Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Kan far til barnet nekte meg og reise på ferie med 1 åringen i sommerferie? Han har kommet med veldig mye tull som at han er redd jeg skal flykte med barnet osv.. Og dette året har jeg og noen i familien min tenkt og reise ca 3 uker på ferie. Er dette samværs sabotasje? Han har samvær en gang i uken men barnet Anonymkode: bd423...ab3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan far til barnet nekte meg og reise på ferie med 1 åringen i sommerferie? Han har kommet med veldig mye tull som at han er redd jeg skal flykte med barnet osv.. Og dette året har jeg og noen i familien min tenkt og reise ca 3 uker på ferie. Er dette samværs sabotasje? Han har samvær en gang i uken men barnet Anonymkode: bd423...ab3 Og er redd at han vil ta dette til retten slik jeg ikke får reise, Altså han reiser med sin familie vært år! så jeg vil jo ikke sitte hjemme i 18 år Anonymkode: bd423...ab3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Dere har vel fordelt ferie i løpet av sommeren? Vi har 2 uker hver. Hva vi gjør i sommerferien er vår sak. Jeg informerer dersom vi skal til utlandet da. Har du et annet statsborgerskap enn norsk? Siden far er bekymret? Anonymkode: b4998...9f5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere har vel fordelt ferie i løpet av sommeren? Vi har 2 uker hver. Hva vi gjør i sommerferien er vår sak. Jeg informerer dersom vi skal til utlandet da. Har du et annet statsborgerskap enn norsk? Siden far er bekymret? Anonymkode: b4998...9f5 nei Pga barnet er så lite, Er født i norge har bare familie i et annet land. Anonymkode: bd423...ab3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #5 Skrevet 2. januar 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: nei Pga barnet er så lite, Er født i norge har bare familie i et annet land. Anonymkode: bd423...ab3 Han kan ikke nekte deg å dra på ferie. Han må ha en begrunnet mistanke. Anonymkode: 497f5...1d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Skrevet 2. januar 2020 Ikke la deg styre sånn! Få litt bein i nesa. Selvfølgelig kan ikke han nekte deg å reise på ferie med barnet. Herrefred Anonymkode: 02799...265
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #7 Skrevet 2. januar 2020 Nei, han kan ikke nekte deg det. Han kan derimot nekte deg å ordne pass til barnet (han må enten være med eller levere samtykke) Selv om han skulle finne på å nekte det så kan du få hjelp av politiet til å ordne pass likevel. For at han skal kunne nekte deg og få gjennomslag må det foreligge mistanke om at du faktisk har tenkt å flykte med barnet. Det skal MYE til altså, så det går nok helt fint! Anonymkode: ddb15...22d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #8 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, han kan ikke nekte deg det. Han kan derimot nekte deg å ordne pass til barnet (han må enten være med eller levere samtykke) Selv om han skulle finne på å nekte det så kan du få hjelp av politiet til å ordne pass likevel. For at han skal kunne nekte deg og få gjennomslag må det foreligge mistanke om at du faktisk har tenkt å flykte med barnet. Det skal MYE til altså, så det går nok helt fint! Anonymkode: ddb15...22d Vær tidlig ute med å søke om pass, hvis du ikke har det. Anonymkode: 497f5...1d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #9 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vær tidlig ute med å søke om pass, hvis du ikke har det. Anonymkode: 497f5...1d5 Ja, godt poeng! Anonymkode: ddb15...22d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Skrevet 2. januar 2020 Vær tidlig ute med å søke om pass. Her prøvde faren til barna seg, med å nekte meg pass til barna. Han skrev til politiet at det var fare for at jeg skulle kidnappe de. Vi skulle besøke hans familie i Spania. Da fikk han brev av politiet at han må gå til sak mot meg, med da bevis for at det er fare for kidnapping. Dette må han gjøre innen 3 uker, hvis ikke så utsteder de pass til barna. Så vi fikk pass, men tok vel rundt en måneds tid. Anonymkode: 06518...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå