Oktavia Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Jeg vil dra på telt tur til sommeren med barna mine på 11 år, 5år og 2 år. Jeg har ikke teltet siden jeg var jentunge 🤣 Men dette skal vi få til! Til dere erfarne teltere: Hvilke type telt bør jeg gå for? Hva er viktig å ta med seg? Hvor er det flott å telte? Vi kunne tenkte oss å telte nær fiske/badevann. Og fjellet frister selv om jeg aldri har vært der. Andre flotte plasser? Sikkert et dumt spørsmål, men hvorfor må man flytte seg etter 2 dager om man har funnet en koselig plass? Hjelper det å bare flytte seg et par meter? 🤣 Ser for meg å telte et par uker til sommeren i strekk. Godt nyttår!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Om du har tenkt å telte ved ferskvann er myggmiddel det aller viktigste 😉 Anonymkode: 75899...305
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 La det bli med drømmen. Telt er hat. Anonymkode: fd022...979
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Hvor mange turer har du telt? Anonymkode: 2e010...8b7
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Begynn med å telte på en campingplass. Da er det lett å kjøpe noe hvis du merker at det er noe du mangler. Og begynn med et par dager. Det viktigste for meg når jeg skal telte, er at jeg reiser spontant når det er meldt fint vær. Telt i regn er ikke gøy. Jeg vil også ha en god madrass, enten oppblåsbar eller tynn vanlig hvis jeg har plass i bilen. Med barn er det også bra å finne en campingplass med hoppepute, strand etc. Anonymkode: fca3f...169
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 Hvorfor telte du ikke bare turene dine i fjor? Anonymkode: a483f...c03
Oktavia Skrevet 31. desember 2019 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2019 Gjelder samme regel på campingplasser som i utmarken? Det med at man kun kan ligge 2 dager før man må flytte på seg?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 5 minutter siden, Oktavia skrev: Gjelder samme regel på campingplasser som i utmarken? Det med at man kun kan ligge 2 dager før man må flytte på seg? Nei, du kan ligge så lenge du vil. Anonymkode: fca3f...169
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 Telt hvor det er ståhøyde er et must. Gjerne flere rom,slik at dere ikke må tråkke rundt i sengene. Skal du ha luftmadrass må du ha noe mellom bakken og madrassen som isolerer. Luften inni madrassen kan bli iskald. Vi teltet en gang ved Sinnerdammen i Nordmarka. Et helt fantastisk sted. Drømmer meg tilbake dit. Anonymkode: fe61c...5dd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 Hvor i landet bor du/vil du telte? Hvis du skal telte 2 uker i strekk må du enten telte litt sentralt, eller ha med deg veldig mye pikkpakk. Hva med 2-3 netter i naturen/på fjellet, og resten på en campingplass? Anonymkode: da2f1...efc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 Hvilken type telt du skal ha kommer jo av på hva slags tur du/dere vil på. Vi telter ikke på fjellet. Vi har hustelt med soverom og 2 oppholdsrom. Vi har med kokeplate, vannkoker, bord og stoler. Oppblåsbar madrass (9 cm) med saueskinn oppå fordi luften i madrassen blir kald om natten. Kjølebag på strøm, skjøteledning og en ledning med 5 uttak. Overgangsløsning mellom vanlig stikkontakt og sånn de har i campingvogner. Stormkjøkken. Varmelampe. Anonymkode: 9e822...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå