Gå til innhold

alene samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte deres barn og være alene med far eller at far tar barnet med seg noen timer? Min datter er snart ett år, Og får allerede angst av tanken på dette.. siden jeg stoler ikke på han.

litt bakgrunns historie

Jeg var alene hele graviteten min uten noe som helst støtte fra far, dette var en one Night stand, Men jeg inviterte han like vel til fødselen for at han skulle treffe datteren sin. Han var der så klart. han var ca 2 ganger innom i måneden.. og forsvant en lang periode etter det. Og bestemte seg for og gå til mekling.. Det som var skummelt var at mekleren mente at far skulle være alene med barnet. men litt lenger fram i historien, Vi fikk skriftlig avtale via retten, At det måtte vær samvær med tilsyn (Av meg og tredje person) Og tredje personen (mekler) snakker langt fram i tid, Med jul, neste jul, julen etter det, skole osv.. men nokk av det

Nå har far fått hatt samvær under tilsyn en gang i uken nå snart i 4 måneder, og vi skal snart i ny møte i retten for og lage en  ny avtale. 

Og jeg ønsker jo så klart at det skal forsette som avtalen har vært.. nå som hun er enda liten og trenger mer tid.. (han står heller ikke egnet som omsorgsperson for henne)  Men frykter for hva sakkyndig vil si, plutselig blir det samvær  uten tilsyn og han får ta barnet alene noen timer.. For sakkyndig syntes det var så søtt da datteren min lo en gang med faren sin

Takk for at du tok deg tid i og lese! 

Anonymkode: 03c2b...10a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bra at pappa har samvær alene i noen timer. Ikke overnatting, men å leke og spise middag sammen f.eks. bør vel gå bra? 

Anonymkode: c1fe0...149

Skrevet

Hva er du redd for? 

Anonymkode: 2b389...a58

Skrevet

U gen er et år og lan ikke være borte fra deg i noen timer? Hva med jobb eller skole?

Anonymkode: 9754a...847

Skrevet

Det går nok veldig fint. Og jeg tenker at far antagelig kommer til å få et bedre forhold til barnet og omvendt når de får være litt alene. Det må jo føles rart å være far med 2 tilskuere som måler deg opp og ned...

Vet at dette kanskje høres litt brutalt ut, men det er også en konsekvens av å velge å få et barn med en «one night». Jeg mener overhodet ikke at det nødvendigvis er galt, men en naturlig konsekvens er jo at barnet kommer til å være sammen med en du egentlig ikke kjenner. Det må du jo ha tenkt på når du valgte dette? Jeg skjønner godt det føles skummelt, men det er jo i bunn og grunn selvvalgt. Med tiden vil antagelig far ha 50/50 eller hvertfall annenhver helg, noen ferier og julaftener også - og det bør du egentlig også håpe på han vil for barnets skyld. Det er vanskelig å være mor noen ganger, og man kan fort sette sine egne behov foran barnets fordi man er så glad i det. Men du må være voksen og se at barnet ditt både har godt av og rett på god kontakt med far. 

Anonymkode: 5a1ac...884

Skrevet

Igjen?? 

Barnet trenger pappaen sin! Vær glad for at pappaen er interessert. 

Anonymkode: 7ff20...9c5

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen?? 

Barnet trenger pappaen sin! Vær glad for at pappaen er interessert. 

Anonymkode: 7ff20...9c5

HVORFOR skal man alltid være glad for at pappa er interessert?? Er ikke det den største selvfølge at han er interessert og tar ansvar på lik linje som mor? Når far viser en snev av interesse skal det applauderes og takkes, mens mors omsorg blir tatt for gitt, nærmest sett litt ned på 

Anonymkode: 73789...e6e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HVORFOR skal man alltid være glad for at pappa er interessert?? Er ikke det den største selvfølge at han er interessert og tar ansvar på lik linje som mor? Når far viser en snev av interesse skal det applauderes og takkes, mens mors omsorg blir tatt for gitt, nærmest sett litt ned på 

