Gå til innhold

Hva er riktig i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med datteren min på Teknikmagasinet nå i romjula. Hun fant en lader til mobil på et stativ hun hadde lyst på. Den var priset til 99 kr. Tok den med til kassa og da var plutselig prisen 199. Jeg sa at den var priset til 99 kr. Da sier han i kassa "Å ja, den prisen var bare ut jul den. Vi har glemt å prise den om vi". Jeg svarte at mtp at den (og en haug med andre ting/ladere også hang nedpriset på samme stativ) er priset til 99, så bør jeg få den til 99. Neeeeiiii, det kunne de ikke altså. Det gikk ikke ann. Gikk uten å kjøpe lader. 

Der var det altså et helt stativ med nedprisede varer de ikke hadde giddet å prise om igjen. Og når folk kommer i kassa så har det en helt annen pris. Jeg mener at jeg burde ha fått laderen til 99 kr slik den stod priset til.

Eller tar jeg feil?

Anonymkode: 4d73c...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kundeservice ville vært å ta 99 for den. Men de er vel ikke pliktig til det. 

Skrevet

Det er merket pris som gjelder. Du har rett.

Anonymkode: 81252...c67

Skrevet

Jeg har vært borti lignende, fikk da for den prisen som var satt ned. "Dette var dessverre feil pris, men du skal få for denne prisen". Så du fikk dårlig service.

Anonymkode: fd68b...a63

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er merket pris som gjelder. Du har rett.

Anonymkode: 81252...c67

Nei.

Anonymkode: dcb24...70c

Skrevet

Du har rett. 

Anonymkode: 2dfc7...1bb

Skrevet

Merket pris gjelder. De kan ikke kreve annen pris i kassen enn den de oppgir i butikken. 

Anonymkode: a207b...da6

Skrevet

Du gjorde i alle fall helt rett som gikk, og ikke betalte dobbel pris. Jeg mener merket pris er den du skal betale, uansett om det egentlig er feil pris. Jeg tror regelen sier at kunden skal ha den prisen som står på hylla, og at feilprising ikke skal gå i kundens disfavør. 

Anonymkode: 2c019...ac7

Skrevet

HELT ENIG MED DEG. 

Lat butikkmedarbeider. 

Anonymkode: 80966...cec

Skrevet

Ut jul sa han, det er da vitterlig jul ennå. Du har uansett rett mtp merking. 

Anonymkode: 328cb...279

Skrevet

Du skal få kjøpe varen til den prisen som står på varen i butikken!!

Anonymkode: b9448...788

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Anonymkode: dcb24...70c

Jo, så klart. Alt annet går under "villedende reklame". De har selv ansvar for å informere kundene rett. At de slurver med hyllemerkingen er jo deres egen feil.

Anonymkode: 71bad...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...