Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Har jeg forstått det riktig om jeg har tolket det dithen at man kan ha rett til utdanningsstønad og overgangsstønad under utdanning om man er alene med barn? Vet at os kun er i en gitt tidsperiode. Men i mitt tilfelle hadde det vært tiltenkt os og utd stønad og stønad til barnepass (bhg og sfo) til utdannelsen er gjort og jeg da kan forsørge de selv uten disse stønadene. er det slik det er tiltenkt? Eller misforstår jeg? Jeg vil ikke inn på grunnen, men jeg er påvei ut av ekteskapet. Og han skal ikke ha noe samvær (er gode grunner til det). eneste grunnen til at jeg fremdeles er i dette, er det økonomiske og barnas behov for .. mat, klær og tak over hodet... jeg sørger for trygghet og stabilitet for de, far er kun hjemme etter de er lagt. rotete dette, beklager det. Men har jeg forstått dette med stønadene korrekt? hilsen en som ønsker barna en bedre fremtid Anonymkode: b2455...e55
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Tror det stemmer. Man kan få noe fra lånekassen og os og stønad til barnetilsyn som student. Ganske ok støtteordninger for aleneforeldre som vil studere. Pluss en ekstra barnetrygd. Anonymkode: e1554...c42
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Om du blir skilt og har barn under en viss alder, tror det er 8 år, så kan du få overgangsstønad ja. De stiller aktivitestkrav om barnet er over 1 år gammelt. Det er jo veldig lurt å bruke tiden på os til å studere... Anonymkode: c1b60...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå