Gå til innhold

Bilstol. Barnet veier 18 kg. Men er bare 2 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det bør du ikke bruke. Barnet bør sitte bakover 2 år til fordi hodet fortsatt er stort i forhold til resten av kroppen og det er stor sannsynlighet for nakkeskade ved en evt kollisjon. Det finnes mange seter som kan brukes bakover lengre enn til 18kg, så ville heller kjøpt et av dem. 

Anonymkode: b1c7f...650

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt et bakovervendt sete som går opp til 25kg, feks besafe izi pluss. 

Anonymkode: 41576...931

Skrevet

så lenge barnet er 18kg, så går dette fint, og man må ikke sitte bakover når man er 2 år, er lovlig og snu når barnet er 15mnd

Anonymkode: c3750...be9

Skrevet

Anbefaler axkid minikid. Alt for tidlig å snu en toåring selv om det desverre er lovlig. 

Anonymkode: 70d0a...071

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

så lenge barnet er 18kg, så går dette fint, og man må ikke sitte bakover når man er 2 år, er lovlig og snu når barnet er 15mnd

Men er beltestol ok?

Anonymkode: 6c2d5...349

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler axkid minikid. Alt for tidlig å snu en toåring selv om det desverre er lovlig. 

Anonymkode: 70d0a...071

Skal sjekke ut

Skrevet

Sjekk ut Max way plus også, evt klippan century, førstnevnte passer best i flate bakseter, og siste i mer bratte bakseter foe å få riktig vinkel på seteryggen i barnesetet

Anonymkode: dacab...567

Skrevet

Hvis du har en toåring som veier 18kg håper jeg dere får hjelp av helsestasjon/fastlege. For det er langt over kurvene. Om han da ikke er veldig veldig lang(?) Men om han veier mye i forhold til høyden er det viktig å ta tak i det, for kraftig overvekt i den alderen gjør det mye mer sannsynlig at man er overvektig som voksen med alle følgesykdommer det medfører 

Anonymkode: 654b5...73c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har en toåring som veier 18kg håper jeg dere får hjelp av helsestasjon/fastlege. For det er langt over kurvene. Om han da ikke er veldig veldig lang(?) Men om han veier mye i forhold til høyden er det viktig å ta tak i det, for kraftig overvekt i den alderen gjør det mye mer sannsynlig at man er overvektig som voksen med alle følgesykdommer det medfører 

Han er virkelig ikke overvektig. Men han er svært kompakt. En nydelig skapning 💙 Han blir 3 år om noen mnd. 

Skrevet

Galskap å snu en 2-3 åring.. sjekk ut axkid minikid, britax maxway og klippan century. Ett av de må da passe, selv om han er stor i str. 

Min satt i minikid til han var 5,8 år, 20 kg og 120 cm. Kunne fint sittet lenger også, men han ble altså snudd i sommer. 

Anonymkode: 0c205...835

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre lovlig, ja, men fullstendig uforsvarlig. Forstår ikke hvordan enkelte kan ta så lett på sikkerheten til barna. Det kan faktisk være snakk om liv eller død, ev. et barn som ender opp lam. Jeg hadde ikke klart å leve med meg selv når jeg da viste at jeg hadde gått imot anbefalingene om sikring av barn. Det går nok fint med beltestol så lenge man ikke havner i noe ulykke..

Anonymkode: 4c799...16a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er virkelig ikke overvektig. Men han er svært kompakt. En nydelig skapning 💙 Han blir 3 år om noen mnd. 

Artig hvordan det er ulikt mellom barn. Min 7-åring veier også 18 kilo men er på grensen til undervektig da. Fortsett med bakovervent en stund til til nakken vokser seg sterkere. 

Anonymkode: 4bcf8...892

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke uttal deg om ting du åpenbart ikke har peiling på!! Et barn under 2 år skal ALDRI sitte fremovervendt!!

Anonymkode: 5bffd...ed7

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo en annen ting. Min 4 åring veier ikke 15 kg enda og min 6 åring er også under 18 kg. Ingen av dem er kjempetynne...

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Ikke uttal deg om ting du åpenbart ikke har peiling på!! Et barn under 2 år skal ALDRI sitte fremovervendt!!

er forsatt lovlig, men om det er lurt er jo en annen sak

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Dessverre lovlig, ja, men fullstendig uforsvarlig. Forstår ikke hvordan enkelte kan ta så lett på sikkerheten til barna. Det kan faktisk være snakk om liv eller død, ev. et barn som ender opp lam. Jeg hadde ikke klart å leve med meg selv når jeg da viste at jeg hadde gått imot anbefalingene om sikring av barn. Det går nok fint med beltestol så lenge man ikke havner i noe ulykke..

Anonymkode: 4c799...16a

er enig i den,men er forsatt lovlig ,så hun hadde ikke gjort noe galt hvis hun satt han fremover

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er enig i den,men er forsatt lovlig ,så hun hadde ikke gjort noe galt hvis hun satt han fremover

Hun hadde ikke gjort noe ulovlig, men galt ville det vært. 

Anonymkode: 0c205...835

Skrevet

Ville valgt en som går til 25 kg. Mange er fornøyd med å gi minikid. Vi snudde eldste rundt 3 år, men han var 110 cm og 19.5 kg på det tidspunktet. Og det er mange år siden. I dag hadde jeg heller valgt bakovervendt et år til.

Anonymkode: 13c3c...406

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du kan ikke bare anta at han er lang? Du må tro det verste? Min eldste var også 18 kg før han fylte 3 år, men han var, og er, veldig lang. Nå er han 17 år og 98 kg, men også 1.98 m høy og med masse muskler. 

Anonymkode: e83b4...e54

Skrevet

Nei, den burde du ikke bruke. Vi har Axkid minikid. Jenta er 107 cm og 17 kg og har god plass i den enda.

Anonymkode: 0c830...461

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo galt selv om der er lov. Veldig galt.

Skrevet

Bilstol tråd ja....

her inne mener flertallet at barn bør ditte bakovervendt til langt ut på barneskolen. Om 8 åringen synes det er flaut med venner i bilen, spiller det ingen rolle. 

Spør et annet sted du....

Anonymkode: f1bf0...b3d

Skrevet

Jeg snudde min da hun var 2 år. Hadde jeg fått et barn til hadde jeg ikke snudd før 4-års alder. Har lært i ettertid at barnet mitt ble snudd altfor tidlig og jeg priser meg lykkelig for at vi ikke var involvert i noen ulykke! 

Nå er hun 8 og sitter såklart i beltestol

Anonymkode: 01da1...20c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bilstol tråd ja....

her inne mener flertallet at barn bør ditte bakovervendt til langt ut på barneskolen. Om 8 åringen synes det er flaut med venner i bilen, spiller det ingen rolle. 

Spør et annet sted du....

Anonymkode: f1bf0...b3d

🙄

Anonymkode: e83b4...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...