Gå til innhold

Olea elle Oline?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke Olea, det er passé. Olea, Thea, Ea, Ella, Milea.. Sååå 2010

Anonymkode: eb9bf...dca

Du tar litt feil. Det er et gammelt navn. Tipp oldemor het det og feks datter av Ole Bull som er født i 1871. Så ikke et nysnekra navn.

Anonymkode: 0ba95...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline het min bestemor, og jeg syntes det er så fint. Skulle bruke det på en evt datter. Ikke mange heter det nå heller, noe som er et stort pluss når jeg velger navn. 

Anonymkode: 536b4...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar litt feil. Det er et gammelt navn. Tipp oldemor het det og feks datter av Ole Bull som er født i 1871. Så ikke et nysnekra navn.

Anonymkode: 0ba95...d48

Ja jeg vet at det er gamle navn, og slik som de fleste navn så går det i bølger. 🙂 Det jeg mente var at de var veldig poppis for ti år siden. Her i Oslo føles de altså nå litt passé. Her heter alle babyene Olav, Hans, Nils, Hedvig, Anna osv.. Oline er mer tidsriktig nå. Også Olava som ble foreslått over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, PartyOfFour skrev:

Ja jeg vet at det er gamle navn, og slik som de fleste navn så går det i bølger. 🙂 Det jeg mente var at de var veldig poppis for ti år siden. Her i Oslo føles de altså nå litt passé. Her heter alle babyene Olav, Hans, Nils, Hedvig, Anna osv.. Oline er mer tidsriktig nå. Også Olava som ble foreslått over her.

Ja, og man må for all del ikke gjøre noe annet enn alle andre. Tidsriktig navn?? Hva med å velge noe man liker selv. Både Olea og Oline er helt fine navn. 

Anonymkode: c7166...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og man må for all del ikke gjøre noe annet enn alle andre. Tidsriktig navn?? Hva med å velge noe man liker selv. Både Olea og Oline er helt fine navn. 

Anonymkode: c7166...874

Nå spurte HI om hva man syns om navnene da, og derfor svarte jeg hva jeg syns om navnene. 

Oline er fint. 

Olea er kjedelig. 

Min mening, mitt svar. 

Kjeder du deg eller, siden du har lyst til å krangle med fremmede på nett?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, PartyOfFour skrev:

Ja jeg vet at det er gamle navn, og slik som de fleste navn så går det i bølger. 🙂 Det jeg mente var at de var veldig poppis for ti år siden. Her i Oslo føles de altså nå litt passé. Her heter alle babyene Olav, Hans, Nils, Hedvig, Anna osv.. Oline er mer tidsriktig nå. Også Olava som ble foreslått over her.

Tidsriktig? 

For et latterlig begrep å bruke i sammenheng med navn. 

Anonymkode: ef629...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tidsriktig? 

For et latterlig begrep å bruke i sammenheng med navn. 

Anonymkode: ef629...43f

Ja du syns det? Hvorfor det egentlig? Fordi det er et teit ord? Irriterer det deg at jeg bruker det ordet?  

Navns populæritet går i bølger. På 80-tallet het nesten alle Christian. Da var det veldig tidsriktig på 80-tallet. 

Håper du får deg en god latter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...