Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Broren min og kona hans spør om jeg kan være barnevakt flere ganger i måneden. De har to barn på 4 og 5. Jentene er snille og jeg er veldig glad i dem, men de bråker, krangler, roter og raser, og broren min gidder aldri å hjelpe til med å rydde opp. Selv er jeg alene med ett barn på 12, og spør så å si aldri om barnevakt. Både jeg og barnet mitt blir veldig sliten av å være barnevakt så ofte. Svigerinna mi ble igår skikkelig irritert fordi jeg sa nei til å være barnevakt. De skulle få besøk på kvelden, og hun mente at jeg burde unne dem det. De får jo aldri kose seg uten barn, mener hun. Men de er både på middager, konserter og venninne-/kompiskvelder hver måned, mens jeg sitter barnevakt. Broren min spør også ofte om jeg kan komme på besøk og hjelpe til med jentene fordi kona hans er borte (hun reiser en del med jobb). Så leker jeg med ungene mens han sitter på telefonen... Er jeg virkelig kjip som sa nei igår? Hvor ofte er det normalt å ha barnevakt? Anonymkode: 1ac20...912
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Vi har vel ca 1 gang i året... Anonymkode: ac953...b77
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #3 Skrevet 29. desember 2019 Vi har mye barnevakt det vil si min mor kommer hit eller barna drar til besteforeldrene sånn ca annenhver helg deler av helgen. Dette er ikke for fornøyelse altså det er fordi far og jeg jobber annenhver helg og turnus. Noen helger trenger vi kun pass i to timer. Noen helger er det snakk om alle tre dagene. Det er svart helgen vår og da bor mamma her. Så vi er sammen på dagtid men jobber begge til langt på natt. Da sover barna uansett Anonymkode: 17e25...a59
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 Er vi heldige to ganger i året. Vanligvis 0 eller 1 gang i året... Anonymkode: 2c095...9ec
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 Nesten aldri Anonymkode: c9e6a...505
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Broren min og kona hans spør om jeg kan være barnevakt flere ganger i måneden. De har to barn på 4 og 5. Jentene er snille og jeg er veldig glad i dem, men de bråker, krangler, roter og raser, og broren min gidder aldri å hjelpe til med å rydde opp. Selv er jeg alene med ett barn på 12, og spør så å si aldri om barnevakt. Både jeg og barnet mitt blir veldig sliten av å være barnevakt så ofte. Svigerinna mi ble igår skikkelig irritert fordi jeg sa nei til å være barnevakt. De skulle få besøk på kvelden, og hun mente at jeg burde unne dem det. De får jo aldri kose seg uten barn, mener hun. Men de er både på middager, konserter og venninne-/kompiskvelder hver måned, mens jeg sitter barnevakt. Broren min spør også ofte om jeg kan komme på besøk og hjelpe til med jentene fordi kona hans er borte (hun reiser en del med jobb). Så leker jeg med ungene mens han sitter på telefonen... Er jeg virkelig kjip som sa nei igår? Hvor ofte er det normalt å ha barnevakt? Anonymkode: 1ac20...912 Du er IKKE kjip. De tar deg for gitt, og trenger en kraftig realitetsorientering. Anonymkode: 16e2c...f04
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 Sønnen min overnatter hos mormor en natt hver helg som regel, og i ferier blir det gjerne 2-3 netter. Men det er på hennes initiativ fordi hun har lyst til å være sammen med ham, det hadde ikke blitt på langt nær like ofte hvis jeg måtte spørre. Hvor ofte jeg hadde spurt hadde vel vært avhengig av hvordan spørsmålet ble mottatt, om jeg fikk inntrykk av at vedkommende syntes det var helt greit å bli spurt eller om det var et ork. (Da hadde det bare blitt i krisetilfeller, som hvis jeg måtte legges inn på sykehus akutt el.l.) Og om jeg hadde mulighet til å gjøre tjenester tilbake. Jeg har f.eks. ganske lav terskel for å spørre om han kan bli med bestevennen hjem etter skolen hvis jeg skal noe, siden foreldrene hans ofte spør meg, og dessuten har sagt at han er velkommen når som helst. Men uansett setting så kunne det aldri i verden falle meg inn å bli irritert fordi noen sa nei. Anonymkode: c849e...f9d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min overnatter hos mormor en natt hver helg som regel, og i ferier blir det gjerne 2-3 netter. Men det er på hennes initiativ fordi hun har lyst til å være sammen med ham, det hadde ikke blitt på langt nær like ofte hvis jeg måtte spørre. Hvor ofte jeg hadde spurt hadde vel vært avhengig av hvordan spørsmålet ble mottatt, om jeg fikk inntrykk av at vedkommende syntes det var helt greit å bli spurt eller om det var et ork. (Da hadde det bare blitt i krisetilfeller, som hvis jeg måtte legges inn på sykehus akutt el.l.) Og om jeg hadde mulighet til å gjøre tjenester tilbake. Jeg har f.eks. ganske lav terskel for å spørre om han kan bli med bestevennen hjem etter skolen hvis jeg skal noe, siden foreldrene hans ofte spør meg, og dessuten har sagt at han er velkommen når som helst. Men uansett setting så kunne det aldri i verden falle meg inn å bli irritert fordi noen sa nei. Anonymkode: c849e...f9d Jeg synes jo det er koselig å ha jentene på besøk, og å være hos broren min og kona hans (de er veldig trivelige folk til vanlig, altså). Jeg har alltid sagt at de er velkomne her og at jeg gjerne sitter barnevakt innimellom. Det bare blir så fryktelig slitsomt når alt må skje på hans premisser. Broren min har alltid vært en sånn som må ha ting på sin måte, og han blir sur hvis jeg ikke gjør akkurat det som passer for han. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at de aldri kommer til å be meg om noe igjen, og jeg kan bare glemme å få ha ungene på besøk. Er ikke det en ganske drøy overreaksjon? Hi Anonymkode: 1ac20...912
