Gå til innhold

Har dere ryddet bort julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt når gjør dere det? Føler jeg akkurat har fått opp julepynten jo😏 

Anonymkode: 0ab8c...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar frem julepynt 22. desember og fjerner den 1. januar. Det holder for oss

Anonymkode: b78e8...8d6

Skrevet

Nei, 13 dag jul, blir vel 6 januar, eller helgen etter. Kan hende det blir 6. siden det er på en mandag. Vi har ganske mye julepynt, så det tar litt tid å pakke det bort, så regner med det pakkes ned i løpet av et par dager. Har ganske stålkontroll hva som skal i samme eske, så her pakkes det bort eskevis. En eske nå og en eske da.

Anonymkode: 8dbbe...4ad

Skrevet

Fra 1 desember til 30 desember her. Det var helt nydelig å våkne til rent og ryddig hus i dag. For meg er det ikke jul i januar men hva andre velger å gjøre er helt opp til dem

Skrevet

Nei, tar det til helga. 

Anonymkode: 1af00...b41

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, 13 dag jul, blir vel 6 januar, eller helgen etter. Kan hende det blir 6. siden det er på en mandag. Vi har ganske mye julepynt, så det tar litt tid å pakke det bort, så regner med det pakkes ned i løpet av et par dager. Har ganske stålkontroll hva som skal i samme eske, så her pakkes det bort eskevis. En eske nå og en eske da.

Anonymkode: 8dbbe...4ad

Du blander inn andre land sine tradisjoner. 

Her i Norge kan vi ha julepynten til 20.dag jul, som blir 13.januar.

Anonymkode: 1af00...b41

Skrevet

13. dag jul her også🤗 

Anonymkode: bf46d...493

Skrevet

Her blir det 20. Dag jul. Lengst mulig ut i januar 🎄🎄 Gruer meg til å ta ned treet. Juletre er noe av det fineste jeg vet 🙏🏻

Anonymkode: 7ae59...c81

Skrevet

All pynt kommer opp bittelille julaften og blir tatt ned 13 dag jul. 

Jeg elsker julepynten min, jeg har så mange fine ting, så det er en liten sorg hvert år når jeg må rydde den bort. Ikke minst blir det så mørkt, både inne og ute  

Skjønner ikke helt argumentet om at det blir så rent og ryddig når man rydder bort julen? Det er jo ikke akkurat som skitt og rot får fritt spillerom i desember heller? 

Skrevet

Her er det adventspynt fra 1. søndag i advent til 1. januar. Julepynten er fra ca. 22. des til 1. jan. Nå er alt ryddet ut. Deilig! 

Anonymkode: 7bf51...3a7

Skrevet

Den pleier å forsvinne nyttårsaften hos meg, men det er ikke pga at vi er lei jul, men nå starter bursdager på rekke og rad så greit å få vekk noe. Før var det huset fullt av unger, da likte jeg å få vekk julepynten før de kom valsende inn i feststmning. Nå er ungene store og om de klinker til med bursdag så er det bare noen få venner på middag og film. Så i år tror jeg jula blir litt lengre her. 

Anonymkode: f0bb0...2f3

Skrevet
3 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

All pynt kommer opp bittelille julaften og blir tatt ned 13 dag jul. 

Jeg elsker julepynten min, jeg har så mange fine ting, så det er en liten sorg hvert år når jeg må rydde den bort. Ikke minst blir det så mørkt, både inne og ute  

Skjønner ikke helt argumentet om at det blir så rent og ryddig når man rydder bort julen? Det er jo ikke akkurat som skitt og rot får fritt spillerom i desember heller? 

Det er ikke snakk om rent i form av rent for skitt og lort. Jeg tenker rent som i at pynt og tre er borte. Mer plass og mindre stasj. Huset er også rent som i at det er tatt en rundvask . Lukten av jul er ute av huset og erstattet av lukten av tulipaner og primula. 

Skrevet

Julen er over, pynten er borte. 

Anonymkode: f2022...f96

Skrevet

Rydda bort i dag. Barnebursdag her til helgen.

Anonymkode: 97bab...491

Skrevet

Her er det ikke hverdag før på mandag, så rydder jula ut på søndag tenker jeg. Jeg har jobbet en del i julen og ikke hatt så mye "julero". Men skal ha fri noen dager nå, så da tenker jeg å roe ned og ha litt jul noen dager jeg også.

Anonymkode: f70c5...8ae

Skrevet

Julepynten kom opp 23 desember og taes ned 13 eller 20 dag jul. Får se hva som passer best.har advent fra 1 des til 22 

Anonymkode: d297b...2d0

Skrevet
11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er ikke snakk om rent i form av rent for skitt og lort. Jeg tenker rent som i at pynt og tre er borte. Mer plass og mindre stasj. Huset er også rent som i at det er tatt en rundvask . Lukten av jul er ute av huset og erstattet av lukten av tulipaner og primula. 

Ja, det skjønner jeg. 

Men her blir julepynten byttet ut med annen pynt, så i sum er det ikke veldig mye mer i julen. 

Og juletre er bare vakkert, det har enda ikke mistet en barnål. 

Så jeg nyter julen en liten uke til, så gjør andre som de vil. 

Skrevet

Her ble det rydder bort i dag. Fint med jul, men deilig å få den ut av huset og. Nytt år, ny start. 

Anonymkode: 35319...3be

Skrevet
3 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Ja, det skjønner jeg. 

Men her blir julepynten byttet ut med annen pynt, så i sum er det ikke veldig mye mer i julen. 

Og juletre er bare vakkert, det har enda ikke mistet en barnål. 

Så jeg nyter julen en liten uke til, så gjør andre som de vil. 

Det som er det beste med sånne diskusjoner er at vi ser hvor forskjellig vi mennesker lever og hvor forskjellige tradisjoner vi har. Noen har masse pynt og andre har ikke. Noen har jul til ut i januar og noen avslutter før nyttår. Det aller viktigste er ikke å forstå andres valg men å forstå at alle kan og skal gjøre det som fungerer for dem. Jeg er happy så lenge folk trives i sine helt egne tradisjoner jeg

Skrevet

Fjerner alltid julepynten 1. eller 2.nyttårsdag. Må liksom få rydda jula ut av huset før hverdagen er i gang igjen, for sliten de andre dagene første uka. 

Anonymkode: 8bc94...055

Skrevet

Jeg har akkurat «de-julet» huset. Deilig! Lysfatene går i grønt/sølv og hvitt/sølv, og er ikke veldig julete. De får stå. Har også beholdt den ene adventsstjernen.

Skrevet

Forsvant i går av praktiske hensyn. Vanligvis ryker den ut 1.dag. Har innsett at jeg er veldig vanemenneske. Pynt er stort sett den samme gjennom hele året, med små justeringer. Når julepynten kommer fram, lager det rot i hue mitt og trives best slik huset er gjennom hele året ellers😃. Tar likevel pynten fram og har ekte gran. Nå er det deilig luftig😃

Skrevet

Her har vi fremdeles tolv juledager igjen, heldigvis. 

Anonymkode: 80d2a...d8b

Skrevet

Treet gikk ut i dag, i lag med litt annen julepynt. Lys og noe av pynten får stå en stund til:-) 

Anonymkode: 7e2b0...91a

Skrevet

Med dårlig helse, så tar jeg det en dag jeg orker. Om juletreet og gardinene henger en uke eller to til går bra. Orker ikke tenke på hva naboene mener om det. 

Men merker jeg er metta nå! Hehe. 

Anonymkode: eaf62...dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...