Gå til innhold

Lav temperatur i parforholdet..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt noen råd!! 🆘

Vi har vært sammen i 5 år, og har et felles barn. Ting har dabbet veldig av de siste årene, det er ganske kjedelig, vi har ikke så mye å prate om, lite berøring, sex osv... 

Skal sies at jeg har veldig mye å gi! Men syns det er vanskelig når jeg får så lite tilbake.. Har foreslått parterapi, men han har ikke veldig lyst! Han sier han er veldig fornøyd slik ting er, og at det er vanskelig å bli flinkere på å dekke mine behov (altså komplimenter, en armkrok, spontan klem, sånne ting).. For han har ikke noe særlig behov!! Har snakket om dette tusen ganger, men han glemmer det etter 48 timer 😩

Jeg ender opp med å føle meg lite verdt.. At han ikke vil tenke litt mer på mine behov som kjæreste! Vi elsker hverandre, og ønsker å være sammen. Men jeg kjenner at nå må jeg snart ‘bli sett’. Bli invitert inn i armkroken mens vi ser på TV, bli strøket litt på armen, få høre at jeg er vakker eller fin på håret.... Det er vel ikke for mye å be om☹️ Selv kan jeg gi både kyss og klem, si han ser flott ut, rose han for ting i huset.. 

Har dere noen råd til å bedre dette?? Jeg ønsker mer gnist. Mer kjærlighet. Bedre kommunikasjon... Er familievernkontoret løsningen? På forhånd takk ❤️

Anonymkode: 5f5ac...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi så skal du få, let så skal du finne? 

Mange vil ha mer kos, om dem først får. 

Finn måter å få han "forelska" igjen, hva liker han"

Og snakk sammen flere ganger. Jeg tenker vell kanskje også at du kanskje må senke forventningene også. 

Anonymkode: f907d...e80

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi så skal du få, let så skal du finne? 

Mange vil ha mer kos, om dem først får. 

Finn måter å få han "forelska" igjen, hva liker han"

Og snakk sammen flere ganger. Jeg tenker vell kanskje også at du kanskje må senke forventningene også. 

Anonymkode: f907d...e80

Som sagt; jeg gir ❤️ Men han gir ikke tilbake! Altså; han klemmer jo tilbake, men jeg får ikke en uventa klem av han.. Om det var forståelig! 

Snakka om forelskelse i sta faktisk!! Artig. Hva han liker - hvordan da?? Han liker å spille Xbox, så det gjør han mange timer hver kveld..

Forventningene mine er ganske lave! Jeg blir jo henrykt om han kommer tuslende for å gi meg et kyss, ut av det blå.. Skal ikke så mye til for at jeg blir lykkelig ❤️
 

Har forøvrig blitt enige om fvk nå! Så håper det kan hjelpe:)

Anonymkode: 5f5ac...556

Skrevet

Kjenner meg igjen... Her har jeg sagt 1000x til mannen at jeg trenger kos, nærhet, kyss osv. Inn det ene øret og ut av det andre.... Men... En dag fikk jeg nok og sa at nå må vi ta en prat. Denne setningen ble mannen min skremt av... Og så fortalte jeg han hva jeg trenger, hva som ikke fungerer lenger, hva som må endres... Og om han er villig til å jobbe for forholdet. Og dersom han ikke vil så er det ikke vits å være sammen kun for barna... Og gjett hva... Han har blitt bedre til å gi meg kos, nærhet, kyss. Han kan fortsatt bli flinkere, men ting har blitt bedre.

Så kanskje du skulle ha tatt en slik prat med han??

Lykke til ❤ det er dessverre ikke så enkelt med disse mannfolka. Men ikke gi opp enda.

Anonymkode: 927f4...6ac

Skrevet

"Har foreslått parterapi, men han har ikke veldig lyst! Han sier han er veldig fornøyd slik ting er..."

Her tror jeg problemet ditt ligger, HI. Han er fornøyd. Han ønsker ingen endring. Hvorfor skal han bruke energi på å endre noe han ikke ønsker å endre?

Jeg hadde krevd et ultimatum. Jeg hadde ikke blitt i et forhold med en mann som er så egoistisk at han driter i at du ikke er lykkelig i forholdet, bare han selv har det bra. Det er ikke kjærlighet i mine øyne, det er pur egoisme. Jeg hadde heller ikke orket å kaste bort livet mitt på en voksen (?) mann som sitter flere timer og spiller hver dag.

Jeg tror du må finne ut hva du vil, HI. Så må du gi ham et ultimatum. Så setter du en tidsfrist for deg selv, hvis han ikke har vist at han f.eks. over tid har bedret seg markant, f.eks. til over sommeren, da må du stille deg et spørsmål om hva du selv ønsker deg av livet, av den du skal dele livet ditt med.

Anonymkode: ea9f8...969

Skrevet

Menn er stort sett fornøyde de... helt til de blir forlatt og ikke «aner» årsaken til at de blir skilt. Dette til tross for at dama har fortalt nøyaktig hva hun savner, trenger og har behov for, som regel gjennom ÅR! 

Men menn er så jævla enfoldige! De registrerer ingenting som foregår utenfor sin egen navle. Gi de taco på fredag og sex hver lørdag, så er livet perfekt!