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes jo det er koselig å ha jentene på besøk, og å være hos broren min og kona hans (de er veldig trivelige folk til vanlig, altså). Jeg har alltid sagt at de er velkomne her og at jeg gjerne sitter barnevakt innimellom. Det bare blir så fryktelig slitsomt når alt må skje på hans premisser. Broren min har alltid vært en sånn som må ha ting på sin måte, og han blir sur hvis jeg ikke gjør akkurat det som passer for han. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at de aldri kommer til å be meg om noe igjen, og jeg kan bare glemme å få ha ungene på besøk. Er ikke det en ganske drøy overreaksjon? Hi Anonymkode: 1ac20...912 Han høres barnslig ut Ikke la dem utnytte deg Anonymkode: c9e6a...505
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Du får begynne å dokumentere hvor mye de spør deg om barnevakt og ofte du sitter barnevakt.så kan du legge frem dokumentasjon når de sier at de sjelden har barnevakt. Og broren din bør kunne ha begge barna alene når mor er borte...... Anonymkode: f91d5...77e
amandine Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes jo det er koselig å ha jentene på besøk, og å være hos broren min og kona hans (de er veldig trivelige folk til vanlig, altså). Jeg har alltid sagt at de er velkomne her og at jeg gjerne sitter barnevakt innimellom. Det bare blir så fryktelig slitsomt når alt må skje på hans premisser. Broren min har alltid vært en sånn som må ha ting på sin måte, og han blir sur hvis jeg ikke gjør akkurat det som passer for han. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at de aldri kommer til å be meg om noe igjen, og jeg kan bare glemme å få ha ungene på besøk. Er ikke det en ganske drøy overreaksjon? Hi Anonymkode: 1ac20...912 Helt håpløs overreaksjon, og antakelig ytret i affekt eller med håp om at en liten trussel vil få deg på glid. Bare ta det med ro. Om du er barnevakt så ofte som du sier kommer de sikkert til å spørre deg igjen, snart.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes jo det er koselig å ha jentene på besøk, og å være hos broren min og kona hans (de er veldig trivelige folk til vanlig, altså). Jeg har alltid sagt at de er velkomne her og at jeg gjerne sitter barnevakt innimellom. Det bare blir så fryktelig slitsomt når alt må skje på hans premisser. Broren min har alltid vært en sånn som må ha ting på sin måte, og han blir sur hvis jeg ikke gjør akkurat det som passer for han. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at de aldri kommer til å be meg om noe igjen, og jeg kan bare glemme å få ha ungene på besøk. Er ikke det en ganske drøy overreaksjon? Hi Anonymkode: 1ac20...912 Da hadde jeg svart: "Det er helt i orden for meg, men synd for jentene. Regner uansett med dere ombestemmer dere neste gang dere trenger barnevakt, eller hva? 😉". Anonymkode: 97aaf...896
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 14 minutter siden, amandine skrev: Helt håpløs overreaksjon, og antakelig ytret i affekt eller med håp om at en liten trussel vil få deg på glid. Bare ta det med ro. Om du er barnevakt så ofte som du sier kommer de sikkert til å spørre deg igjen, snart. 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde jeg svart: "Det er helt i orden for meg, men synd for jentene. Regner uansett med dere ombestemmer dere neste gang dere trenger barnevakt, eller hva? 😉". Anonymkode: 97aaf...896 Jeg prøvde å si at det er synd for jentene at han blir så sint når jeg takker nei til å sitte barnevakt enda en gang. Han sier selvfølgelig da at det er min feil at jentene blir skuffet når de ikke får komme på besøk. Det er tydelig at han håper en liten trussel skal gjøre susen, men jeg kjenner at jeg rett og slett ikke orker å la ham styre showet mer. Men det er jo ungene det går ut over til slutt, og det er veldig synd! Anonymkode: 1ac20...912
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 For en frekk og ufin bror du har!!! Du må slutte å la deg utnytte. Han misbruker din snillhet. Vi har forøvrig aldri barnevakt. Tre barn i alderen 6-10 år. Går helt fint! Anonymkode: 2c964...2a2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 Heller aldri barnevakt her, kanskje 5-6 ganger på 15 år.... og da har det vært pga vært på sykehus og født, eller bryllup uten barn, og en konsert med overnatting for 12 år siden... så de er rimelig utskjemt! De tar deg for gitt og kjenner de trenger å få et nei. Anonymkode: 83edc...ae9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 Aldri.. vi har et barn på fem og et på halvannet. De er begge ganske krevende. At vi aldri har barnevakt og dermed aldri tid sammen vi to er ikke til det beste hverken for oss eller barna. Men vi har ingen som kan være det Anonymkode: b5664...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå