemme, de er faktisk veldig snille,men det er en barneskole rett ved siden av her og man kan aldri stole på hunder, og man kan ikke stole på barn heller for den saks skyld, og tenker kanskje hvis det skjer noe at barna provsere hundene og slik at det kan få følger, og jeg har prøvd og snakke med eieren ,han bare driter i det. Det er en golden retiver og en scæfer, de er vakre og snille mot meg og sønnen, og de har alltid vert der når ungen kommer hjem fra skolen, de har aldri vert truende mot han,men føler likevel en viss utrygghet, bare tenker på hvis de går på skolen og noen proveser dem og de biter Anonymkode: 2fbcf...816
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Du må melde til politiet da. Hjelper trolig lite er min erfaring. Jeg er glad i hunder men jeg har voldsom respekt for at de er rovdyr. Hadde også vært skeptisk slik du er. Anonymkode: 40d76...6d3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Det er jo mulig å snakke med eieren først, kanskje? Mulig han/hun ikke tenker over at andre reagerer,noen er litt blinde sånn. Sjekk båndtvangreglene i din kommune, og bruk det evt. når du snakker med eier. Anonymkode: 816ad...37c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 I og med ar det ikke hjelper å snakke med eier, snakk med politiet. Vi hadde en nabo som var likedan og de ble anmeldt. De fikk til slutt beskjed om å gjøre noe eller bli fratatt hundene. De bygget gjerde rundt tomten Anonymkode: 292c8...0d2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #5 Skrevet 2. januar 2020 Huff, det gjør meg litt trist at det er blitt slik her i Norge. De hundene høres jo ut som om de er veldig snille, og i så fall burde barn få erfare dette - at de fleste hunder ER snille, og noen er så supersnille at det da ikke er farlig at de ikke står bundet fast eller er stengt inne bak gjerder. Regner med at disse to hundene er sistnevnte kategori. Jeg har bodd i Frankrike i mange år, og der er hunder en del av hverdagslivet, og at de går løs er bare koselig, de er bare en del av livet i landsbyen. Ingen som hever et bryn over det, og barna er avslappede rundt hunder. de føler nesten en trygghet over at hundene er der på fortauet eller i butikken, og de kjenner dem. Der har de riktignok en helt annen hundelov enn i Norge. Der må alle hundeeiere gjennom et kurs før de får lov til å eie hund, og alle barn lærer på skolen om hvordan man skal omgås hund. Men når det nå engang er slik her i landet, holder jeg litt med deg i at det er best at hundeeieren passer på at hundene ikke går løs rundt en barneskole. Ikke fordi jeg tror de kommer til å bite oen barn, men fordi det er farlig for hundene, sidenm hunder i Norge har liten "rettssikkerhet", så han risikerer at noen vil prøve å få dem avlivet. Og selvfølgelig: mange norske barn er redde for hunder, så de kan bli skremt av to store hunder uten eieren i nærheten, det må man respektere og ta hlyde for. Anonymkode: c0f59...07f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Skrevet 2. januar 2020 Jeg er veldig glad i hunder (har en selv) og jeg synes helt klart hunder bør få slippe båndet litt og løpe fritt, men da selvfølgelig under oppsyn. Så om disse hundene løper løse uten at eier er tilstede synes jeg helt klart du bør gå videre med det. Det er i de fleste kommuner båndtvang i tettbebygde strøk hele året, av hensyn til andre mennesker og ikke minst hunden selv. Skal de la hundene gå løse i hagen hele dagen må de ha gjerde. Anonymkode: ce462...6bf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #7 Skrevet 2. januar 2020 Ring politi / Viking Anonymkode: b0078...9ae
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #8 Skrevet 2. januar 2020 takk for svar Da tar jeg meg en tur til politi i morgen tidlig, kan ta en film av dem, hvis de må ha bevis. Snakke med eieren hjelper ikke han bryr seg ikke. Som sagt er de veldig snille,men man vet jo ikke hva barna kan finne på heller, brått så bestemmer de seg for og plage hundene og da vet jeg jo ikke hvordan de reagere. Hundene er alltid alene uten eier når de er løse. Anonymkode: 2fbcf...816
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #9 Skrevet 2. januar 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler at jeg er utrygg, selvom ikke hundene er slemme, de er faktisk veldig snille,men det er en barneskole rett ved siden av her og man kan aldri stole på hunder, og man kan ikke stole på barn heller for den saks skyld, og tenker kanskje hvis det skjer noe at barna provsere hundene og slik at det kan få følger, og jeg har prøvd og snakke med eieren ,han bare driter i det. Det er en golden retiver og en scæfer, de er vakre og snille mot meg og sønnen, og de har alltid vert der når ungen kommer hjem fra skolen, de har aldri vert truende mot han,men føler likevel en viss utrygghet, bare tenker på hvis de går på skolen og noen proveser dem og de biter Anonymkode: 2fbcf...816 Selvfølgelig måtte du nevne at det er en barnskole rett ved! Men jeg er så lei hysteriske nordmenn! Det blir en sak av alt! Anonymkode: e0807...888
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Skrevet 2. januar 2020 Selv om det er så hysterisk som du kaller det, så er det faktisk å tenke på hundenes sikkerhet. Når man ser på hva folk finner på der ute - skyter katter og piner de til døde. Samme med den hunden som var i avisene her om dagen hvor den hadde blitt forsøkt druknet osv, bunnet fast i beina. Når eier er da så lite ansvarsfull og sånt, Da må de få seg en lære penge. En nabo jeg hadde før hadde en irsk setter som de måtte avlive, den sto ute i hundegård, ble plaget av en gruppe barn daglig. Bikkja som opprinnelig var barne vant og snill som et lam ble ekstremt aggressiv og sluttet å funke som jakt hund. De kastet stein, slo hunden gjennom gjerdet med pinner osv. De forsto ikke helt hvorfor bikkja klikka helt til de tok ungene på fersk gjerning. Det handler ikke bare om barnas sikkerhet, men også hundenes ve og vel. Og i mine øyne en eier som ikke bryr seg om dyrene sine burde ikke fått lov til å eie de heller. Anonymkode: d6461...b12
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Skrevet 2. januar 2020 Det er lovbrudd å ha hunder løs uten tilsyn. Selv i vinterhalvåret skal hundeeier alltid ha kontroll på hunden og kunne kalle den inn når som helst. Meld til politiet. Anonymkode: 0aa92...2a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #12 Skrevet 3. januar 2020 da har jeg sagt fra til politi og de skulle kontakte eieren, jeg fikk være anonym heldigvis. Stoler ikke helt på eieren, han er en hissigpropp Anonymkode: 2fbcf...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå