Gå til innhold

Liker du å være barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg misliker det sterkt. Andres barn kan selvfølgelig være både søte og greie, og en del av dem blir jeg veldig glad i også, men det å skulle være alene med dem og ha ansvaret? Nei. Det er greit når de er her og over en viss alder (7-8 år), men jeg har faktisk bare én gang sittet barnevakt hos andre og for et yngre barn. Jeg synes det var helt forferdelig. Siden jeg har det sånn selv, blir jeg automatisk litt skeptisk til at andre vil sitte barnevakt for våres barn. Da tenker jeg på om de faktisk mener det, eller bare sier det for å være grei, men egentlig hater det de også. Så, er det noen som faktisk liker det?

Anonymkode: 301f3...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter gjerne barnevakt for nieser, barna til min beste venninne og barna til naboen. Andre sitter jeg ikke barnevakt for

Anonymkode: 96c9e...f9d

Skrevet

Jeg liker veldig godt å sitte barnevakt, jeg er glad i barna til venner og familie, og opplever at jeg får et helt annet bånd med dem når jeg har dem på egenhånd enn når jeg bare er sammen med dem sammen med foreldrene. 

Anonymkode: c033f...ffe

Gjest Antarctica
Skrevet

Med de barna jeg har i familien: elsker det! Men ikke for lenge av gangen. Ei helg holder bra med ett barn, et døgn hvis der er to.

Skrevet

Ja, jeg liker å være sammen med barn så er mer enn gjerne barnevakt. 

Det skjer ikke så ofte lenger, da. Ungene rundt meg vokser for fort. 

Skrevet

Stort sett. Det er to barn jeg HATER å passe. Det er jo trist fordi det er foreldrene som har ødelagt de. Jeg har forsøkt å passe de, mitt hus mine regler, men det funker ikke. Så stort sett liker jeg å passe. 

Anonymkode: 9e673...b9c

Skrevet

Som regel er det hyggelig, og ellers er det bare helt greit. Jeg misliker det aldri. Men noen ganger er det litt godt når de blir hentet likevel. 😛

Anonymkode: fe5ae...aec

Skrevet

Syntes det var kjempekoselig før, men har ikke overskuddet lenger nå som jeg har to egne barn som er veldig krevende 

Anonymkode: a2b42...781

Skrevet

Veldig sjeldent jeg er barnevakt. Jeg jobber i barnehage og har fem barn selv. Mine barn begynner å bli store, og det er ganske deilig. 

Hender jeg passer en liten nevø, og det er koselig, bare det ikke blir for lenge. 

Anonymkode: 8789c...a4a

Skrevet

Jeg er dessverre ikke så glad i det lenger. Likte det godt før jeg fikk barn selv, men nå synes jeg det blir for intenst. Kanskje det er bedre med litt eldre barn, jeg har kun passet en jente på to/tre år. Har likevel valgt å gjøre en innsats for å skape en god relasjon til tantebarnet mitt.

Anonymkode: 7b063...801

Skrevet

Det kommer an på barnet... 

Har to barn selv, og et par av vennene kan jeg gjerne passe både en og to dager. En av de er en drøm å ha med å gjøre, og kunne lett vært her opptill en uke. Lett å lese, likt lynne med mitt eldste barn, tåler å bli sagt fra til, er høflig men ikke "kuet". Kan sitte lenge å snakke, fantasifull og morsom.

Men det er også et par stk jeg ikke orker å ha her mer en noen timer av gangen. Blir lett krenket og diskuterer med de andre barna, bessevisser og svarer voksne opsternasent. Snurt og vil stikke av hvis man viser til husets regler. 

Barn er forskjellige, noen mer krevende en andre - Og jeg gidder ikke slite meg ut pga andre barns særheter. 

Anonymkode: ed833...df6

Skrevet

Ja, jeg liker barn, så har satt barnevakt mye opp gjennom. Alle ungene til Min søster og til mine venninner, selv om ingen av de har satt barnevakt for mine. Nå er alle store nok til å klare seg selv.

Anonymkode: 5e9a5...2d4

Skrevet

Sitter aldri barnevakt. Liker det ikke 😂

Anonymkode: 78f19...b2b

Skrevet

Likte det veldig godt før jeg fikk egne barn..😁 Passet flere barn regelmessig og ett søskenpar hadde jeg egentlig mer enn foreldrene selv🙄

Etter at jeg fikk barn selv synes jeg at jeg har mer enn nok, og setter pris på litt fred og ro. Kan godt ha tantebarna på overnatting da. 

Anonymkode: 56286...8cf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Likte det veldig godt før jeg fikk egne barn..😁 Passet flere barn regelmessig og ett søskenpar hadde jeg egentlig mer enn foreldrene selv🙄

Etter at jeg fikk barn selv synes jeg at jeg har mer enn nok, og setter pris på litt fred og ro. Kan godt ha tantebarna på overnatting da. 

Anonymkode: 56286...8cf

Men hvis tantebarna er på overnatting, passer du jo de? Hvor gamle er de? Er de mye sammen med dine egne barn?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er dessverre ikke så glad i det lenger. Likte det godt før jeg fikk barn selv, men nå synes jeg det blir for intenst. Kanskje det er bedre med litt eldre barn, jeg har kun passet en jente på to/tre år. Har likevel valgt å gjøre en innsats for å skape en god relasjon til tantebarnet mitt.

Tillegg: Jeg kan gjerne passe mine barns nærmeste venner, men da leker barna godt sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...