Gå til innhold

Tenåringen ble nettopp fersket

Anbefalte innlegg

Skrevet

I å snike seg ut. Jeg sover lett og hørte en lyd. Går ned i kjelleren og der står datteren min med jakke og sko på vei ut døra. En venninne som også hadde sneket seg ut stod på utsiden og ventet. Jeg gjorde dette selv da jeg va tenåring. Men kan ikke huske hvilke konsekvenser  det fikk. Skjønner at det sikkert er spennende, men jeg er veldig skuffet. Hvordan reagerer jeg på dette?

Anonymkode: 25b89...d08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er tenåringen? Stor forskjell på 13 og 17...

Anonymkode: daf51...f6f

Skrevet

Må presisere at hun ble 14 for kun 3 uker siden 

Anonymkode: 25b89...d08

Skrevet

Nettopp 14? Da hadde jeg dratt inn mobilen En periode og gitt beskjed at jeg kom til å sjekke hver kveld/natt. Har hun planer nyttår måtte hun blitt hjemme med familien isteden.

man lar ikke en på 14 år snike seg ut på natta. Hva i all verden skulke hun finne på? 

(har en 15 og 17 åring selv)

Anonymkode: d5c88...423

Skrevet

Sønnen min gjorde det samme da han var 13. Det var midt på sommeren varmt ute, og klokka var rundt tre på natten. De skulle ikke på fest eller noe sånt, de bare gikk gatelangs i natten og luftet seg. 

Heldigvis kom politiet forbi, og de plukket dem opp og kjørte de hjem. De presiserte at de ikke hadde gjort noe galt, var høflige osv, men de måtte sjekke at de kom fra normale hjem og ikke hadde rømt fra f.eks fyll og spetakkel hjemme for da hadde barnevernet blitt kontaktet... 

Jeg sov, og en skamfull gutt kom og vekte meg og kunne fortelle at politiet sto på utsiden og ville snakke meg meg. 

Jeg er egentlig glad det skjedde da han var så ung og ikke hadde noen planer ute, og at politiet plukket han opp. Han har ikke gjort noe sånt igjen 😉

Jeg tok mobilen hans om natta som "straff". Han hadde egentlig fått ha den hele døgnet når det var skoleferier, men det fikk han da ikke likevel.. 

Anonymkode: 65291...09a

Skrevet

Med tanke på hva disse småungene fant på i Oslo i går, og generelt hva små ungdommer finner på når de kjeder seg, så hadde det ikke vært aktuelt. Slenge gatelangs midt på natten er bare tull. Og livsfarlig!

Anonymkode: 3a8bc...0a0

Skrevet

Ingen overnatting borte på lenge, innskrenkede innetid, ikke dra noe sted nyttårsaften og om venninnen var sjef, innsnevring på tid med henne på fritid. 

Anonymkode: 28b1f...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...