Gå til innhold

Gå ned i vekt etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gikk dere ned? Hvordan? Startvekt før graviditet og hva var vekten etter fødsel? 

Anonymkode: dc1ce...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk turer og spiste fornuftig etter nr 1. Vekten normaliserte seg sakte, så jeg var omtrent tilbake til normalen etter permisjonen.

Etter nr to hadde jeg ikke samme overskudd i det hele tatt. Var stadig 5 kg over normalen etter permisjonen. Tiden etter jeg startet i jobb var preget av stress og et barn som våknet mange ganger i løpet av natten osv. Raste ned i vekt selvom jeg spiste som en hest. Da situasjonen roet seg kom det hele tilbake og jeg gar ikke vært i stand til å treffe normalvekten igjen siden.

Anonymkode: eabc1...169

Skrevet

Etter nr tok det lang tid fra jeg var tilbake til startvekt. La på meg 15 kg. Det første året etter fødsel gikk jeg faktisk mer opp. Selv om jeg var aktiv men tror jeg spiste mye. Så begynte jeg å endre kostholdet, da begynte det å skje ting. Var tilbake til normalvekt etter ca 3 år.
Etter andre fødsel veide jeg 1 kg mindre når jeg kom hjem fra sykehuset. Gikk opp 8 kg. 

Anonymkode: 18703...5b9

Skrevet

Jeg har vært nede på utgangsvekten etter ca  seks mnd med alle tre. Gikk mye turer med de to første, men lite med sistemann. Spiser normalt, men spiser minimalt med  sukker og fine bakervarer. Har fullammet alle til 5,5/6 mnd alder.

Anonymkode: bacfa...d2e

Skrevet

Men nr en veide jeg 65 kg (er 174 cm høy) før svangerskap. la på meg 12 kg da jeg gikk gravid og to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 14 kg og veide 63 kg. Fikk et barn på rett over 4 kg.

Andre gangen veide jeg også 65 kg, la på meg 14 kg og veide to uker etter fødsel det samme som før svangerskap.

Tredje gangen derimot veide jeg 69 kg før svangerskap, la på meg 14 kg og veide to uker etter fødsel 72 kg. Så litt tyngde den gangen. Var nede i 68 kg 1 år etter fødsel.

Har ikke gjort noe spes for å holde vekten eller gå ned, det har kommet av seg selv.

Anonymkode: db95b...4b6

Skrevet

Har født tre barn og gått ned 10 ekstra kg etter hver fødsel. 

Anonymkode: 7743c...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...