Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Er det da vanlig å ta med alkohol selv , eller er det vanlig at de som inviterer holder dette og( utenom vin og slikt til vertskapet) ? Skal være 4 familier med endel barn tilsammen, så vil eventuelt bare ha noe til maten tenker jeg. Er vanlig med de vi skal feire med å ha litt til mat og gjerne et glass vin senere, ikke mye da det ikke er noe fest med bare voksne. Anonymkode: 70675...a67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Ville tatt med en vinflaske og en blomsterbukett. Er det "bring your own" drikker dere vinen, står vertskapet for drikken er den også en gave. Anonymkode: b1410...dbf
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Jeg ville tatt med to flasker vin. En til vertskapet og en til dere. Har de kjøpt vin er begge flaskene gave. Det er normal høflighet i min verden. Anonymkode: 2f04a...6e5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Takk, tenker og slik, men ok å høre hva andre mener... Anonymkode: 70675...a67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Ikke feil å ta med litt uansett😊 om ikke annet så er det en hyggelig gest. Anonymkode: fcac4...819
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 Vi tar med egen vin selv om vertsskapet har sagt at vi ikke behøver, i så fall blir bare vinen en ekstra gave. I tillegg har vi med vertinnegave: vin, sjokolade og blomster. Anonymkode: 33e4e...da1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #7 Skrevet 31. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi tar med egen vin selv om vertsskapet har sagt at vi ikke behøver, i så fall blir bare vinen en ekstra gave. I tillegg har vi med vertinnegave: vin, sjokolade og blomster. Anonymkode: 33e4e...da1 Det var en overkill vertinnegave! Anonymkode: 32eae...122
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var en overkill vertinnegave! Anonymkode: 32eae...122 Slett ikke. Da er du en gnien gjest. Dette er helt vanlig. Anonymkode: 2f04a...6e5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var en overkill vertinnegave! Anonymkode: 32eae...122 Mulig du synes det. Men i vår omgangskrets er det en vanlig vertinnegave når hele familien skal på nyttårsfeiring med treretters, kaffe&kaker +++. 😉 Anonymkode: 33e4e...da1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #10 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mulig du synes det. Men i vår omgangskrets er det en vanlig vertinnegave når hele familien skal på nyttårsfeiring med treretters, kaffe&kaker +++. 😉 Anonymkode: 33e4e...da1 Poenget er jo ikke å «jevne ut kostnaden» liksom, men å gi en hyggelig oppmerksomhet til vertskapet. Jeg hadde synes dette var for mye, og har aldri observert noen ha med seg så mye. Anonymkode: 32eae...122
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er jo ikke å «jevne ut kostnaden» liksom, men å gi en hyggelig oppmerksomhet til vertskapet. Jeg hadde synes dette var for mye, og har aldri observert noen ha med seg så mye. Anonymkode: 32eae...122 Det har ingenting med kostnad på selskapet å gjøre. Vi inviterer «på rundgang», så kostnader og arbeidsmengde går sikkert opp i opp på et vis, sånn det gjerne er med gode venner! Vi gir en raus vertinnegave fordi vi liker å vise at vi setter pris på invitasjonen! 👍🏻 Anonymkode: 33e4e...da1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slett ikke. Da er du en gnien gjest. Dette er helt vanlig. Anonymkode: 2f04a...6e5 Tviler på at dette er vanlig, har aldri sett eller hørt om noen som gjør det. Hadde synes det var litt pinlig å få så mye av hver gjest Anonymkode: fec1b...c1f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tviler på at dette er vanlig, har aldri sett eller hørt om noen som gjør det. Hadde synes det var litt pinlig å få så mye av hver gjest Anonymkode: fec1b...c1f Skjønner ikke hvordan en hyggelig gest kan bli pinlig? Gir ofte like mye, spesielt hvi hele familien er invitert. Anonymkode: 7c87b...25d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke hvordan en hyggelig gest kan bli pinlig? Gir ofte like mye, spesielt hvi hele familien er invitert. Anonymkode: 7c87b...25d Er jo litt forskjell på et selskap som du beskriver, der én familie kanskje inviterer to-tre andre familier og får en slik oppmerksomhet fra hver familie enn en venninnekveld der hver gjest har med tilsvarende. Anonymkode: 9da5e...8bf
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 Vi skal være 20 stykker i kveld - hos en nabofamilie. Jeg har tilbudt meg å lage waldorfsalten. Vet at ei anna tar med desserten. I tillegg tar vi med sjokolade og snop til ungene alkohol til oss selv og en vin i gave til vertsskapet. Anonymkode: 52d9a...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå