Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Jeg er lærer og det har vært sinnsykt travelt og slitsomt i høst. Og jeg har jobbet altfor mye - ubetalt. Det ser dessverre ikke ut som det blir bedre etter nyttår, heller verre... I tillegg har jeg en meget krevende elev- og foreldregruppe. Ikke så mye poeng i å skrive dette, måtte bare dele... Anonymkode: 36a04...84e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Om det er noen trøst, så er vi i alle fall flere! Jeg er ikke lærer, men jobber med ekstremt tette frister hver måned som gjør at det blir mye kveldsarbeid i tillegg til veldige hektiske dager. Dette skulle vært midlertidig for to år, men nå er de to åra gått og det ser ikke ut til å bli noen endring. Ny jobb er dessverre plent umulig å oppdrive... Anonymkode: 6bba1...de2
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 (endret) Det er vel ei uke enda til elevene kommer, og du burde heller kose deg med at du har fri enn å grue deg til den er over. Det er dumt å la de elevene ødelegge tiden du har til å lade. Bit tennene sammen, den verste delen av året er unnagjort. Endret 31. desember 2019 av Lektor Doppler med tillegg
KellyTaylor Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Vet du hva, jeg forstår deg så meget!! Ser bare i klassen til ene barnet mitt og utfordringene står i kø og berømmer dere som orker å være lærere. Vet liksom ikke helt hva jeg kan foreslå for deg, enn at arbeidet må bli fordelt på flere lærere slik at du unngår å bli sykemeldt. Men så klart, er det eneste utvei for en periode så gjør du det. Ser du ingen ende på dette så bør du vurdere omskolering, for ingenting er verre enn en lærer som ikke er tilstede for klassen sin og ikke minst kollegaer. Klem
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Jeg har det helt likt i år! Er visst nok for flink, for nok en gang har jeg blitt tildelt marerittklassen som ingen vil ha. De tre forrige sånne klassene har ikke vært noe problem å håndtere fordi vi har etablert en god tone med mye humor, det har aldri tatt mer enn 1-2 mnd før de er supergreie med meg. Denne klassen derimot, de er så kjipe! Null humor, null tiltak, ingenting! Har heldigvis en annen klasse også som jeg klikker godt med. Gleder meg til sommeren. Anonymkode: df8f8...daf
amandine Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 Her hos oss begynner skolen på torsdag, det er tydeligvis store forskjeller i år. Ingen andre råd enn å trekke pusten dypt og gå en lang tur.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #7 Skrevet 31. desember 2019 1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Det er vel ei uke enda til elevene kommer, og du burde heller kode deg med at du har fri enn å grue deg til den er over. Det kommer litt an på hvor du bor. I Vestland er elevene tilbake på torsdag. Anonymkode: df8f8...daf
amandine Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kommer litt an på hvor du bor. I Vestland er elevene tilbake på torsdag. Anonymkode: df8f8...daf Vestland er bare så trist. Jeg vil ha Hordaland og Sogn og Fjordane tilbake.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 Akkurat nå, amandine skrev: Vestland er bare så trist. Jeg vil ha Hordaland og Sogn og Fjordane tilbake. Enig! Jeg venter med gru på at de skal bestemme seg for læringsplattform, tenk om vi må bytte til Fronter 😱 Anonymkode: df8f8...daf
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2019 #10 Skrevet 31. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enig! Jeg venter med gru på at de skal bestemme seg for læringsplattform, tenk om vi må bytte til Fronter 😱 Anonymkode: df8f8...daf Det må dere ikke. Fronter selges ikke til nye kunder. Men dere kan få Skooler eller klikkehelvetet Canvas.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 Akkurat nå, Lektor Doppler med tillegg skrev: Det må dere ikke. Fronter selges ikke til nye kunder. Men dere kan få Skooler eller klikkehelvetet Canvas. Uff! Ikke det at It's Learning er perfekt, men det fungerer nå helt greit etter de siste endringene. Anonymkode: df8f8...daf
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Uff! Ikke det at It's Learning er perfekt, men det fungerer nå helt greit etter de siste endringene. Anonymkode: df8f8...daf Men om du er i vgs kommer jo Visma InSchool til høsten. 👍😝
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 I Trondheim begynner de torsdag Anonymkode: 4c41e...757
