Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Noen som vet hva som stemmer her? Jeg fødte mitt første barn for 11 dager siden og lengter etter å ta meg et langt, varmt bad.. Har prøvd å Google litt, og finner alt fra jordmor Siri som sier at man kan bade i eget badekar fra dag 1, til andre som sier at man skal vente til barselperioden er over - altså 6 uker! 😱 Jeg blør ikke friskt lenger, men renselsen er ikke helt over. Noen som faktisk vet om man kan/bør? Anonymkode: b3161...52d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Neimen om jeg vet, men kanskje du kan ringe føde/barsel og be om råd?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Du skal ikke bade på 6 uker, eller til renselsen er over. Det er et åpent sår der Anonymkode: 5f6ed...b48
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Grunnen til at bading frarådes er risikoen for betennelse i såret etter morkaken, og renselsen er et tegn på at sårer fortsatt ikke er helt lukket og grodd. Du må selv vurdere om det er en risiko du er villig til å ta, for ingen kan forutsi om det vil gå bra for deg i eget badekar eller ei. Jeg personlig ville aldri tatt sjansen, men andre har en mer "Det går sikkert fint"-holdning og kjører på. Anonymkode: 56add...efe
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Man føder jo i vann, så det er ikke farlig. Vask badekaret godt og bad i rent vann uten såpe? Anonymkode: 22989...ee3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 Ville uansett ikke ha badet når renselsen ikke er over...lite delikat Anonymkode: c9049...3c5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Vask badekaret godt og kos deg med et bad. Anonymkode: 272f8...43a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Putt inn en menskopp da vel... Da tetter du både inn og utgang. Men ikke la den bli lenge inne. (aner ikke hva en jm hadde sagt om det, men om menskopp en er ren blir den bare som en plastpropp) Selv holdt jeg meg til varm dusj i de 6ukene av livet jeg har blitt anbefalt å unngå karbad. Er så utrolig kjipt å få infeksjon i livmor. Selv om risikoen sikkert ikke er stor i eget, rent kar vs basseng etc. Og selv om man føder i vann, så er det ikke anbefalt å bli i vannet lenge etter fødsel, spesielt ikke etter at morkaken har kommet. Anonymkode: 77718...e04
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 Svigerinnen min var ubetenksom et par uker etter fødsel, hun ville bade for å varme opp melkegangene for å stanse begynnende tette melkeganger, hun fikk livmorbetennelse og måtte gå på antibiotikakur... Anonymkode: c5f1b...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå