Gå til innhold

Noen her som bor i Fyllingsdalen i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere? 

Og i hvilket område i Fyllingsdalen er best?

Jeg vurderer å flytte dit (bor på Askøy nå) men samtidig er det jo litt skummelt å flytte til et helt nytt sted😏

Anonymkode: f431e...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trives dere? 

Jeg vurderer å flytte dit (bor på Askøy nå) men samtidig er det jo litt skummelt å flytte til et helt nytt sted😏

Fyllingsdalen strekker over mye, da :) Du har selve Dalen, men også Bønes og alt mellom Straume bro og Oasen. 

Hvilket område som er best er vanskelig å si.. Bønes mot syd er kjempebra, Vassteigen området har fått masse nye eneboliger og virker veldig fint for barnefamilier  Spørs hva du er på jakt etter  

Jeg trives kjempegodt som Fyllingdøl :) 

Anonymkode: c1aad...88d

Skrevet

Takk for svar! Jeg vil bo sentralt med godt kollektivtilbud. Og i leilighet👍 Orker ikke lenger å ta vare på hus og det vedlikeholdet som da kreves. 

Jeg har også to ungdommer med på flyttelasset så vi må jo ha litt plass, men trenger ikke bo i nærheten av lekeplass og typiske «områder for småbarnsfamilier»

Skrevet

Jeg bor i Fyllingsdalen. Bor i lavblokkene i området med oasen og har barn som har Løvås skole som nærskole. Veldig fornøyd med området vi bor i. Trygg skolevei uten bilvei, 3 barnehager i kort gåavstand. Buss og butikk(oasen) bare et par minutter unna. Masse lekeplasser i nærheten. Ballbinge og skatepark i nærheten og ikke minst masse unger i området. 
Har en venninne som bor på varden i rekkehusene der, med varden skole som nærskole. Fint der også, men mer trafikkert og mindre barn ute i gatene da det er langt mellom lekeplassene og ikke mye «grønt»areale hvor barns treffes for å leke osv.

skulle vi flyttet ville jeg kjøpt rekkehus i sikthaugen.

Anonymkode: 37f7f...237

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Jeg vil bo sentralt med godt kollektivtilbud. Og i leilighet👍 Orker ikke lenger å ta vare på hus og det vedlikeholdet som da kreves. 

Jeg har også to ungdommer med på flyttelasset så vi må jo ha litt plass, men trenger ikke bo i nærheten av lekeplass og typiske «områder for småbarnsfamilier»

Da er nok området rundt Oasen gjerne mest tingen for dere :) Trivelig, rolig og nær bybane/buss. Er supert grøntområde ved Sælenvassdraget og helt ok trening for dasken om du vil ta en tur opp på Løvstakken eller Gullfjellet. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trives dere? 

Hvorfor akkurat Fyllingsdalen?

Anonymkode: b2a27...df5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er nok området rundt Oasen gjerne mest tingen for dere :) Trivelig, rolig og nær bybane/buss. Er supert grøntområde ved Sælenvassdraget og helt ok trening for dasken om du vil ta en tur opp på Løvstakken eller Gullfjellet. 

Ja enig i det. Området rundt oasen ville jeg anbefalt. Masse 4-roms leiligheter i lavblokkene ved oasen. 

Anonymkode: 37f7f...237

Skrevet

Takk for gode tips!! 

Og til deg som lurte på hvorfor Fyllingsdalen, jeg er ikke bundet opp til Fyllingsdalen men tenker at det er viktig med gode bussforbindelser (og bybane) til sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...