Anonymkode: 73789...e6e

Eh... det er vel ikke sånn at det applauderes...? Men når man har en one night og velger å få barnet, så er det fakta at mange fedre dessverre ikke tar ansvar. Derfor bør man være glad for at far faktisk ønsker barnet, fordi det like greit kunne være at han var uinteressert. Enig i at fedre bør være like interessert som mor, men slik er det ofte dessverre ikke i slike situasjoner. Det kommer nok av at en uønsket graviditet med en ukjent dame ikke «passer». Hadde menn kunne velge ville nok mange tatt abort i en slik situasjon. Så kan man si at har man sex så må man være klar for barn osv, men slik fungerer det altså ikke i praksis... dessverre. Det er lov å si at det er fint far ønsker å ta vare på barnet. 

Skrevet

Jeg tenker at samvær under tilsyn noen få timer en gang i uken i fire måneder kanskje ikke er nok for et så lite barn til å bli trygg? Men det avhenger jo helt av hvordan far er. Det kan være nok tid, eller ikke. Du skriver at du mener at far ikke har omsorgsevne, selv for få timer i slengen - da er det jo det du må fokusere på, hvis det du har på far er reelt, selvfølgelig, og ikke bare basert på at du har vanskelig for å gi slipp på barnet ditt.

Jeg tenker at far kanskje kunne kommet hjem til dere et par timer en gang i uken også, det er stor forskjell på en og to ganger i uken mtp. å opparbeide et stabilt forhold mellom far og barn. Men slik jeg forstår det så har tilsyn vært sammen med tredjeperson? I det tolker jeg at bv eller andre er koblet inn fordi det er satt spørsmålstegn ved fars omsorgsevne? I så fall bør du jo ha en god dialog med dem også.

Sorter hva som er egne problemer med å gi slipp på barnet og overlate litt ansvar til far, og det som er fars ev. reelle problemer som omsorgsperson.

Anonymkode: d3b1e...30a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at samvær under tilsyn noen få timer en gang i uken i fire måneder kanskje ikke er nok for et så lite barn til å bli trygg? Men det avhenger jo helt av hvordan far er. Det kan være nok tid, eller ikke. Du skriver at du mener at far ikke har omsorgsevne, selv for få timer i slengen - da er det jo det du må fokusere på, hvis det du har på far er reelt, selvfølgelig, og ikke bare basert på at du har vanskelig for å gi slipp på barnet ditt.

Jeg tenker at far kanskje kunne kommet hjem til dere et par timer en gang i uken også, det er stor forskjell på en og to ganger i uken mtp. å opparbeide et stabilt forhold mellom far og barn. Men slik jeg forstår det så har tilsyn vært sammen med tredjeperson? I det tolker jeg at bv eller andre er koblet inn fordi det er satt spørsmålstegn ved fars omsorgsevne? I så fall bør du jo ha en god dialog med dem også.

Sorter hva som er egne problemer med å gi slipp på barnet og overlate litt ansvar til far, og det som er fars ev. reelle problemer som omsorgsperson.

Anonymkode: d3b1e...30a

det er retten som sa at det måtte være sånn, nei ikke meg som mener om omsorgsevne men barnevernet mener han ikke er i stand til og ta av seg barnet eller selvfølgelig at der er viktig med samvær men ikke og få omsorg  

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

det er retten som sa at det måtte være sånn, nei ikke meg som mener om omsorgsevne men barnevernet mener han ikke er i stand til og ta av seg barnet eller selvfølgelig at der er viktig med samvær men ikke og få omsorg  

Hvorfor ligger du med menn som er såpass dårlig fungerende at de i følge barnevernet ikke kan ha egne barn? Og så velger du å få barn med han i tillegg? Det skal veldig sterke grunner til at man mister omsorgsrett... 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, er det deg! Trolletråd, altså. 

Anonymkode: c1fe0...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...