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 14 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Men om du er i vgs kommer jo Visma InSchool til høsten. 👍😝 Ikke sant. Næ, som vi gleder oss! Og samtidig hundretusen takk til lærerne i Akershus som har tatt den brutale støyten ved å være prøvekaniner. I Innlandet fylkeskommune starter vi opp igjen på torsdag. Anonymkode: 9569a...f0a
amandine Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 20 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Det må dere ikke. Fronter selges ikke til nye kunder. Men dere kan få Skooler eller klikkehelvetet Canvas. Canvas brukes på høyskolenivå hvertfall. De byttet fra it's learning til canvas.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2019 #16 Skrevet 31. desember 2019 9 minutter siden, amandine skrev: Canvas brukes på høyskolenivå hvertfall. De byttet fra it's learning til canvas. Jepp. Og det er en million klikk for alt som skal gjøres.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #17 Skrevet 31. desember 2019 Det er ikke bare fryd og gammen i andre yrker heller altså. Men må samtidig si jeg er veldig glad for at barna mine har så gode og dedikerte lærere som de har. Så innsatsen verdsettes 🙏🏼 Anonymkode: 5ed67...cdb
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke sant. Næ, som vi gleder oss! Og samtidig hundretusen takk til lærerne i Akershus som har tatt den brutale støyten ved å være prøvekaniner. I Innlandet fylkeskommune starter vi opp igjen på torsdag. Anonymkode: 9569a...f0a Lærerne, men ikke elevene i min del av Innlandet. De kommer mandag.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 Jeg har Canvas. Hadde its learning. Siste er best!!! Anonymkode: 24ae1...c1d
amandine Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 5 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Jepp. Og det er en million klikk for alt som skal gjøres. Og yes. Og var jeg frustrert bruker av it's er jeg en enda mer frustrert bruker av canvas.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #21 Skrevet 31. desember 2019 Ubetalt = lang sommerferie, og juleferie, påskeferie, høstferie og vinterferie. ellers gjør de fleste lærere en kjempe innsats, som både lærer, psykolog, miljøterapeut, samtalepartner, regelryttere osv. All ære til lærerene! Jeg hadde ikke klart en slik jobb. Anonymkode: 59573...f42
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #22 Skrevet 31. desember 2019 6 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Lærerne, men ikke elevene i min del av Innlandet. De kommer mandag. Det er vel ikke før neste skoleår at vi får felles skolerute. Jeg jobber i det som i noen timer til heter Hedmark. Regner med at du holder til i Oppland? Anonymkode: 9569a...f0a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #23 Skrevet 31. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ubetalt = lang sommerferie, og juleferie, påskeferie, høstferie og vinterferie. ellers gjør de fleste lærere en kjempe innsats, som både lærer, psykolog, miljøterapeut, samtalepartner, regelryttere osv. All ære til lærerene! Jeg hadde ikke klart en slik jobb. Anonymkode: 59573...f42 Husk at vi som har rettefag, norsk, engelsk og en drøss av programfagene i vgs som regel har med oss rettebunker i disse "feriene" du nevner, unntatt sommerferien. Det er mer som uker uten fast arbeidstid, der man bl.a. kan sove litt lenger på morgenen. Jeg er ikke et halvt sekund i tvil om at svært mange yrkesgrupper har tøffe vilkår, vi som er lærere har det ikke noe tøffere enn mange, men heftig er det. Anonymkode: 9569a...f0a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2019 #24 Skrevet 31. desember 2019 (endret) 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke før neste skoleår at vi får felles skolerute. Jeg jobber i det som i noen timer til heter Hedmark. Regner med at du holder til i Oppland? Anonymkode: 9569a...f0a Jepp. Fra i morgen er vi kolleger under Tore G. 😄 Endret 31. desember 2019 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #25 Skrevet 31. desember 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er lærer og det har vært sinnsykt travelt og slitsomt i høst. Og jeg har jobbet altfor mye - ubetalt. Det ser dessverre ikke ut som det blir bedre etter nyttår, heller verre... I tillegg har jeg en meget krevende elev- og foreldregruppe. Ikke så mye poeng i å skrive dette, måtte bare dele... Anonymkode: 36a04...84e Store eller små elever? Et du alene kontaktlærer på ei gruppe? I min klasse har vi 22 elever, med to kontaktlærere. Ganske nytt på skolen vår med en slik ordning, men synes det tar bort litt arbeidsmengde, samtidig som vi er to til å tenke/drøfte. (Småskolen). Anonymkode: 93134...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå