Gå til innhold

Invitert bort på nyttår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da vanlig å ta med alkohol selv  , eller er det vanlig at de som inviterer holder dette og( utenom vin og slikt til vertskapet) ?

Skal være 4 familier med endel barn tilsammen, så vil eventuelt bare ha noe til maten tenker jeg. 
Er vanlig med de vi skal feire med å ha litt til mat og gjerne et glass vin senere, ikke mye da det ikke er noe fest med bare voksne. 

Anonymkode: 70675...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt med en vinflaske og en blomsterbukett. Er det "bring your own" drikker dere vinen, står vertskapet for drikken er den også en gave. 

Anonymkode: b1410...dbf

Skrevet

Jeg ville tatt med to flasker vin. En til vertskapet og en til dere. Har de kjøpt vin er begge flaskene gave. Det er normal høflighet i min verden.

Anonymkode: 2f04a...6e5

Skrevet

Takk, tenker og slik, men ok å høre hva andre mener...

Anonymkode: 70675...a67

Skrevet

Ikke feil å ta med litt uansett😊 om ikke annet så er det en hyggelig gest.

Anonymkode: fcac4...819

Skrevet

Vi tar med egen vin selv om vertsskapet har sagt at vi ikke behøver, i så fall blir bare vinen en ekstra gave. 

I tillegg har vi med vertinnegave: vin, sjokolade og blomster. 

Anonymkode: 33e4e...da1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi tar med egen vin selv om vertsskapet har sagt at vi ikke behøver, i så fall blir bare vinen en ekstra gave. 

I tillegg har vi med vertinnegave: vin, sjokolade og blomster. 

Det var en overkill vertinnegave!

Anonymkode: 32eae...122

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slett ikke. Da er du en gnien gjest. Dette er helt vanlig.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du synes det. Men i vår omgangskrets er det en vanlig vertinnegave når hele familien skal på nyttårsfeiring med treretters, kaffe&kaker +++. 😉

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du synes det. Men i vår omgangskrets er det en vanlig vertinnegave når hele familien skal på nyttårsfeiring med treretters, kaffe&kaker +++. 😉

Poenget er jo ikke å «jevne ut kostnaden» liksom, men å gi en hyggelig oppmerksomhet til vertskapet. Jeg hadde synes dette var for mye, og har aldri observert noen ha med seg så mye.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er jo ikke å «jevne ut kostnaden» liksom, men å gi en hyggelig oppmerksomhet til vertskapet. Jeg hadde synes dette var for mye, og har aldri observert noen ha med seg så mye.

Det har ingenting med kostnad på selskapet å gjøre. Vi inviterer «på rundgang», så kostnader og arbeidsmengde går sikkert opp i opp på et vis, sånn det gjerne er med gode venner!

Vi gir en raus vertinnegave fordi vi liker å vise at vi setter pris på invitasjonen! 👍🏻

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slett ikke. Da er du en gnien gjest. Dette er helt vanlig.

Tviler på at dette er vanlig, har aldri sett eller hørt om noen som gjør det. Hadde synes det var litt pinlig å få så mye av hver gjest

Anonymkode: fec1b...c1f

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på at dette er vanlig, har aldri sett eller hørt om noen som gjør det. Hadde synes det var litt pinlig å få så mye av hver gjest

Anonymkode: fec1b...c1f

Skjønner ikke hvordan en hyggelig gest kan bli pinlig? Gir ofte like mye, spesielt hvi hele familien er invitert.

Anonymkode: 7c87b...25d

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvordan en hyggelig gest kan bli pinlig? Gir ofte like mye, spesielt hvi hele familien er invitert.

Anonymkode: 7c87b...25d

Er jo litt forskjell på et selskap som du beskriver, der én familie kanskje inviterer to-tre andre familier og får en slik oppmerksomhet fra hver familie enn en venninnekveld der hver gjest har med tilsvarende. 

Anonymkode: 9da5e...8bf

Skrevet

Vi skal være 20 stykker i kveld - hos en nabofamilie. Jeg har tilbudt meg å lage waldorfsalten. Vet at ei anna tar med desserten. I tillegg tar vi med sjokolade og snop til ungene alkohol til oss selv og en vin i gave til vertsskapet.  

Anonymkode: 52d9a...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...