Gå til innhold

Er du bevist på hvilke shampo og såpe du velger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som en del bare tar noe tilfeldig i hyllen. Hva avgjør isåfall hva du velger? Pris? Lukt? Hvordan det er mot håret?

Anonymkode: 8dde6...fbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det helt tilfeldig . Men viktig med god lukt 😉

Skrevet

Bevisst, med to s-er... 

Næh... Ikke spesielt bevisst, det viktigste er at håret og huden blir rent. Men betaler ikke ågerpris for verken såpe eller shampo. 

Skrevet

Ja, har klare prioriteringer:

Punkt 1: Det MÅ være parfymefritt.

Punkt 2: Om jeg opplever dårlig effekt av et merke bytter jeg.

Akkurat nå trives jeg med det parfymefri merket fra rema 1000. (Organic?)

Anonymkode: b13bf...62e

Skrevet

Med tørr hud og tørt hår så er valg av shampo og såpe ganske viktig. Klør meg til blods om jeg bruker vanlig dusjsåpe.

Skrevet

Jeg har stort sett bare brukt en type shampo, fordi jeg ikke har funnet noen andre som fungerer like bra, pris og lukt har vært underordnet. Dusjsåper og håndsåper har jeg stort sett brukt fra samme merke, mest pga pris. Men nå er jeg på jakt etter nye produkter etter at jeg har funnet ut at begge produktene er blant verstingene på dyretesting.

Anonymkode: 942b6...2ac

Skrevet

Ja, jeg er bevisst på hva jeg velger. 

Anonymkode: c15fd...ad8

Skrevet

Kan jeg få vite hvem dere velger? Interessant å se. 

selv liker jeg prøve ut forskjellige, for å se om de er oppskrytt eller undervurdert. Eller hcordan håret blir i det hele tatt. 
melker huden for den saks skyld.

Jeg har prøvd en del nå og jeg har slitt med hår som har hatt lett for å bli tørt i tuppene. 
Jeg tenker også etikken bak produktene nå.

jeg kan alltids komme med erfaringer om noen er ute etter.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

selv liker jeg prøve ut forskjellige, for å se om de er oppskrytt eller undervurdert. Eller hcordan håret blir i det hele tatt. 

Jeg har prøvd en del nå og jeg har slitt med hår som har hatt lett for å bli tørt i tuppene. 

Jeg bruker shampo fra Living proof, og til kroppen bruker jeg shea shower cream (såpefri). Det er det som for tiden funker best for meg. Ingen av merkene tester på dyr.

Skrevet

Jeg har lenge brukt head and shoulders sjampo. Har slitt med kløe i hodebunn og brukt alle mulige dyre og billige sjampoer og middel på apoteket. H&S er det eneste som funker. Andre råd? Balsam er enten all soft fra Redken eller Define moroccan oil. 

Dusjskum fra Rituals

Anonymkode: ddaad...043

Skrevet

Ja, siste halve året har jeg brukt Defy Damage fra Joico. Håret mitt var farget, slitt og tørt etter sommeren. Også bruker jeg varmebeskyttende spray fra Joico når jeg føner. Kan godt bruke "billigshampo" fra matbutikken i perioder, men da merker jeg håret blir anderledes. 

Anonymkode: e93fc...495

Skrevet

Er ikke nøye på merket, men bruker de som er svanemerket. 

Anonymkode: 0300c...20a

Skrevet

Er ikkje så nøye på merket, men får veldig fort fett hår om eg brukar feil type, så passar på å kjøpe shampoo som passar håret. Dusjsåpe er verre, får fort veldig tørr hud (og det der er ikkje logisk. Kvifor får eg fett hår når huda er så tørr??) 

Anonymkode: 41391...5d7

Skrevet

Billigste. First price 

Anonymkode: a92eb...e67

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke «hvem dere velger». Lær deg grunnleggende grammatikk

Anonymkode: 2a409...8d7

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke «hvem dere velger». Lær deg grunnleggende grammatikk

Anonymkode: 2a409...8d7

Lær deg grunnleggande folkeskikk først. Hi spurde om shampo, ikkje om norske gramatikkreglar. 

Skrevet

Shampo må jeg bruke penger på, fordi hodebunnen går bananas med vanlig sjampo. Bruker nå Vichy mot tørr hodebunn.

Håndsåpe må være parfymefri. Jeg er veldig fornøyd med Änglemark fra Coop. Bonuspoeng for at den kommer i stor refillpose også!

Skrevet
14 minutter siden, Bruker3 skrev:

Shampo må jeg bruke penger på, fordi hodebunnen går bananas med vanlig sjampo. Bruker nå Vichy mot tørr hodebunn.

Håndsåpe må være parfymefri. Jeg er veldig fornøyd med Änglemark fra Coop. Bonuspoeng for at den kommer i stor refillpose også!

Merkelig, vi får tørre, blødende og sprukne hender av Änglamark sin håndsåpe.

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Virker som en del bare tar noe tilfeldig i hyllen. Hva avgjør isåfall hva du velger? Pris? Lukt? Hvordan det er mot håret?

nei

Anonymkode: 1a62c...201

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei

Nei til alt?

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Nei til alt?

velger de billigste på normal, men de lukter godt :) eller det vil si det er mye billigere enn vanlig butikk

Skrevet

Nei, bruker til og med hotellsåper. First price sin dusjsåpe er god, shampoen har jeg ikke prøvd. Kjøper 400 ml flasker på Rusta eller Europris. 

Anonymkode: ed616...0ce

Skrevet

Kjøper kun de som ikke er testet på dyr. Har etterhvert kommet mange merker som ikke tester på dyr, så jeg finner alltid noe tilpasset min hud og hår.

Skrevet

Bruker bare Body Shop . Fordi produktene ikke er testet på dyr. Against Animal Testing. ☺️

Anonymkode: 805bc...4e2

Skrevet
12 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg bruker shampo fra Living proof, og til kroppen bruker jeg shea shower cream (såpefri). Det er det som for tiden funker best for meg. Ingen av merkene tester på dyr.

Hvor kjøper du den såpefrie såpen?

Anonymkode: 642ba...450

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...