At de selv må gi noe for å bidra til at et forhold er godt, er i deres øyne alt for mye forlangt. 

Anonymkode: 5e056...f06

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sier han er veldig fornøyd slik ting er, og at det er vanskelig å bli flinkere på å dekke mine behov (altså komplimenter, en armkrok, spontan klem, sånne ting)..

Hva sier han når du uttrykker at du IKKE er fornøyd, da? Syns han det er rimelig og greit at kun én av dere skal være lykkelig i forholdet?

 

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ender opp med å føle meg lite verdt.. At han ikke vil tenke litt mer på mine behov som kjæreste!

Hva sier han når du forteller at hans atferd får deg til å føle deg lite verd? Syns han det er fint og OK at du føler deg lite verd på grunn av noe som han har makt til å rette på med veldig enkle tiltak? Hvordan begrunner han at han heller vil la deg føle deg dårlig enn å kysse deg litt oftere? 

For det er jo helt grunnleggende et valg han tar.

Anonymkode: d3ae7...624

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn er stort sett fornøyde de... helt til de blir forlatt og ikke «aner» årsaken til at de blir skilt. Dette til tross for at dama har fortalt nøyaktig hva hun savner, trenger og har behov for, som regel gjennom ÅR! 

Men menn er så jævla enfoldige! De registrerer ingenting som foregår utenfor sin egen navle. Gi de taco på fredag og sex hver lørdag, så er livet perfekt!

At de selv må gi noe for å bidra til at et forhold er godt, er i deres øyne alt for mye forlangt. 

Anonymkode: 5e056...f06

Hør hør 👍

Anonymkode: 927f4...6ac

Skrevet
På 31.12.2019 den 2.31, Anonym bruker skrev:

Menn er stort sett fornøyde de... helt til de blir forlatt og ikke «aner» årsaken til at de blir skilt. Dette til tross for at dama har fortalt nøyaktig hva hun savner, trenger og har behov for, som regel gjennom ÅR! 

Men menn er så jævla enfoldige! De registrerer ingenting som foregår utenfor sin egen navle. Gi de taco på fredag og sex hver lørdag, så er livet perfekt!

At de selv må gi noe for å bidra til at et forhold er godt, er i deres øyne alt for mye forlangt. 

Anonymkode: 5e056...f06

Dessverre enig.

Anonymkode: d3ae7...624

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier han når du uttrykker at du IKKE er fornøyd, da? Syns han det er rimelig og greit at kun én av dere skal være lykkelig i forholdet?

 

Hva sier han når du forteller at hans atferd får deg til å føle deg lite verd? Syns han det er fint og OK at du føler deg lite verd på grunn av noe som han har makt til å rette på med veldig enkle tiltak? Hvordan begrunner han at han heller vil la deg føle deg dårlig enn å kysse deg litt oftere? 

For det er jo helt grunnleggende et valg han tar.

Anonymkode: d3ae7...624

Han sier at det ikke er hans oppgave å gjøre meg lykkelig, gi meg selvtillit osv. "Vi er vår egen lykkes smed"...
Jeg sier jo ikke at det er hans oppgave å gjøre meg lykkelig på alle arenaer i livet. Men at han skal få meg til å føle meg verdt noe i hans øyne, føle meg elsket.. Føle meg som en kjæreste, ikke bare en mamma for vårt barn. 

Jeg elsker å være mamma, men det er ikke nok i et parforhold. Da vil jeg jo føle gnist, kjærlighet og glede mellom meg og partner.. Men jeg skal bestille time hos familievernkontoret. Håper det hjelper!!!

Anonymkode: 5f5ac...556

Skrevet
På 31.12.2019 den 2.31, Anonym bruker skrev:

Menn er stort sett fornøyde de... helt til de blir forlatt og ikke «aner» årsaken til at de blir skilt. Dette til tross for at dama har fortalt nøyaktig hva hun savner, trenger og har behov for, som regel gjennom ÅR! 

Men menn er så jævla enfoldige! De registrerer ingenting som foregår utenfor sin egen navle. Gi de taco på fredag og sex hver lørdag, så er livet perfekt!

At de selv må gi noe for å bidra til at et forhold er godt, er i deres øyne alt for mye forlangt. 

Anonymkode: 5e056...f06

Dette var nå da fryktelig både generaliserende og nedlatende! Det er godt mulig at det gjelder en del menn, men neppe de fleste. I hvert fall har ikke jeg noen slike i min omgangskrets, heldigvis! De mennene jeg omgås, min egen mann, svogere, far, bestefedre, fetter, kompiser osv, er langt i fra navlebeskuende idioter som ikke skjønner at de må delta aktivt for å opprettholde gode relasjoner. Og slik oppdrar vi sønnene våre også, og datteren vår for den saks skyld. 

HI, jeg tror du må være enda mer tydelig. Spør ham om han virkelig er fornøyd med forholdet når han vet at du ikke har det bra. Selv om han føler at han har det bra i seg selv, er det ikke sikkert at han har reflektert over at det at du ikke har det bra faktisk betyr at forholdet i seg selv er dysfunksjonelt. 

Anonymkode: 0ed3c...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...