Gå til innhold

Hvordan skjule

Anbefalte innlegg

Skrevet

graviditet uten å si noe? Skal på et jobbarrangement der jeg vet det blir servert alkohol. Jeg er gravid, men det er ikke offisielt ennå. Vet at folk vil reagere når jeg ikke tar et glass vin.. Hva skal jeg unnskylde med? Kjenner at jeg gruer meg.. 

Anonymkode: ade61...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta mot vinglasset og lat som du nipper til det. 

De fleste er nok ikke veldig opptatt av hva du drikker. 

Anonymkode: 4778b...e67

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ta mot vinglasset og lat som du nipper til det. 

De fleste er nok ikke veldig opptatt av hva du drikker. 

Signerer denne! 👍

Anonymkode: dc7f0...d6c

Skrevet

Har tre barn, og god erfaring med å ta i mot et glass og late som du nipper til det. Er det minglingen heller du litt i en vask når ingen ser. 

Er det bordservering kan du alliere deg med den som sitter ved siden av deg, dersom det er en du har et nært forhold til. Sett glassene på vedkommendes side og han/hun drikker litt av begge. 

Lover deg at folk ikke legger merke til det. 

Alternativ får du kjøre (må hente tante på stasjonen eller søster på jobben)

Anonymkode: fc80d...f9b

Skrevet

Jo det kan jeg så klart gjøre. Men er det farlig å drikke litt vin..halvt glass for eks? Jeg vil jo helst ikke gjøre det.. men om jeg tar noen få super..? 

Skrevet

Lat som om du nipper til glasset, få alkoholfritt av diskret kelner og ta noen slurker folk ser feks. 

Jeg legger aldri merke til sånt, med mindre de demonstrativt drikker rett av kolaflasken. Og selv da tenker jeg ikke "ohhh hun er sikkert gravid". Folk har nok med sitt 😉

Anonymkode: 820c5...739

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det kan jeg så klart gjøre. Men er det farlig å drikke litt vin..halvt glass for eks? Jeg vil jo helst ikke gjøre det.. men om jeg tar noen få super..? 

Herre. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal du det? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Be om alkoholfri vin

Anonymkode: 2adef...77a

Skrevet

Så mange problemer...🤪

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så mange problemer...🤪

Det tenkte jeg på også. Hallo liksom? 

Anonymkode: 9c40c...468

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her blir for meg ganske... ja, jeg har egentlig ikke et ord for det...

Du er så voksen at du mener du kan ta ansvaret for et barn og et barns liv. Hva i all verden er da problemet med å enten si at du er gravid, eller ta noen av forslagene du har fått over her???

Voks på dette og slutt å problematisere ting som virkelig ikke er et problem i utgangspunktet!

Anonymkode: a7533...e9b

Skrevet

Hva med å si du starter det nye året med en sunnere livsstil og har bestemt deg for en hvit måned eller 2?

Anonymkode: c15b6...41e

Skrevet

Hvorfor skal det alltids være drikkepress? 
Man trenger ikke en eneste grunn til å ikke drikke, annet en at man faktisk IKKE VIL. 
Man skal faktisk ikke behøve å begrunne hvorfor. 

Spør folk så sier du får du spørre de rett ut hvorfor det skal være sånn at hvorfor skal man drikke alkohol?
Og de får bare respektere at du ikke ønsker å drikke og at det faktisk ikke er noe grunn til deg. Og de har ingen ting med det uansett. Det er ditt personlige valg. 

Gir de seg ikke så får du si at du skal være edru sånn at du kan filme/ dokumentere alle idiotene som drikker seg dritings på jobbturer og gjør så mye tull på jobbturer osv. (dette som litt sarkastisk humor / ironi) 

Anonymkode: 09f52...c46

Skrevet

Utrolig frekt av folk å svare sånn. Jeg er en voksen dame på 35 år som venter mitt tredje barn(!!!!) Men jeg synes det er vanskelig i sånne settinger ja, når det er tidlig i svangerskapet. Så klart har jeg ikke ønske om å fortelle folk noe ennå, ting kan gå galt. Og JA,  det er dessverre vanskelig i sosiale settinger der at alkohol står så «høyt i kurs» og JA, det blir snakkis om hvorfor man ikke drikker. 

Skrevet

Vanligvis er det et alkoholfritt alternativ. Det vil alltid være noen som skal kjøre bil etterpå eller er avholds eller har andre grunner. Serveres det champagne kan du drikke mozell av et champagneglass f eks. Det bruker ikke være et stort problem.

Du kan f eks tilby deg å være sjåffør hjem for noen kolleger etterpå. Da er det naturlig at du ikke drikker. Eller du kan si at du ikke er helt i form og holder litt igjen av den grunn. Eller at du må kjøre innom moren din på vei hjem etterpå fordi hun ikke er helt frisk. Så da er du nødt til å ta bilen og kan ikke drikke. Eller at ett av barna hjemme var dårlig da du dro så du må kunne komme raskt hjem og avløse barnevakten om det trengs. 

Det er mange muligheter. Gjør det så enkelt som mulig.

Men ikke drikk alkohol bevisst! Selvom det er lite og kanskje ikke har betydning. Om barnet i fremtiden kommer til å slite med noe - innlæringsvansker f eks - så kommer du alltid til å lure på om det var fordi du drakk alkohol i svangerskapet.

Anonymkode: 984a1...17a

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig frekt av folk å svare sånn. Jeg er en voksen dame på 35 år som venter mitt tredje barn(!!!!) Men jeg synes det er vanskelig i sånne settinger ja, når det er tidlig i svangerskapet. Så klart har jeg ikke ønske om å fortelle folk noe ennå, ting kan gå galt. Og JA,  det er dessverre vanskelig i sosiale settinger der at alkohol står så «høyt i kurs» og JA, det blir snakkis om hvorfor man ikke drikker. 

Hvem sikter du til?

Anonymkode: 2adef...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...