Gå til innhold

Ekkelt å tenke på alderdommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle skal dit, men jeg har mistet tidsperspektivet litt. Alt går fortere og fortere. Det er ikke lenge til jeg er gammel. Jeg tenker på nedturen som kommer når fine klær ikke lenger hjelper, du kan ikke bruke parfymene som du bruker nå pga forandrende kroppslukt, blir ikke lenger seksuelt attraktiv osv. Ikke spennende for noen. 

Anonymkode: 1dd50...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alderdommen er hva du gjør den til. Moren min var rundt 60 da hun ble enke, og det gikk noen år så traff hun en enkemann. De lever livet som alle eldre burde, for de reiser på flere turer hvert år og nyter livet.

Anonymkode: 58151...482

Skrevet

Tror du livets verdi ligger i å være til pynt? Du kan være til nytte for menneskene rundt deg langt opp i alderdommen. Tenk på alle de gode bestemødrene!

Skrevet

Å himmel. Du trenger hjelp. 

Hva er gammel da?

Det blir hva du gjør det til. Min mamma er 60 og drit sprek. Det er gutter på jobben min som synes hun er hot. Ikke for at det er så viktig å være hot for de som kunne vært barna dine. Mamma ser ut som hun er 40. Hun trener, har kule klær, tar vare på hud og kropp. Jeg håper jeg har hennes gener, for som deg er det viktig for meg å ta meg best mulig ut selvsagt. Men å deppe fordi man blir eldre er ikke bra.

Slapp av litt. 

Anonymkode: bf4b3...60c

Skrevet

Hvis det er de tingene som bekymrer deg med å bli gammel tror jec du kommer til å ha godt avdet. Kanskje lærer du litt om hva som er viktig i livet.

Anonymkode: 73338...14f

Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle skal dit, men jeg har mistet tidsperspektivet litt. Alt går fortere og fortere. Det er ikke lenge til jeg er gammel. Jeg tenker på nedturen som kommer når fine klær ikke lenger hjelper, du kan ikke bruke parfymene som du bruker nå pga forandrende kroppslukt, blir ikke lenger seksuelt attraktiv osv. Ikke spennende for noen. 

Anonymkode: 1dd50...5ad

Fæle greier. Et liv uten andres begjær og bekreftelse, ja, det må være meningsløst!

Kanskje jobbe litt med å gjøre personligheten spennende, da? 

Skrevet

Gruar meg meir til eg må ha bleier, og eg har vondt i alle ledd og må spørje om hjelp til kva minste ting. 

Skrevet

God helse og gode verdier, da blir det ikke så verst. Du må jobbe med verdiene hi!

Anonymkode: a8405...284

Skrevet

Herlighet!

Om du gir opp nå så blir det i alle fall ikke morsomt! Og du frykter når du ikke kan bruke parfymene dine mer? Sier hvem? Du kan bruke parfyme hele veien om du ønsker! Ikke attraktiv? Det er hva du selv gjør det til! Folk med energi og en positiv livsholdning er interessante å være sammen med uansett alder - mens negative sutrere blir man fort lei - usnsett alder.

Livet er mye mer enn overflate! Min bestemor klagde hele mitt liv over hvor vanskelig det var å bli gammel. Hun var rundt 60 da jeg var liten og levde klar i toppen til 96. Det er i allr fall 36 år hvor hun ikke har gjort noe for å nyte livet men bare fokusert på det negative. Tenk så mye morsomt og spennende hun kunne gkort og opplevd om hun ikke hadde begrenset seg selv slik.

Livsholdning har mye å si for livskvalitet. Så Hi, jobb for å skifte fokus. Akkurat nå kjører du deg selv ned. Det hjelper i alle fall ikke!

Anonymkode: edecd...b98

Skrevet

Hvor gammel er du nå Hi.

Anonymkode: 16bf2...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...