Gå til innhold

Noen anbefalinger for ferie i England?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To barn på 7 og 12. tenkte å kombinere London med litt andre steder kanskje dra til Oxford og Cotswold, eller sydover. til sommeren...

Anonymkode: 7a755...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fint. Husk at London er stort og man bruker mye tid på forflytning. 

Oxford er fint. Typisk gåby, men mye å se. Bo på et college, vi bodde på Keble, ikke billig men veldig kult. 

Badeferie i Bourbemouth? Knallfine strender. 

Kombiner Stonehenge med Salisbury. 

Skrevet

Portsmouth var en veldig fin by. Der er strand, tivoli, "Aker brygge", gamleby og du kan ta luftputebåt til Isle of Wight som er ei fin øy med masse opplevelser. Enkelt og greit å ta tog fra London. 

Visst du har leiebil anbefaler eg Stonehenge og Castle combe. 

Skrevet

Brighton! 

Anonymkode: 47c6d...878

Skrevet

Dere MÅ dra hit:

https://www.bournemouthbeachlodges.co.uk

Vi kombinerte det med London. 2 timers togtur fra London.

Dere bor PÅ stranden. Og det er helt fantastisk. Faktisk mye bedre enn bildene kan då frem. 

Hvis dere drar dit, bestill welcome platter fra moleculear magic, link på siden til Bournemouth beach lodges. Vi hadde mat hele oppholdet etter å ha bestilt dette. Utrolig! 

Anonymkode: 0a290...9ae

Skrevet

York!

Fantastisk by me alt hva voksne og barn vil trenge og ønske! To timer unna London med tog!

Anonymkode: c7248...a7d

Skrevet

Har mest erfaring med nord og øst England, der vi har familie: York er flott, masse historie og kultur. Durham er nydelig, Barnard Castle, Alnick og Berwick - skikkelig Harry Potter land. 

Har hørt masse bra om the Cotswolds, Cornwall inkludert Polperro: https://www.visitcornwall.com/places/polperro

Anonymkode: f3c22...a86

Skrevet

Sidmouth er helt utrolig flott! Vi bodde på Sid Valley Country House Hotel. En virkelig drømmedestinasjon 😊 

Anonymkode: a1f30...610

Skrevet
På ‎30‎.‎12‎.‎2019 den 23.38, Anonym bruker skrev:

Dere MÅ dra hit:

https://www.bournemouthbeachlodges.co.uk

Vi kombinerte det med London. 2 timers togtur fra London.

Dere bor PÅ stranden. Og det er helt fantastisk. Faktisk mye bedre enn bildene kan då frem. 

Hvis dere drar dit, bestill welcome platter fra moleculear magic, link på siden til Bournemouth beach lodges. Vi hadde mat hele oppholdet etter å ha bestilt dette. Utrolig! 

Takk til alle som har svart!

Hvorfor må vi dra hit anonym 9ae? Du har linket til dette før også, mener jeg har sett det her inne:)

Blir det ikke mye sand inn i leilighetene?

Er Bournmouth bedre ferieby enn Portsmouth? Jeg synes det ser fint ut begge steder og kunne gjerne tenkt meg en tur over til Isle of Wight.

Dere som er erfarne englandsturister, hvor ville dere dratt med barn etter å ha vært en liten uke i London?

Skrevet

Oxford er helt nydelig, med alle sine vakre bygninger og kanaler, og en fin destinasjon hele året. Det regner en del, så klart, men det kan det gjøre om sommeren også. Jeg var der i januar, da var det sol, 15 grader og påskeliljer i parkene. 

Anonymkode: 6de42...e6a

Skrevet

Det kommer litt an på hva dere er ute etter?

Oxford og Cambridge er begge fine steder. Masse å gjøre med barn.

langs kysten, særlig sørvest er det også kjempefint. masse nydelige strender, dog noe ustabilt vær. Weymouth er vår favoritt. Cornwall er en opplevelse i seg selv.Bristol og Bath er også verdt et besøk.

Anonymkode: a5ef2...a9a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk til alle som har svart!

Hvorfor må vi dra hit anonym 9ae? Du har linket til dette før også, mener jeg har sett det her inne:)

Blir det ikke mye sand inn i leilighetene?

Er Bournmouth bedre ferieby enn Portsmouth? Jeg synes det ser fint ut begge steder og kunne gjerne tenkt meg en tur over til Isle of Wight.

Dere som er erfarne englandsturister, hvor ville dere dratt med barn etter å ha vært en liten uke i London?

Grunnen til at jeg sier at dere MÅ dra dit, er fordi det er den beste ferieopplevelsen jeg har hatt. 

Det gjorde det mulig å kombinere storbyferie og strandferie med en enkelt togtur.

Hyttene var utrolig fine og rene, og opplevelsen av å bo på stranden var helt fantastisk. Å sitte på terrassen med et glass vin til solnedgangen og høre bølgene, eller nyte morgenkaffen i senga med følelsen av å så og si sitte på stranda. Hytta kunne åpnes helt i front, så vi fikk hele scenariet inn.

Men dette er jo en ferie som passer utmerket for meg som elsker sjø og strand.. og det vil ikke passe for dem som ikke liker det. 

Vi hadde ikke problem med sand i leiligheten.

Utover opplevelsen av å bo på stranda er nok ikke Bournemouth en by jeg ville reist til for å bare bo på hotell, men det er spennende reisemål kort til unna om man har leiebil. 

Vi hadde 4 dager i strandhuset, og kunne blitt mye lengre. Det var perfekt etter noen hektiske dager i London med masse opplevelser. 

Skrevet

Jeg er blitt veldig glad i Chester. Den har en av europas flotteste dyrehager, Chester Zoo. https://www.chesterzoo.org/

Men er også en flott by for shopping og turer langs kanalen. Katedralen i Chester er fantastisk, og en tur rundt bymuren er obligatorisk. 🙂 Ellers må jeg si at Llandudno i Wales var veldig flott. Dessverre var det litt for mye vind til at gondolene gikk da vi var der, for det hadde vært en flott opplevelse. Men vi gikk opp til Great Orme på beina, noe som var en flott tur med en alldeles utrolig utsikt.

Skrevet
På 30.12.2019 den 23.19, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Går fint. Husk at London er stort og man bruker mye tid på forflytning. 

Oxford er fint. Typisk gåby, men mye å se. Bo på et college, vi bodde på Keble, ikke billig men veldig kult. 

Badeferie i Bourbemouth? Knallfine strender. 

Kombiner Stonehenge med Salisbury. 

Signerer alt Doppler skriver her.

Jeg var forresten tre uker i Bournemouth en sommer, fantastisk flott sted. Men skulle gjerne hatt tre måneder i London for å rekke gjennom alt jeg ønsker å se og oppleve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...