Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 De er vel vant til smell? Hvorfor inngår ikke sosialiseringstrening av hund å ikke være redd fyrverkeri ol? Er hunder spesielt dumme siden de blir så redde? Har hatt katt i alle år og de bryr seg jo ikke. Litt skeptiske første gangen kanskje, men de husker jo til neste år at det ikke er farlig. Anonymkode: 2d566...e18
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Du må huske på at hørselen til hunder er mange ganger bedre enn vår, så den smellingen kan være direkte smertefull for dem, og når det da attpåtil smeller så mye blir de både redd og får litt hetta. Men det er helt klart mulig å venne dem til det. Vi satte på fyrverkeri på youtube flere ganger i uka i desember første leveåret til hunden, og den ble ikke redd på nyttårsaften. Men var inne med han da, lyden blir litt dempet inne. Svogeren min skal på død og liv ut med hunden sin kl 12. Hun er ikke redd redd, men kryper sammen og viser tydelig mistrivsel. Det er nok høye lyder for henne. Anonymkode: b6832...f59
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Jeg har hund, ikke jakthund, og hun ligger og sover under fyrverkeriet. Ikke har vi gjort noe spesielt for det heller, hun er bare ikke redd. Mine besteforeldre har i alle år hatt katt og det er ymse hvor redd de har vært. Noen har ikke brydd seg, en lå og skalv så langt under sofaen som han kom. Tror ikke type dyr nødvendigvis har så mye å si, mer personlighet. Anonymkode: 28457...37f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 Vi hadde jakthund og hun var livredd fyrverkeri. Når man skyter med gæver så smeller det en gang, ikke hundrevis på en gang. Samtidig så hviner det i rakettene hvis du skjønner. De skjønner heller ikke hvor det kommer fra. Ellers var hun ikke nervøs for noe. Jo, hun ble engstelig når det tordnet og. Anonymkode: c3263...3c2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Dachen til mine foreldre går i full los. Ikke redd i det heile. Kattene våre sitter i vinduet å ser på. Anonymkode: 5bdad...f5f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Har jakthund som liker å sitte på trappa og se på fyrverkeriet. Anonymkode: d9ae1...5df
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Ja, det kan de fort være. Ingen raseforskjell der. Kjenner livredde jakthunder og andre hunder som ta det helt med ro. Anonymkode: 7a84c...3c9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Mine var det. På jakt var de i "jaktmodus", og ikke skuddredde, men fyrverkeri hadde både annen lyd og var uforutsigbart (ikke vant til at vi skøt i stua) og den ene i allefall var livredd mens den andre mer utilpass en direkte redd Anonymkode: 7cee2...2c5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Vi har både katter og hunder og bor midt i et byggefelt hvor folk skyter opp raketter i stor stil. Ingen av dyrene bryr seg nevneverdig. Har hatt 2 katter tidligere som har vært helt hysterisk, men de vi har nå, reagerer ikke. Anonymkode: 1007c...110
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har både katter og hunder og bor midt i et byggefelt hvor folk skyter opp raketter i stor stil. Ingen av dyrene bryr seg nevneverdig. Har hatt 2 katter tidligere som har vært helt hysterisk, men de vi har nå, reagerer ikke. Anonymkode: 1007c...110 Jaktkatter? 🤔 😆 Anonymkode: 7cee2...2c5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 Har jakthund. Hun er ikke redd. Ikke katten vår heller, de er svært rolige begge to på nyttårsaften. Anonymkode: 37f92...c79
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 Vi hadde en blandingsrase og var ikke redd. Lå gjerne ute på trappa og kikket på rakettene. Anonymkode: 59df0...05f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 Kattene jeg har hatt har vært livredde i alle fall, det er nok ikke sånn at INGEN katter er redde...... Anonymkode: fdbde...e99
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: De er vel vant til smell? Hvorfor inngår ikke sosialiseringstrening av hund å ikke være redd fyrverkeri ol? Er hunder spesielt dumme siden de blir så redde? Har hatt katt i alle år og de bryr seg jo ikke. Litt skeptiske første gangen kanskje, men de husker jo til neste år at det ikke er farlig. Anonymkode: 2d566...e18 Det er jo ikke sånn at ingen katter her redde, eller at alle hunder er redde. Min katt bryr seg overhodet ikke om fyrverkeri så lenge hun er inne. Naboens katt er kjemperedd for alle smellene, selv om den er inne. En hund jeg hadde før, var hysterisk redd, mens min bror sin hund leer knapt på et øyelokk. Han kan til og med være ute uten problem. Anonymkode: e4f0b...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå