Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Min samboer har 2 barn med x damen. Jeg har vært sammen han i 5 år. Ungene har aldri fått være til oss på julaften men i hele mellom julen og hver nyttårsaften. I år spurte vi om å få barna på julaften, siden broren til min samboer med familie kom. Hun sa nei. Så hun leverte dem 1 juledag. Dem var til oss til i går og da avtalte vi at vi kjørte dem hjem. Da vi kom spurte hun om vi hentet dem igjen i dag. Samboer sa nei, vi skulle bort å feire nyttår for 1 gang siden vi hadde blitt sammen. Hun ble sur. Hun var invitert på fest. I kveld ringte vi barna for å ønske dem godt nyttår. Dem var ikke hjemme pga dem skulle overnatte hos en nabo og barna hennes. Hun har ikke feiret nyttårsaften med dem på 5 år. Hun kunne ha droppet den festen i kveld. Eller er vi urimelige. Hadde hun samarbeidet med å ha barna annenhver jul og nyttår så hadde vi gjerne droppet fest i kveld og heller koset oss med barna. Men vi viste ikke at hun ordnet barnevakt. Neste år blir ungene med oss på nyttårsaften Anonymkode: 3179f...ce3
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Dere må få på plass en ordentlig avtale som sier annenhver jul og annenhver nyttårsaften. Hvis hun ikke går med på det, så er fvk et fint sted å få hjelp til sånt. Anonymkode: 99a3e...97e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Dere ville på fest og hun ville på fest. Ungene var trygge der de var. Ingenting å bråke om. Anonymkode: a10a8...b21
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Hvorfor kom ikke dette temaet opp før i går? Total mangel på kommunikasjon. Du sier ar barna vanligvis er hos dere hele romjula og nyttårsaften. Likevel forventet dere at de skulle være hos mor i år uten at dere hadde avtalt dette med mor på forhånd? Skjønner godt hun ble overrasket. Anonymkode: 3e343...c0e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kom ikke dette temaet opp før i går? Total mangel på kommunikasjon. Du sier ar barna vanligvis er hos dere hele romjula og nyttårsaften. Likevel forventet dere at de skulle være hos mor i år uten at dere hadde avtalt dette med mor på forhånd? Skjønner godt hun ble overrasket. Anonymkode: 3e343...c0e Hun viste det. Når vi spurte om vi kunne ha barna på julaften og hun sa nei, så sa vi at dem kunne ikke være til oss på nyttårsaften Anonymkode: 3179f...ce3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun viste det. Når vi spurte om vi kunne ha barna på julaften og hun sa nei, så sa vi at dem kunne ikke være til oss på nyttårsaften Anonymkode: 3179f...ce3 Merkelige foreldre som ikke vil være sammen med ungene sine på nyttårsaften Anonymkode: a96be...41f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun viste det. Når vi spurte om vi kunne ha barna på julaften og hun sa nei, så sa vi at dem kunne ikke være til oss på nyttårsaften Anonymkode: 3179f...ce3 Vær så snill å skriv : hos oss... Aldri hørt om til oss. Dere må få til en avtale. Annenhvert år. Anonymkode: b1b04...80c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Du bør skille mellom dem og de. Dere høres fryktelig umodne ut. Anonymkode: 8e6e8...784
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 Barnevakt på nyttårsaften? Tragisk mor Anonymkode: e18fc...aac
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 Altså de siste 5 årene så har det vært sånn at mor har hatt barna julaften og far nyttårsaften? Da er det vel dette som er avtalen da? Da skulle jo far egentlig hatt barna slik avtalen er, men det var så viktig å feste at han bestemte at mor skulle ha de? Mor var allerede invitert bort og skulle egentlig ikke ha barna. Det er ikke sånn at man bare sier «jeg kan ikke ha barna da, for jeg skal på fest» når det er du som skal ha barna. Anonymkode: 93d4f...048
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså de siste 5 årene så har det vært sånn at mor har hatt barna julaften og far nyttårsaften? Da er det vel dette som er avtalen da? Da skulle jo far egentlig hatt barna slik avtalen er, men det var så viktig å feste at han bestemte at mor skulle ha de? Mor var allerede invitert bort og skulle egentlig ikke ha barna. Det er ikke sånn at man bare sier «jeg kan ikke ha barna da, for jeg skal på fest» når det er du som skal ha barna. Anonymkode: 93d4f...048 Enig med deg. Anonymkode: b1b04...80c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Begge parter høres veldig umodne ut, så vanskelig å si hvem som har rett eller feil her. Men dere kan jo lære noe ut av dette her, og lage faste avtaler. Er det virkelig så nøye med festingen på nyttårsaften? Det kan man gjøre ellers i året. Jeg hadde protestert høylytt om jeg ikke hadde fått feiret jul med ungene mine på så mange år. Nyttårsaften hadde jeg gledelig tatt hvert år. Disse høytidene er viktige for barn, og man setter IKKE bort ungene på nyttårsaften! Anonymkode: cbeb1...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå